coe Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Chudzin ma jak najbardziej rację! Gratuluję rozpoznania miejsca!Zdjęcie pochodzi z okresu okupacji (prawdopodobnie z jej początku, gdy kolejka nie jeździła, stąd tory mogą być nieco przysypane). Miejsce przy samym Wiatraku, o czym świadczy charakterystyczny budynek Zakładu Wychowawczego Braci Albertynów (z prawej w głębi). Widać również, że linia tramwajowa przechodzi tutaj na nieparzystą stronę jezdni (tak jest do dzisiaj). Jaki to był numer posesji trudno precyzyjnie powiedzieć, ale musiał być gdzieś koło +/- 200. Od Grochowskiej 14 to miejsce oddalone jest o jakieś 2,7km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Ponownie, zdjęcie lotnicze z 1945. Strzałką zaznaczyłem gdzie stał czołg.Widać, że tory wąskotorówki przebiegały tuż przy budynkach. Widać też dołączające do nich tory linii tramwajowej (widoczne są cienie słupów trakcyjnych). W lewym górnym rogu budynek Zakładu Wychowawczego Braci Albertynów.Ustawienie czołgu tuż przy budynku, lufą w stronę Gocławia moim zdaniem idealnie pasuje do przytoczonej przez Chudzina relacji o walce z polskimi czołgami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudzin Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 A tak w ogóle, to można spytać, skąd pochodzi zdjęcie tej IV-ki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyszek_33 Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 Czołg mógł być zniszczony ok. 13 - 14 września 1944 roku na ul. Grochowskiej róg ul. Męcińskiej ogniem ppanc. Było to zasługą wyłącznie żołnierzy Krasnoj Armii - 175 Dywizji Piechoty, którzy nacierali od Witolina wzdłuż ulicy Grochowskiej w stronę zachodnią z zadaniem uchwycenia Mostu Poniatowskiego.Polska 1 Dywizja Piechoty wsparta przez jeden batalion czołgów (wchodząca w skład 1 Armii WP) nacierała w dniach 13 -14 września z rejonu Rembertów > Wygoda > wzdłuż torów kolejowych w kierunku > Kozia Górka > Utrata > Targówek Fabryczny (przed 1939 Elsnerów) > Szmulki > Praga (Targowa i Zygmuntowska). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.