Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

gumbi

Zagadka cz.5

Recommended Posts

Skoro nikt...

SNCAN Nord 1500 Noreclair

Dobrze zapowiadający się francuski samolot bombowo-torpedowy, choć nie pozbawiony wad 'wieku dziecięcego'. Niestety powstał, gdy wojsko traciło już zainteresowanie maszynami napędzanymi silnikami tłokowymi. Zbudowano tylko prototyp.

PS
Oznaczenie Nord 1500 zostało później ponownie wykorzystane dla zupełnie innej konstrukcji SNCAN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Jako, że awaria sieci uniemożliwiła mi wczoraj odpowiedź to tylko dla własnej satysfakcji dorzucę do odpowiedzi Sonicsquad (gratulacje) znalezione dane:

BAC DRONE DE LUXE - One example of this powered glider, G-AEKT, with a Garden Ford engine, was flown (in full RAF colors and coded PR-?) for light relief by pilots of No 609 Sqn until April 1941, when it was destroyed. One other Drone (G-AEKM) was used briefly in 1941/42 by various establishments at Ringway.
Max speed, 73 mph (117 km/h). Gross weight, 720 lb (327 kg) . Span, 39ft 8 in (12. 09 m). Length, 21ft 2 in (6. 45 m)." cytat ze strony http://www.fiddlersgreen.net/models/aircraft/Slingsby-Tutor.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

W samej rzeczy...

BAC Drone de Luxe należał do rodziny popularnych przed wojną w Wielkie Brytanii motoszybowców. Wersja Drone de Luxe napędzana była 30-konnym, chłodzonym cieczą silnikiem samochodowym Carden-Ford.

Sonicsquad s'il vous plait.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właściwie G1M1 . Specjalny samolot rozpoznawczy 8 Shi z 1934. Ładna maszyna. Twoja kolej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niezupełnie...

Samolot początkowo powstawał według specyfikacji: 8-shi Specjalny Samolot Rozpoznawczy, a co za tym idzie zgodnie z systemem oznaczeń przyjętym w Marynarce Japońskiej jego kod powinna rozpoczynać litera C". Jednak jeszcze przed oblotem maszyny specyfikacja została zmieniona na 8-shi Lądowy Bombowiec, a tym samym kod rozpoczynała litera G"

Tak więc G1M to: lądowy bombowiec, 1-szy typ Mitsubishi.

Ostatnia 1" w oznaczeniu G1M1 sugerowałaby, że jest to pierwsza wersja typu G1M... Rzecz w tym, że nie było żadnych wersji - powstał tylko jeden prototyp G1M (oblatany w kwietniu 1934).

Rozwinięciem tego prototypu był oblatany w lipcu 1935 G3M (zdjęcie obok). Ta maszyna miała trzy podstawowe wersje G3M1, G3M2, G3M3 + dwie wersje w wariancie transportowym L3Y1, L3Y2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę oklepane, więc nie powinno sprawić dużych trudności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiłem, że oklepane...

Precyzyjniej to na zdjęciu jest Makhonine 101 z silnikiem Gnome K.14. Oznaczenie Makhonine 10 miała ta maszyna przed przebudową, gdy napędzana była silnikiem Lorraine 12Eb. W czasie wojny była testowana w Niemczech, gdzie została rozbita.

Samolot miał wysuwane końcówki płatów, co pozwalało zmieniać rozpiętość z 13 do 21 metrów. Konstruktorem był pracujący we Francji rosyjski inżynier Iwan Machonin (zdjęcie).

A tu inny, wcześniejszy zmiennopłat jego pomysłu:
http://www.youtube.com/watch?v=Vwv5CdKh-8g&feature=player_embedded#!


Теперь вы sonicsquad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information