Skocz do zawartości

Zagadka cz.5


gumbi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 323
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Skoro nikt...

SNCAN Nord 1500 Noreclair

Dobrze zapowiadający się francuski samolot bombowo-torpedowy, choć nie pozbawiony wad 'wieku dziecięcego'. Niestety powstał, gdy wojsko traciło już zainteresowanie maszynami napędzanymi silnikami tłokowymi. Zbudowano tylko prototyp.

PS
Oznaczenie Nord 1500 zostało później ponownie wykorzystane dla zupełnie innej konstrukcji SNCAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako, że awaria sieci uniemożliwiła mi wczoraj odpowiedź to tylko dla własnej satysfakcji dorzucę do odpowiedzi Sonicsquad (gratulacje) znalezione dane:

BAC DRONE DE LUXE - One example of this powered glider, G-AEKT, with a Garden Ford engine, was flown (in full RAF colors and coded PR-?) for light relief by pilots of No 609 Sqn until April 1941, when it was destroyed. One other Drone (G-AEKM) was used briefly in 1941/42 by various establishments at Ringway.
Max speed, 73 mph (117 km/h). Gross weight, 720 lb (327 kg) . Span, 39ft 8 in (12. 09 m). Length, 21ft 2 in (6. 45 m)." cytat ze strony http://www.fiddlersgreen.net/models/aircraft/Slingsby-Tutor.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samej rzeczy...

BAC Drone de Luxe należał do rodziny popularnych przed wojną w Wielkie Brytanii motoszybowców. Wersja Drone de Luxe napędzana była 30-konnym, chłodzonym cieczą silnikiem samochodowym Carden-Ford.

Sonicsquad s'il vous plait.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezupełnie...

Samolot początkowo powstawał według specyfikacji: 8-shi Specjalny Samolot Rozpoznawczy, a co za tym idzie zgodnie z systemem oznaczeń przyjętym w Marynarce Japońskiej jego kod powinna rozpoczynać litera C". Jednak jeszcze przed oblotem maszyny specyfikacja została zmieniona na 8-shi Lądowy Bombowiec, a tym samym kod rozpoczynała litera G"

Tak więc G1M to: lądowy bombowiec, 1-szy typ Mitsubishi.

Ostatnia 1" w oznaczeniu G1M1 sugerowałaby, że jest to pierwsza wersja typu G1M... Rzecz w tym, że nie było żadnych wersji - powstał tylko jeden prototyp G1M (oblatany w kwietniu 1934).

Rozwinięciem tego prototypu był oblatany w lipcu 1935 G3M (zdjęcie obok). Ta maszyna miała trzy podstawowe wersje G3M1, G3M2, G3M3 + dwie wersje w wariancie transportowym L3Y1, L3Y2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że oklepane...

Precyzyjniej to na zdjęciu jest Makhonine 101 z silnikiem Gnome K.14. Oznaczenie Makhonine 10 miała ta maszyna przed przebudową, gdy napędzana była silnikiem Lorraine 12Eb. W czasie wojny była testowana w Niemczech, gdzie została rozbita.

Samolot miał wysuwane końcówki płatów, co pozwalało zmieniać rozpiętość z 13 do 21 metrów. Konstruktorem był pracujący we Francji rosyjski inżynier Iwan Machonin (zdjęcie).

A tu inny, wcześniejszy zmiennopłat jego pomysłu:
http://www.youtube.com/watch?v=Vwv5CdKh-8g&feature=player_embedded#!


Теперь вы sonicsquad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie