skolcio Napisano 28 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 28 Czerwiec 2011 witam, postanowiłem zrekonstruować mundur żołnierza 2 warszawskiej dywizji panc. Otrzymałem od weterana oryginalne naszywki, odznaki, proporczyki i chciałbym ten mundur odtworzyć tak aby był identyczny z oryginałem widocznym na zdjęciu. (kurtka została niestety wyrzucona dawno temu) I tu moja prośba do szanownych forumowiczów o pomoc w identyfikacji wzoru kurtki ze zdjęcia i doradzenie gdzie można takową nabyć. Ja siedzę głównie w niemczyźnie i raczej jestem zielony w temacie PSZ. Fotka została zrobiona w 1945r. Oczywiście mundur będzie tylko wisiał na manekinie :) Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dunczyk Napisano 28 Czerwiec 2011 Share Napisano 28 Czerwiec 2011 Żołnierz na zdjęciu odziany jest w mundur wz. 40 - czyli uproszczoną w stosunku do wz. 37, wojenną wersję. Na szczęście BD i jego replik na rynku nie brakuje. Można wskazac na sklepy: Soldier of Fortune (GB), What Price Glory (USA), Panther Store (Cz), czy też dalekowschodnie kopie, chociaż ich jakosc bywa różna, mam na myśli materiał z którego zostały uszyte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiler p Napisano 28 Czerwiec 2011 Share Napisano 28 Czerwiec 2011 Czy aby na pewno P40? Rzeczywiście ma odkryte guziki i guziki kieszeni na wierzchu, ale zauważ też, że ma zakładki na kieszeniach, które są dead giveaway", jako to mawiają Brytyjczycy, wzoru P37. Co ciekawe takie trochę dziwne klony BD w różnych wersjach (najczęściej wyglądające jak P37, ale z odkrytymi guzikami na kieszeniach) są spotykane na zdjęciach żołnierzy PSZ (np. BD gen. Maczka: http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_37-529-3.jpg ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...