Skocz do zawartości

Battledress - rekonstrukcja

Rekomendowane odpowiedzi

witam, postanowiłem zrekonstruować mundur żołnierza 2 warszawskiej dywizji panc. Otrzymałem od weterana oryginalne naszywki, odznaki, proporczyki i chciałbym ten mundur odtworzyć tak aby był identyczny z oryginałem widocznym na zdjęciu. (kurtka została niestety wyrzucona dawno temu) I tu moja prośba do szanownych forumowiczów o pomoc w identyfikacji wzoru kurtki ze zdjęcia i doradzenie gdzie można takową nabyć. Ja siedzę głównie w niemczyźnie i raczej jestem zielony w temacie PSZ. Fotka została zrobiona w 1945r. Oczywiście mundur będzie tylko wisiał na manekinie :)

Pzdr.

Żołnierz na zdjęciu odziany jest w mundur wz. 40 - czyli uproszczoną w stosunku do wz. 37, wojenną wersję. Na szczęście BD i jego replik na rynku nie brakuje. Można wskazac na sklepy: Soldier of Fortune (GB), What Price Glory (USA), Panther Store (Cz), czy też dalekowschodnie kopie, chociaż ich jakosc bywa różna, mam na myśli materiał z którego zostały uszyte

Czy aby na pewno P40? Rzeczywiście ma odkryte guziki i guziki kieszeni na wierzchu, ale zauważ też, że ma zakładki na kieszeniach, które są dead giveaway", jako to mawiają Brytyjczycy, wzoru P37. Co ciekawe takie trochę dziwne klony BD w różnych wersjach (najczęściej wyglądające jak P37, ale z odkrytymi guzikami na kieszeniach) są spotykane na zdjęciach żołnierzy PSZ (np. BD gen. Maczka: http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_37-529-3.jpg ).

Polscy żołnierze znani byli z modyfikacji wydawanych mundurów, przeróbki polegające na dopasowaniu do sylwetki i upiększeniu", były na porządku dziennym. Fotografia na pewno wykonana jest po czerwcu 1946 roku, kiedy to wprowadzono odznakę pamiątkową dywizji, widoczną na kieszeni munduru, a więc już po wojnie. Może to taka modyfikacja, a może pojawiły się dostawy produkcji któregoś z państw commonwelthu. Niestety moja wiedza w tym miejscu się kończy.