Jump to content

pattern1937

Forum members
  • Content Count

    403
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sprawdziałem w wykazie żołnierzy Pułku 4. Pancernego Skorpion" i tam nie ma Pani ojca. Jest paru Dąbrowskich, ale nie Henryk. Jeśli wcześniej służył w Wehrmachcie to istnieje bardzo duże prawdopodobnieństwo, iż w dokumentach miał wpisane zupełnie inne dane.
  2. Ten tom posiadam, ale jest w domu. Będę dopiero w nim w piątek. Szkoda, że nie widać dokładnie proporczyków na beretach, sprawa wyjaśniła by się automatycznie :)
  3. Kanarki ciężkie do opanowania? Osłuchanie się z 250 rok.....? Pozostawie bez komentarza.
  4. @Krzyż numer 8962 należał do strzelca MISIEWICZ STEFAN, data urodzenia 1918, nr ewidencyjny (Army Number): 1918/65/III, oddział 1 Batalion Strzelców Karpackich. Przy końcu wojny został awansowany na starszego strzelca i odznaczony Krzyżem Walecznych. http://www.stankiewicze.com/index.php?kat=42&sub=650 - zobacz tu. Także wszystko się zgadza.
  5. Czyli co Brzęczyszczykiewicz mówisz, że będzie gorzej?
  6. Wiem, że nie masz, bo wczoraj pojawił się Vaq. na allegro, a dzisiaj go nie ma(chyba, że to inny przypadek).
  7. Przecież jeszcze nie masz wykrywki w rękach to po co się pytasz jak się stroi? Dotkniesz, zobaczysz, przeczytasz instrukcję to zrozumiesz. Temat strojenia do gruntu był opisywany wielokrotnie na tym forum i innych, wystarczy pare minut roboty, żeby znaleźć potrzebne informacje. Zobacz filmiki na youtube. http://www.stream.cz/video/274503-jak-na-tesoro-vaquero
  8. Obawiam się, że będzie to niemożliwe. Spis prawdopodobnie idzie numerami, a nie nazwiskami. Szukania jednego spośród ok. 50 tyś. odznaczonych, byłoby straszne długotrwałe.
  9. Witam! pawelsamotyha dostałem odpowiedź. Więc tak: @Krzyż numer 27288 należał do strzelca SINICA STANISŁAW, data urodzenia: 1916, nr ewidencyjny (Army Number): 1916/263/III, oddział 5. Kompania Zaopatrywania z 5. Kresowej Dywizji Piechoty @Krzyż numer 18506 należał do Ś.P. kaprala HAPONIK JÓZEF, data urodzenia: 16/10/1909, miejsce urodzenia: Ulkowce (Mikowce) p. Augustów, został zabity 17 maja 1944, miejsce śmierci: Monte Cassino, nr ewid. (Army Number): 1909/35/III, oddział: 17 Baon Strzelców, 5. KDP. Mam nadzieje, że przydadzą się te informacje. Pozdrawiam!
  10. Ja osobiście go nie posiadam. Znajduje się on w Instytucie Sikorskiego, a dostęp do niego ma jedna osoba. Jeżeli chcesz się coś dowiedzieć o swoich krzyżach to daj znać.
  11. Twój KPMC jest po plutonowym Stefanie Kogucie, urodzonym w 1912, nr. ewidencyjny: 1912/471/III, oddział kwatera główna 3. Dywizji Strzelców Karpackich. Pozdrawiam!
  12. Da się zrobić, jutro dam zapytanie na jednym z forów. To że numer 6010 to wcale nie oznacza, że dostał go jakiś oficer, nie wiem czemu ludzie sugeruja się numerami nadań twierdząc im niższy tym lepszy. Rozumiem pierwsze kilkadziesiąt nr, ale później nie ma co się podniecać. A jakieś naszywki po tym żołnierzu wpadły?
  13. Na pewnym forum czytałem, ze w książce Śląsk pamięci Monte Cassino" jest lista żołnierzy II KP. Niestety nie posiadam takowej pozycji. Może znajdzie się ktoś kto ją ma...
  14. http://www.stankiewicz.e.pl/index.php?kat=42&sub=648 - Lista żołnierzy 3 DSK
×
×
  • Create New...

Important Information