Skocz do zawartości

Silber Groschen - warto kolekcjonować?


Krzch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jestem nowicjuszem,wykrywacz mam zaledwie 8 miesięcy,w wakacje wpadło mi kilka Silber Groschen,mam pytanie do osób,które może kolekcjonują te monety.

Czy mini kolekcja 50szt każda inna rocznikiem posiada jakąś sensowną wartość (jako całość)
W serwisie aukcyjnym chodzą średnio po 6-14zł za szt,rozumiem,że monety są słabej próby,jednak mi chodzi wartość zestawu a nie poszczególnej szt.

Monet nie chcę sprzedać,myślałem raczej o wymienianiu,dokupywaniu no i jak szczęście dopisze kopaniu brakujących roczników.

Z tym,że właściciel sklepu numizmatycznego,starał się mnie odwieść od zbierania tych właśnie monet,sugerując,że nie warto ich zbierać co dopiero pakować w palety numizmatyczne ze względu na stan (korozję) itp...

Będę bardzo wdzięczny za wskazówki
pozdrawiam Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bedzie z pewnoscia ciekawa kolekcja. Bedzie jednak ona o wiele bardziej wartościowa dla tego, komu uda się ją stworzyć niż dla ewentualnego kupca. Często zdarza się że kolekcja jest mniej warta niż poszczególne jej składniki liczone osobno. W tym przypadku chyba tak będzie.
Nie chciałbym zniechęcac nikogo do tworzenia tej czy innych kolekcji, w końcu nie chodzi o wartość za jaką możemy sprzedać naszą kolekcję ale o radość i zadowolenie, którą daje nam jej tworzenie.
Sam posiadam kilkanaście tych monetek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieraj krzch. Sam o tym myślałem bo jest to najpopularnijsze sreberko u mnie i sporą część zestawu już posiadam:) Wystarczyłoby trochę się powymieniać. Jak coś wal śmiało.
Piszesz 6-14zł. Jeszcze 2 lata temu był to przedział 1-10zł. Pany- stare rzeczy nie tanieją...

Ps. pół silbra są droższe:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam tego dziadostwa sporo.Silbergrosze mają same zalety:
-jakby nie było jest to srebro więc cieszy