Skocz do zawartości
  • 0

Przedwojenny silnik motocyklowy


kowalzuch1

Pytanie

Napisano
Witam, proszę o pomoc w id silnika motocyklowego, mam go już z miesiąc i mimo tego, że przerobiłem już trochę sprzętów nic nie przychodzi mi do głowy, szukam po googlach i nic, lepsze zdjątka obiecuję dodać niebawem.

Co samego silnika się tyczy
- pojemność ok 250ccm dwutakt
- kraj pochodzenia nieznany jest jedna śruba verbus ale na nic to, bo reszta nie ma żadnych sygnatur
- na bloku tylko numery, ale jest szansa istnieją dwa numery jeden z przodu cylindra na bloku, drugi z tyłu przy czym i to nie żart przy jednym wybity jest znaczek rybki, a drugim coś na kształt serca czcionką przedwojenną równo na moje oko fabrycznie
- z tyłu silnika widoczny napęd linki prędkościomierza
- prądnica i iskrownik oddzielnie według mnie, zębatka napędu iskrownika z tekstolitu, sprzęgło bardzo masywne ze skośnymi zębami
- skrzynia biegów bez aparatu (synchronizatora)
- datuję na lata od 1930 do 34


z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc w id

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
No na pewno nie, chociaż bym chciał, ta zaślepka to dekielek kanału ssącego nazywany czasami zagłuszką, silnik ma boczne mocowanie gażnika z prawej strony dzięki czemu posiada również tzw garbaty tłok.
Napisano
Garbaty tłok" czyli tłok z deflektorem nijak sie nie ma do gaźnika z boku cylindra. Deflektor czyli garb na tłoku wymuszał odpowiedni ruch mieszanki paliwowo-olejowej w cylindrze a co za tym idzie odpowiednie przepłukiwanie cylindra. Ten system wyszedł z użycia jakoś w połowie lat 20 ubiegłego wieku na rzecz systemu Schnürle. Zakładając, że tłok jest oryginalny jest to wskazówka dotycząca przybliżonej daty produkcji tego silniczka.Pozdrawiam. Butch
Napisano
ZUNDAPP B200 Mi się wydaje ze to ten motocykl :)

http://210277.homepagemodules.de/file.php?url=http%3A%2F%2Ffiles.homepagemodules.de%2Fb210277%2Ff11745917t531557p7209739n11.jpg&r=1&content=Z%26uuml%3Bndapp+B+200
Napisano
Noooo-Moskit. Udało się. Mnie już szukać się nie chce-po prostu.
Ale żeby było śmieszniej-kiedyś takiego Zundappa trafiłem i to (Hans!) Nowej Soli. Ale nie wziąłem.
Jak znajdę fotki to wrzucę, ale już na Podstodolniakach...

C.
Napisano
Bardzo mało dokładniejsze dane będę miał niebawem, produkowany był tylko w 1932r, a w stanie jest dobrym tylko cylinder pokatowany ma ale do naprawienia.
Napisano
Witam, proszę o pomoc w id silnika motocyklowego, mam go już z miesiąc i mimo tego, że przerobiłem już trochę sprzętów nic nie przychodzi mi do głowy, szukam po googlach i nic, lepsze zdjątka obiecuję dodać niebawem.

Co samego silnika się tyczy
- pojemność ok 250ccm dwutakt
- kraj pochodzenia nieznany jest jedna śruba verbus ale na nic to, bo reszta nie ma żadnych sygnatur
- na bloku tylko numery, ale jest szansa istnieją dwa numery jeden z przodu cylindra na bloku, drugi z tyłu przy czym i to nie żart przy jednym wybity jest znaczek rybki, a drugim coś na kształt serca czcionką przedwojenną równo na moje oko fabrycznie
- z tyłu silnika widoczny napęd linki prędkościomierza
- prądnica i iskrownik oddzielnie według mnie, zębatka napędu iskrownika z tekstolitu, sprzęgło bardzo masywne ze skośnymi zębami
- skrzynia biegów bez aparatu (synchronizatora)
- datuję na lata od 1930 do 34


z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc w id
Napisano
Myślę, że przy odrobinie szczęścia można na bazie Z DB200 odtworzyć wcześniejszy model B200. Różnice nie były duże a zasadniczą różnicą jest to, że B200 jest ostatnim dwusuwowym modelem Zundappa, który miał magdyno stojące na silniku i napędzane łańcuchem. Upraszczane konstrukcji i obniżanie kosztów spowodowało, że tak jak w innych markach dwusuwów magdyno umieszczono na czopie wału korbowego.

C.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie