Skocz do zawartości

Polski Rower Cywilny - Rowery w II RP


1610

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Czy ktoś z posiadaczy błotnika do Kamińskiego jest w stanie podać wymiary znaczka na nim ( średnica okręgu, średnica okręgu wewnętrznego, wysokość i szerokość znaczka kołą, wielkość liter). Sprubuję sam cośwykombinować, bo nie znalazłem wykonawcy kalki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Pytam, bo kupiłem kiedyś damkę, niestety bez znaczka firmy. Przeszukałem chyba całą sieć, przeanalizowałem wszystkie chyba rowery produkcji niemieckiej i nic nie mogę dopasować. Jedynym wyznacznikiem jakim mogę się kierować w poszukiwaniach to numer ramy i kształt główki (połączenia główki z ramą), gdzie w iemcach" mają one raczej takie finezyjne kształty a w moim jest proste. Numer ramy nie pasuje do żadnego z około 50 przeze mnie przeanalizowanych (po prostu jest za niski i pasowałby do rowerów produkcji z lat 20-tych, a kształt ramy to wyklucza).
Ostatnio zacząłem przeszukiwać rowery polskiej produkcji. Zacząłem od powojennych, bo te najbardziej by pasowały, ale powojenne polaki" mają prostą ramę (chodzi o damki) bez tych połączeń pomiędzy rurami, nie mają tego kształtu łabędzia". Najbardziej pasują przedwojenne, ale coś dalej mi nie pasuje, bo łuczniki" tą dolną rurę mają prostą a u mnie jest również wygięta w łabędzia", no i mam problem.
Ostatnio, jako kryterium przyjąłem również rozstaw dziur pod tabliczkę znamionową. Tak więc jak ktoś by mi mógł podać rozstaw otworów od Łucznika" i Kamińskiego" to byłbym wdzięczny ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że to MUSI być przedwojenny polak" ale najbardziej pasuje analizując zdjęcia dodane przez moich poprzedników. Numer ramy jest niski, bo 124 898, pasuje również, wspomniane wcześniej, połączenie główni z ramą oraz budowa widelca (fragment w którym widełki łączą się z rurą)...

Tylko tyle mam i mam nadzieję, że uda mi się ustalić jakiej produkcji jest moja dameczka ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną rzeczą jest siodełko, które posiada sygnaturę P.Z.P.A.T. I R. PRZEDSIĘB. PAŃSTW. FABRYKA W RADOMIU, czyli Polskie Zakłady Pasów, Artykułów Technicznych i Rymarskich", które to zakłady istniały od 1948 roku (nie wiem do kiedy). Możliwe, że rower pochodzi z tego okresu, ale... no właśnie... powojenne polskie rowery damki" miały już ramę prostą, tzn dwie równoległe proste rurki, a nie tak jak u mnie wygięte w łabędzia"...

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę

P.S. na zdjęciu rower rozebrany do remontu...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie główki ramy Kamy, czyli damki Kamińskiego.
Faktycznie szyld nitowany jest po bokach.
Zdjęcie niezbyt wyraźne bo robione komórką.
Co do identyfikacji na podstawie siodełka to nie sugerował bym się nim. Ja ze swoim rowerem kupiłem siodełko z sową, które raczej nie było montowane w tym rowerze, nie wspominając o kołach 28, podczas gdy powinny być 26". Właściciele mogli pozmieniać wiele elementów w trakcie ich zużywania i według własnych upodobań. W rowerze który mam 10-lat, a więc stosunkowo niedługo mam też trzecie siodełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to nie do końca tak mogło być. Pamiętam że jak mnie rowery nie interesowały to u mojego dziadka były co najmniej 3 rowery Łucznika w różnym stanie kompletacji, a dziadek jeździł na ukrainie z siodełkiem Unia bo to mu bardziej pasowało. Zresztą Łuczniki też miały jeździć, ale nie zdążył, a potem trafiły na złom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie