Skocz do zawartości

Polski Rower Cywilny - Rowery w II RP


1610

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to niemiecka damka...niestety po wypadku drogowym ..wskazuje na to wygiete widelki w litere S.
Ponadto korba jest na kwadrat co w rowerach ze wschodniej polski sie nie zdarzalo i nigdy w rowerach PWU (zawsze korby na klin)
Zebatka suportu jest od enerdowskich rowerów, produkcji RENAK'a
Siodelko Unja jest polskie przedwojenne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedź. Załączam dodatkowe zdjęcie z profilu na którym dokładniej widać wygięte widełki w literę S
(zastanawiałem się dlaczego mają taki kształt ;p)
Tylne koło prawdopodobnie łucznika zostało założone do tej damki przez poprzedniego właściciela.
Zębatka dokładnie z enerdowskich rowerów (posiadam identyczną w rowerze Mifa z 1956 roku)
Szkoda że nie jest to Łucznik :( wszystko wskazuje na to że jest to składak różnych marek.

Ps. posiadam również niekompletny rower Victoria, z pewnością przedwojenny lecz nie potrafię określić dokładnej daty produkcji (w internecie znalazłem podobną Victorie z lat '30 i aż z 1927 z lampką karbidową) Nie wiem czy mógłbym zamieścić tutaj zdjęcie bo przecież temat forum to Polski Rower Cywilny :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do widelek to nie jest tak zle i mozna by je podprostowac..nawet na zimno (przede wszytkim na zimmo)

Jesli kreca ciebie rowery to na allegro jest kupa ladnych kompletnych rowerkow do uratowania. Do 300zł!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to Victoria lecz niestety niekompletna (brak kół- z tego co wiem Victoria miała piasty ze swoim logiem firmowym, oświetlenia itp.)
Na siodełku jest napis Standard - Made in Germany
Jest to damski rower a przy główce ramy ma pokrętło do... prawdopodobnie blokady kierownicy czy coś takiego, nie wiem jak się to nazywa - amortyzator skrętu ?
Tabliczka producenta Victoria jest okrągła z orzełkiem i napisem Victoria, co ciekawe nie jest na nitach lecz na 3 malutkich śrubkach.
Numer ramy to 1298151

Co do allegro to od czasu do czasu przeglądam zamieszczone tam rowery. Ale oczywiście ciekawiej jest samemu znaleźć gdzieś w stodole czy strychu tzw. podstodolniak ;)

Rowerami interesuję się od niedawna, także jeżeli będę cokolwiek sprzedawał to dam znać ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to victoria z roku 1936 bedzie latwo znalezc brakujace czesci bo w tych latach produkcja rowerów strasznie wzrosła.
Viktoria istnie miala swoje piasty ale potem tzn w tym roczniku zeszla na psy tzn na sachsa i mozesz dac zwykle F&S z rocznikiem 35,36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc ! Aż trudno uwierzyć że takich rzeczy się można dowiedzieć :)
Po skompletowaniu Victori będę się brał za renowacje, nie wiem tylko czy rower posiada oryginalną zębatkę suportu, zauważyłem że Victorie miały zębatki z literami V - W, moja jest nieco inna w kształcie gwiazdy i z kwadratową korbą.
Nie ma również oświetlenia, czy jest możliwość sprawdzenia czy powinno być elektryczne (możliwe że bosch) czy karbidowe ? Ze zdjęć znalezionych w internecie można wnioskować że karbidowe, ponieważ wszystkie mają przy główce ramy uchwyt do zawieszenia lampki.
Ciekawy jest również błotnik tylni, nie posiada dziurek do mocowania siatki, możliwe że w tych latach jej nie stosowali ? czy po prostu jest założony inny błotnik.
Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchwyt do karbidówki to element który z reguły łatwo daje się demontować i z tego co zauważyłem może przeszkadzać w zamontowaniu niektórych lamp elektrycznych. Widziałem kilkakrotnie lampy elektryczne na uchwyt do tzw. karbidówki. Zwróć uwagę na Koronę która jest w linku zamieszczonym przezemnie wyżej tam jest taka lampa. Generalnie mogło by być zamontowane oświetlenie elektryczne na dynamo z epoki (najpopularniejsze to chyba Bosch).
Ale ja jestem laikiem również zbierającym informacje i najlepiej jeśli wypowie się ktoś bardziej zorientowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, występowały lampy elektryczne mocowane tak samo jak lampa karbidowa i z tego powodu zastanawiam się która występowała w tym rowerze. Na wszystkich prospektach z lat '30 znalezionych przeze mnie w internecie nie ma ani elektrycznej lampki ani karbidówki ale uchwyt występuje. Sądzę że lampa była na wyposażeniu dodatkowym i nabywca dostawał ją za dodatkową opłatą, dlatego ciężko cokolwiek na ten temat powiedzieć.
Co do zębatki o którą pytałem w poprzednim poście, prawdopodobnie jest oryginalna bo na prospekcie z 1936/37 takowa jest widoczna.
Pozostaje tylko cierpliwe kompletowanie roweru i w końcu renowacja :)

pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zdjęcia blotny. Czy mógł bym prosić o przesłanie ich w większej rozdzielczości na priv? Niestety są trochę mało czytelne. Jeśli mogę to prosił bym również o zdjęcia detali damy. Z tego co widzę to również błotników muszę poszukać. Miał bym jeszcze jedno pytanie-czy ta damka jest w oryginalnym malowaniu. To są zdjęcia drugiego egzemplarza który nie jest do czyszczenia i zarazem drugi który ma jednolity kolor. Więc nie podważając wcześniejszych opinii chciałbym zapytać czy jednak damki nie były malowane jednolitym kolorem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie