links76 Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 No właśnie do tej pory posiłkowałem się zdjęciami głównie tego egzemplarza.
links76 Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Czyli z tego wynika że damki były jednak inaczej malowane. To znaczy mniej ekstrawagancko jak na mój gust. Na tej złotej jest zdecydowanie mniej ozdobników.
fordgtb Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Ta damka to nie moj rower. Jest to zdjecie sciagniete z allegro. Sorry jeszcze raz ale nic wiecej nie mam:-)
links76 Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 Czy ktoś z posiadaczy błotnika do Kamińskiego jest w stanie podać wymiary znaczka na nim ( średnica okręgu, średnica okręgu wewnętrznego, wysokość i szerokość znaczka kołą, wielkość liter). Sprubuję sam cośwykombinować, bo nie znalazłem wykonawcy kalki.
M98k Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Witam, gdzie numerowane były ramy w polskich przedwojennych rowerach? na główce ramy pod znaczkiem firmy czy na rurze pod siodełkiem?
links76 Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Ja mam nabity numer w Kamińskim na główce ramy na górnym kołnierzu powyżej znaczka.
M98k Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Pytam, bo kupiłem kiedyś damkę, niestety bez znaczka firmy. Przeszukałem chyba całą sieć, przeanalizowałem wszystkie chyba rowery produkcji niemieckiej i nic nie mogę dopasować. Jedynym wyznacznikiem jakim mogę się kierować w poszukiwaniach to numer ramy i kształt główki (połączenia główki z ramą), gdzie w iemcach" mają one raczej takie finezyjne kształty a w moim jest proste. Numer ramy nie pasuje do żadnego z około 50 przeze mnie przeanalizowanych (po prostu jest za niski i pasowałby do rowerów produkcji z lat 20-tych, a kształt ramy to wyklucza).Ostatnio zacząłem przeszukiwać rowery polskiej produkcji. Zacząłem od powojennych, bo te najbardziej by pasowały, ale powojenne polaki" mają prostą ramę (chodzi o damki) bez tych połączeń pomiędzy rurami, nie mają tego kształtu łabędzia". Najbardziej pasują przedwojenne, ale coś dalej mi nie pasuje, bo łuczniki" tą dolną rurę mają prostą a u mnie jest również wygięta w łabędzia", no i mam problem.Ostatnio, jako kryterium przyjąłem również rozstaw dziur pod tabliczkę znamionową. Tak więc jak ktoś by mi mógł podać rozstaw otworów od Łucznika" i Kamińskiego" to byłbym wdzięczny ;)
M98k Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Zdjęcia obok wyjaśnia o co mi dokładnie chodzi...
M98k Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Nie mówię, że to MUSI być przedwojenny polak" ale najbardziej pasuje analizując zdjęcia dodane przez moich poprzedników. Numer ramy jest niski, bo 124 898, pasuje również, wspomniane wcześniej, połączenie główni z ramą oraz budowa widelca (fragment w którym widełki łączą się z rurą)...Tylko tyle mam i mam nadzieję, że uda mi się ustalić jakiej produkcji jest moja dameczka ;)
M98k Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Już widzę swój błąd... Na pewno to nie jest Kamiński bo tabliczkę ma mocowaną po bokach a u mnie jest góra-dół :/
M98k Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Inną rzeczą jest siodełko, które posiada sygnaturę P.Z.P.A.T. I R. PRZEDSIĘB. PAŃSTW. FABRYKA W RADOMIU, czyli Polskie Zakłady Pasów, Artykułów Technicznych i Rymarskich", które to zakłady istniały od 1948 roku (nie wiem do kiedy). Możliwe, że rower pochodzi z tego okresu, ale... no właśnie... powojenne polskie rowery damki" miały już ramę prostą, tzn dwie równoległe proste rurki, a nie tak jak u mnie wygięte w łabędzia"...Proszę mnie poprawić jeśli się mylęP.S. na zdjęciu rower rozebrany do remontu...Pozdrawiam
links76 Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 Zdjęcie główki ramy Kamy, czyli damki Kamińskiego.Faktycznie szyld nitowany jest po bokach. Zdjęcie niezbyt wyraźne bo robione komórką.Co do identyfikacji na podstawie siodełka to nie sugerował bym się nim. Ja ze swoim rowerem kupiłem siodełko z sową, które raczej nie było montowane w tym rowerze, nie wspominając o kołach 28, podczas gdy powinny być 26". Właściciele mogli pozmieniać wiele elementów w trakcie ich zużywania i według własnych upodobań. W rowerze który mam 10-lat, a więc stosunkowo niedługo mam też trzecie siodełko.
M98k Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 No i raczej wątpliwe jest, żeby ktoś do nowego roweru (nowszego) dał stare siodełko...
links76 Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 E to nie do końca tak mogło być. Pamiętam że jak mnie rowery nie interesowały to u mojego dziadka były co najmniej 3 rowery Łucznika w różnym stanie kompletacji, a dziadek jeździł na ukrainie z siodełkiem Unia bo to mu bardziej pasowało. Zresztą Łuczniki też miały jeździć, ale nie zdążył, a potem trafiły na złom.
M98k Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 No to już nie wiem, czym mam się kierować w dalszych poszukiwaniach marki mojej damki"...
bike66machine Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Witam Serdecznie!!!Kolego Twoja damka wydaje mi się znajoma , czy możesz podać odległość między otworami na główce ramy po emblemacie ?może uda mi się potwierdzić moje przypuszczenia bo numer ramy nawet by się zgadzał :)pozdrawiamleon
wons Napisano 27 Wrzesień 2011 Napisano 27 Wrzesień 2011 witam, nie wiem, czy w temacie, ale chłop od którego to zabrałem ze sterty złomu, mówił, że to polska przedwojenna damka, mógłby to ktoś z Kolegów zweryfikować?
motorski Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 WitamProszę o pomoc w rozszyfrowaniu marki tego rowerka.Z góry bardzo dziękuję!
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.