Skocz do zawartości

Co rozkopać po wykopkach czyli poradnik działkowca.

karpik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam kopaczy działkowców:)
Dłuższy czas zbierałem się do wyrwania z blokowiska i kupiłem posiadłość".
Jako właściciel ziemski (510m) jestem prawie zielony w hodowlach, a jest co robić. Na stanie są 3 grusze, 3 wiśnie,2 jabłonie, 2 śliwy, brzoskwinia i orzech włoski. Porzeczki agrest i jeżyna.
Sporo info w necie ale proszę kolegów o podzielenie się doświadczeniem i radami.
Jak na teraz to mam w planie zawapnowanie drzewek i przekopanie zboża w szklarni.

Porządek w domu i zagrodzie Towarzysze!!!
Napisano
Karpik- a po co Ty chcesz drzewka na zimę wapnem brudzić? To się na wiosnę robi...

Tak naprawdę, z mojego doświadczenia ro teraz to już można porządki robić ( ale w stolycy zDolnego Śląska jest zakaz palenia liści i innych odpadków ), tudzież przekopać, coby wiosną lepiej było ( zwłaszcza, jeśli trawnik planujesz ).

PS Możesz oczko wodne, dla rybek wykopać.

Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 19:12 20-11-2010
Napisano
Yeti pani mówiła, że na zime bielić ale dla bezbieczeństwa sprawdziłem po co i kiedy.
http://poradnikogrodniczy.pl/bieleniedrzew.php

Wiem, że o tej porze roku dużo nie porządze a jako, że w zwyczaju nie mam palenia śmieci plastikowych i myślę o kompostowniku, ognia w tym roku nie będzie.
Na widoku szpitala i komendy więc też z palenia ognisk noworocznych nici:) Z wykrywką i tak sprawdzę bo założone na nieistniejącym, niemieckim osiedlu robotniczym.
Napisano
zastanów się czy nie usunąć orzecha...
daje martwą strefę pod...
liście orzecha usuwamy z działki - silna tanina

wszystkie pestkowce można przyciąć
letnie odrosty - pionowe w górę
prześwietlić wewnątrz korony
obciąć suchelce
obciąć - to co przeszkadza

spady owocowe zadołować

nie zostawić dużej trawy na zimę - śnieg wyłoży - i będzie pleśń
Napisano