karpik Napisano 20 Listopad 2010 Autor Napisano 20 Listopad 2010 Witam kopaczy działkowców:)Dłuższy czas zbierałem się do wyrwania z blokowiska i kupiłem posiadłość".Jako właściciel ziemski (510m) jestem prawie zielony w hodowlach, a jest co robić. Na stanie są 3 grusze, 3 wiśnie,2 jabłonie, 2 śliwy, brzoskwinia i orzech włoski. Porzeczki agrest i jeżyna. Sporo info w necie ale proszę kolegów o podzielenie się doświadczeniem i radami.Jak na teraz to mam w planie zawapnowanie drzewek i przekopanie zboża w szklarni.Porządek w domu i zagrodzie Towarzysze!!!
Czlowieksniegu Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 Karpik- a po co Ty chcesz drzewka na zimę wapnem brudzić? To się na wiosnę robi...Tak naprawdę, z mojego doświadczenia ro teraz to już można porządki robić ( ale w stolycy zDolnego Śląska jest zakaz palenia liści i innych odpadków ), tudzież przekopać, coby wiosną lepiej było ( zwłaszcza, jeśli trawnik planujesz ).PS Możesz oczko wodne, dla rybek wykopać.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 19:12 20-11-2010
karpik Napisano 20 Listopad 2010 Autor Napisano 20 Listopad 2010 Yeti pani mówiła, że na zime bielić ale dla bezbieczeństwa sprawdziłem po co i kiedy.http://poradnikogrodniczy.pl/bieleniedrzew.phpWiem, że o tej porze roku dużo nie porządze a jako, że w zwyczaju nie mam palenia śmieci plastikowych i myślę o kompostowniku, ognia w tym roku nie będzie. Na widoku szpitala i komendy więc też z palenia ognisk noworocznych nici:) Z wykrywką i tak sprawdzę bo założone na nieistniejącym, niemieckim osiedlu robotniczym.
kopijnik2 Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 zastanów się czy nie usunąć orzecha...daje martwą strefę pod...liście orzecha usuwamy z działki - silna taninawszystkie pestkowce można przyciąć letnie odrosty - pionowe w górę prześwietlić wewnątrz koronyobciąć suchelceobciąć - to co przeszkadzaspady owocowe zadołowaćnie zostawić dużej trawy na zimę - śnieg wyłoży - i będzie pleśń