Jump to content
  • 0

koła od motocykla


bosniak

Question

5 answers to this question

Recommended Posts

Nie widziałeś, bo od bardzo dawna już się nie stosuje felcówek, lub bardziej po aszemu"-fartuchówek.

Na ilustracji masz po lewej obręcz z oponą fartuchową. Taka opona miała rant, który wchodził w zawinięcie blachy na obręczy. Nakładało się taką oponę razem z dętką gołymi rękami-bez narzędzi- a pompowanie dętki powodowało wsuwanie się rantu w zawiniętą blachę i trzymanie się opony na obręczy. Jednak gwałtowne ujście powietrza-przebicie lub rozerwanie-często powodowało, że opona w czasie jazdy spadała z obręczy i kraksa gotowa. Szczególnie gdy zdarzało się to na przednim kole. Dlatego wymyślono opony drutowe-z drutem na obrzeżu.

C.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma możliwości zidentyfikowania marki motocykla (lekkiego) ponieważ firma Fafnir, mimo e produkowała jakieś pierdzikółka" z malutkimi silniczkami oraz krótko samochody to znana jest przede wszystkim z produkcji różnorakich kół do pojazdów (także wozów konnych itp) na zamówienia, już od końca XIX wieku.

C.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information