Skocz do zawartości
  • 0

koła od motocykla


bosniak

Pytanie

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie widziałeś, bo od bardzo dawna już się nie stosuje felcówek, lub bardziej po aszemu"-fartuchówek.

Na ilustracji masz po lewej obręcz z oponą fartuchową. Taka opona miała rant, który wchodził w zawinięcie blachy na obręczy. Nakładało się taką oponę razem z dętką gołymi rękami-bez narzędzi- a pompowanie dętki powodowało wsuwanie się rantu w zawiniętą blachę i trzymanie się opony na obręczy. Jednak gwałtowne ujście powietrza-przebicie lub rozerwanie-często powodowało, że opona w czasie jazdy spadała z obręczy i kraksa gotowa. Szczególnie gdy zdarzało się to na przednim kole. Dlatego wymyślono opony drutowe-z drutem na obrzeżu.

C.

Napisano
Nie ma możliwości zidentyfikowania marki motocykla (lekkiego) ponieważ firma Fafnir, mimo e produkowała jakieś pierdzikółka" z malutkimi silniczkami oraz krótko samochody to znana jest przede wszystkim z produkcji różnorakich kół do pojazdów (także wozów konnych itp) na zamówienia, już od końca XIX wieku.

C.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie