danielp83 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Witam,Znalezione w ogródku, proszę o pomoc w identyfikacji.Płyta chyba z marmuru, nie znam się.Udało mi się przetłumaczyć napis GEMEIN... tzn. gmina.Szerokość płyty około 0,5m.woj. lubuskie, miejscowość Koryta.Pozdr.Danielp83 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luftlander Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Ciut więcej znaczeń.http://translate.google.com/#de|pl|GEMEINNajprawdopodobniej kawałek płyty nagrobnej z jakimś mottem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wędrowiec Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Miejscowość Koryta w woj lubuskim miała niemiecką nazwę Coritten.Zorientuj się czy w tej miejscowości nie było pomnika lub płyty pamiątkowej poświęconej poległym w Iwś.Takie pomniki z listą poległych w WW, były praktycznie w każdej większej miejscowości.Być może płyta została rozbita a fragmenty wykorzystano do utwardzenia ścieżki w ogrodzie,ale to tylko takie moje skojarzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielp83 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Też tak myślałem na początku ale po N była chyba jeszcze jedna litera. Być może to D, a wtedy to by było GEMEIND - miasto lub GEMEINDE -gmina Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielp83 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Poszukałem trochę i myślę, że napis RITTEN może znaczyć Koryta po niemieckuhttp://wiki-de.genealogy.net/Koritten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swiety82 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Pokaż fragment mapy gdzie znajduje się ten głaz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba_70 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Pewnie to Boritten albo Kritten.Boryty lub Krytno.pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
danielp83
Witam,