Skocz do zawartości
  • 0

koła oraz most(?) od pojazdu


zoltar92

Pytanie

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
interesujące , ale od czego?? , rozmiar to chya 5.50 x 19 (z tego co pamiętam), napisów nie pamiętam. dziwne że sporo jest tam elementów drewnianych , może to chlopa patent i zrobil sobie jakiś wlasny pojazd??
Napisano
Faktycznie jest to chłopski wynalazek-adaptowany tylny most od samochodu do wozu konnego. Opony mają raczej rozmiar 5.50x16 lub nawet 6.50x16. Bieżnik wygląda na Michelin lub Pirelli. Natomiast z identyfikacją będzie problem. Koła szprychowe od początku lat trzydziestych stały się modne i wiele firm je stosowało do różnych modeli. Najbardziej te koła przypominają stosowane do któregoś z modeli ( lub kilku) Forda. Ale pierwszy raz spotykam się z tylnym mostem z austriackiej firmy. Może zatem Steyr?
Szukam-może coś znajdę.

C.
Napisano
Czasem na wsi, wśród zupełnie nie wykształconych ludzi trafiałem takie samorodne talenty mechaniczne, że szok! A czasem nóż się w kieszeni otwiera. Na przykład wtedy, gdy trafiłem do faceta, kowal, który ledwo umiał się podpisać, a stare samochody przerabiał na wozy i bryczki. To co u niego pozostało po działalności udało się załadować na jednego Żuka.

C.
Napisano
Nie jeden Graf&Stift czy Steyr był austriacki.
Był jeszcze Austro-Daimler, Puch, W.A.F., w zasadzie czeski Laurin & Klement (1906-1918), K.A.N., Grofri, Leesdorfer, Denzel, Simmerringer, Perl i kilka innych, o których dzisiaj historia milczy, bo przypuszczalnie nie zachował się żaden egzemplarz.
Napisano
Catadero mi też to wygląda na domowy wynalazek bo nawet koła raczej nie od kąpletu most dość masywny aczkolwiek bardzo ładnie całośc zaadoptowana szkoda ze niema wiecej fotek zwłaszcza od strony wałka atakującego i całości
Napisano

Wydaje mi się, że znalazłem dawcę" mostu i kół. O ile dobrze udało mi się policzyć, koła z postu mają 48 szprych. Koła od samochodu HANOMAG Sturm również mają 48 oraz pokrywki śrub mocujących koło na osi bardzo podobne. O ile nie takie same.

C.

Napisano
sprubuję to wyrwać po niedzieli ale nie wiem czy mi się uda i za ile , no i jeszcze przyczepa bo male to to nie jest , jak będę to mial to wtedy będą lepsze fotki.
Napisano
No więc zasięgnąłem języka i najprawdopodobniej nie jest tam napisane salzburg tylko salisbury (najbardziej prawdopodobna wersja). Wygląda to na lata 30 od dużego osobowego albo ciężarówki. Wiele aut jeździło na tych dyfrach bo to była nowinka konstrukcyjna (typ nie producent dyferencjału). Więcej by prawdopodobnie wyjaśniło zdjęcie kołpaków i fotka śrub mocujących koła, i zdjęcie mocowania dyferencjału do wału. Myślę że to może być coś amerykańskiego? Obstawiam jakąś bardziej luksusową limuzynę.

Warto ratować, a jak nie potrzebne to oddać jakiemuś motoryzacyjnemu freakowi (np mi :P)
Napisano
Duże samochody osobowe Steyr z przełomu lat 20-tych i początku lat 30-tych w większości miały tylne mosty napędowe z osiami wahliwymi, a kołpaki piast raczej nie takie jak tu zaprezentowane. Jeżeli ten most napędowy z kołami jest pochodzenia austriackiego, to moim zdaniem mógł być zainstalowany w jednej z wersji samochodu Graf & Stift SP8 z 1933r.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie