Skocz do zawartości
  • 0

Łuska z kontekstem? ID

Wyro

Pytanie

Napisano

Nie znam się na łuskach. Nie zbieram, ale chyba zacznę. Łuskę znalazłem w miejscu gdzie stacjonował i przegrupowywał oddziały w 1939r pułkownik Henryk Dobrzański ps. Hubal. To był wrzesień 1939 r. Czy ta łuska może się wiązać z tym okresem i z hubalczykami?

Aha, na łusce jest sygnatura:
4 REMINGTON 16 ART D

Proszę o ID i odpowiedź o moje podejrzenia co do kontekstu.

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Łuska 8 x 50 R z 1916 roku więc raczej prawdopodobnie pochodzi z I WŚ a to że znaleziona w takim miejscu to zbieg okoliczności. Oczywiście jest to tylko moje zdanie
pzdro
Napisano
Nie moja bajka, ale tak mi się przypomniało…
Amerykańska firma Remington produkowała dla francuskiego pierwszowojennego sojusznika broń- bagnety i karabiny, które były przystosowane do francuskiej amunicji.
http://www.bagnety.pl/francja/95-remington-mod-1914.html
Skoro nasza kawaleria używała francuskich krótkich karabinów Berthier 1892, to czemu nie mogła używać amerykańskiej amunicji do nich …
Pozdrawiam,
Piotr.
Napisano
@zukuri,
tak dla uzupełnienia:

ten bagnecik który pokazałeś ( swoją drogą wygląda jakoś znajomo:)) przeznaczony był do jednostrzałowego Remingtona Rolling Block przerobionego na amunicje Lebel'a, który dostarczany był przez USA do Francji. Spotkałem się z róznymi danymi nt ilości tych karabinów. Ekstremalna mówiła o 2000 szt,

Z pozdrowieniami,
M
Napisano
Sporo łaziłem po Hubalowych pobojowiskach" i trafiały się tylko polskie łuski 7,92 x 57 Mauser, tak że z tą lebelowską to chyba raczej przypadek...
Napisano
na wrześniowych stanowiskach (punkty obrony stałej)często można spotkać łuski po amunicji ćwiczebnej,częściej mauserowskiej" po elaboracji,ale lebele" też spotykałem.
pozdrawiam.
Napisano