TomekSz1 Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted March 3, 2013 Author Share Posted March 3, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
husky1 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 AMR 33 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Proszę przeczytać ze trzy razy tytuł wątku i spróbować go zrozumieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
husky1 Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
husky1 Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted July 21, 2013 Author Share Posted July 21, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted August 17, 2013 Author Share Posted August 17, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Jako ciekawostkę z historii tych pojazdów dodam że 2 pojazdy zostały po kampanii Francuskiej przewiezione do badań na poligonie w Kummersdorfie a potem przekazane do powstającego zbioru przyszłego muzeum pancernego niemieckiego do szkoły pancernej w Szczecinie Dąbiu Altdamm" , gdzie dotrwały do początku 45 roku razem z innymi pojazdami francuskimi i brytyjskimi. Pokazuje to zdjęcie tu ukazane z dnia 2012-09-22. Z chwilą kiedy pod Dąbie podchodziły wojska Radzieckie cały zbiór pojazdów z Dąbia zgodnie z rozkazem dowództwa obrony armii Wisła" został wykorzystany bojowo jako stałe punkty obrony , lub to co dało się uruchomić poszło do boju a reszta została wysadzona . Jako ciekawostkę dodam że oba miejsca padnięcia obu pojazdów zostały zidentyfikowane gdzie wydały swoje ostatnie tchnienie i gdzie po wojnie zostały rozebrane . Jeden od drugiego odległy o parę kilometrów. Części z tych pojazdów znajdują się u dwóch kolekcjonerów którzy je odnaleźli. U jednego znajduję się 2 pancerze wieży z peryskopem bocznym oraz klapy rewizyjne przedniego pancerza i drobne detale pancerne. Z drugiego pojazdu zachowały się charakterystyczne pancerne wlewy paliwa od tego pojazdu, oraz wizjery , elementy skręcane pancerne oraz lampa pancerna szlakowa . Tu widok detali pancernych wieży tego pojazdu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 I jeszcze jedna ciekawostka. Jedyny egzemplarz tego pojazdu zachował się w muzeum w Saumur. Niestety pojazd jest dość mocno zdekompletowany i zdewastowany mimo że pancerni magicy z Saumur wizualnie odtworzyli go do stanu praktycznie bardzo ładnego zewnętrznie. Czołg postawiony jest przy ścianie tak że nie widać jego lewego boku, dlaczego - nie trudno zgadnąć. To co widzimy na zdjęciu to pojazd przed renowacją, tak że lewego boku niewiele co pozostało, mimo wszystko czołg został praktycznie zamknięty w bryle, brak mu oczywiście osprzętu wewnętrznego, części wieży która niby jest zamknięta ale mocno niekompletna w opancerzenie, brak z lewej strony układu jezdnego ( czołg stoi na lewej stronie na metalowych koziołkach, ale w sumie ładnie się prezentuje. Był to najlepszy czołg lekki jaki posiadali Francuzi mimo że w jej planach zbrojeniowych był niezbyt chcianą konstrukcją. jego zaletą była 3 osobowa załoga, dobre uzbrojenie jak na czołg lekki, bardzo dobra prędkość lecz niestety zbyt słabe opancerzenie które przebijały pociski 2 cm działek niemieckich. Szkoda że polska misja zakupów nie testowała tego pojazdu choć firma Renault nastawiała się na eksport tego pojazdu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekSz1 Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.