Skocz do zawartości

Zdjęcia ACG1 - AMC35.


TomekSz1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jako ciekawostkę z historii tych pojazdów dodam że 2 pojazdy zostały po kampanii Francuskiej przewiezione do badań na poligonie w Kummersdorfie a potem przekazane do powstającego zbioru przyszłego muzeum pancernego niemieckiego do szkoły pancernej w Szczecinie Dąbiu Altdamm" , gdzie dotrwały do początku 45 roku razem z innymi pojazdami francuskimi i brytyjskimi. Pokazuje to zdjęcie tu ukazane z dnia 2012-09-22. Z chwilą kiedy pod Dąbie podchodziły wojska Radzieckie cały zbiór pojazdów z Dąbia zgodnie z rozkazem dowództwa obrony armii Wisła" został wykorzystany bojowo jako stałe punkty obrony , lub to co dało się uruchomić poszło do boju a reszta została wysadzona . Jako ciekawostkę dodam że oba miejsca padnięcia obu pojazdów zostały zidentyfikowane gdzie wydały swoje ostatnie tchnienie i gdzie po wojnie zostały rozebrane . Jeden od drugiego odległy o parę kilometrów. Części z tych pojazdów znajdują się u dwóch kolekcjonerów którzy je odnaleźli. U jednego znajduję się 2 pancerze wieży z peryskopem bocznym oraz klapy rewizyjne przedniego pancerza i drobne detale pancerne. Z drugiego pojazdu zachowały się charakterystyczne pancerne wlewy paliwa od tego pojazdu, oraz wizjery , elementy skręcane pancerne oraz lampa pancerna szlakowa . Tu widok detali pancernych wieży tego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna ciekawostka. Jedyny egzemplarz tego pojazdu zachował się w muzeum w Saumur. Niestety pojazd jest dość mocno zdekompletowany i zdewastowany mimo że pancerni magicy z Saumur wizualnie odtworzyli go do stanu praktycznie bardzo ładnego zewnętrznie. Czołg postawiony jest przy ścianie tak że nie widać jego lewego boku, dlaczego - nie trudno zgadnąć. To co widzimy na zdjęciu to pojazd przed renowacją, tak że lewego boku niewiele co pozostało, mimo wszystko czołg został praktycznie zamknięty w bryle, brak mu oczywiście osprzętu wewnętrznego, części wieży która niby jest zamknięta ale mocno niekompletna w opancerzenie, brak z lewej strony układu jezdnego ( czołg stoi na lewej stronie na metalowych koziołkach, ale w sumie ładnie się prezentuje. Był to najlepszy czołg lekki jaki posiadali Francuzi mimo że w jej planach zbrojeniowych był niezbyt chcianą konstrukcją. jego zaletą była 3 osobowa załoga, dobre uzbrojenie jak na czołg lekki, bardzo dobra prędkość lecz niestety zbyt słabe opancerzenie które przebijały pociski 2 cm działek niemieckich. Szkoda że polska misja zakupów nie testowała tego pojazdu choć firma Renault nastawiała się na eksport tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie