Skocz do zawartości

Zdjęcia ACG1 - AMC35.


TomekSz1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

... a ja dorzucę wprawdzie nie zdjęcie ale rysunek o tematyce ACG1-AMC35, zdjęcie obok to skan z Tanks of World War Two, autor Jean Restay, wydawnictwa Histoire & Collections, Paryż 1995 z ciekawą informacją na temat belgijskich ACG1 zamieszczoną w opisie, oraz kilka linków do ACG1-AMC35 w tym stronki z juniorgenerala:
http://www.juniorgeneral.org/donated/2009/june20/ac.png
http://www.juniorgeneral.org/donated/2009/june12/acg.png
oraz z doskonałego ww2armor http://ww2armor.jexiste.fr/Files/Allies/Allies/1-Vehicles/France/5-AMC/AMC34-35/AMC34-35.htm#AMC35 i http://ww2armor.jexiste.fr/Files/Allies/Allies/1-Vehicles/Belgium/1-Tanks/ABCC/ABCC.htm
wprawdzie po francusku (kto lepiej miałby pisać o AMC35 jak nie Francuzi) ale z tłumaczeniem na język angielski co może ułatwić dostępność tekstu.

Można tam m.in. przeczytać nieco odmienne informacje niż w polskiej Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/AMC_1935 na temat AMC35. Według informacji tam zawartych 15 szt w służbie armii francuskiej podczas ataku niemieckiego w maju 1940. było w 11 Group. de Cavalerie.

Armia belgijska w 1937 zakupiła w firmie Renault w sumie 12 pojazdów bez wież (same podwozia), dla nich zamówiono w firmie 12 wież. Wieże APX-2 według belgijskiej specyfikacji wraz z kadłubami trafiły do Belgii w czasie publicznej debaty w tym kraju na temat jego neutralności. Pierwsze podwozia przybyły w czerwcu 1937. Belgia zdecydowała się jako kraj neutralny na uzbrojenie typowo defensywne, m.in. zaczęto preferować samobieżne działa T.13, a czołgi ACG powitano z niechęcią. Operacja zakupu była jednak sfinalizowana, tak więc dostarczone pojazdy stały sobie pod chmurką, na dziedzińcu w zakładach Carels w Gandawie wystawione na sprzedaż aż do czasu mobilizacji w 1939, kiedy szybko przypomniano sobie o kadłubach i wieżach. Armia zleciła naprawę i wykończenie 8-10 pojazdów. Dokonano tego w Arsenal d’Etterbeek w Brukseli. 2 wieże z 12 którymi dysponowano zamontowano w umocnieniach fortyfikacyjnych. 8 AGC było w słuzbie podczas ataku niemieckiego w maju 1940. Ich dlsze losy przedstawiają się następująco: 4 zostały zniszczone przez 3,7 cm Pak, 2 doznały uszkodzeń i zostały zniszczone przez własne załogi, a dwa ostatnie zagarneli Niemcy i były używane przez nich jako PzKpfw AMC 738 (b).

Plansze barwne z w/w stron:
Francuski AMC35 http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Allies/4-France/05-AMC-AMR/AMC/AMC-35.htm
oraz belgijski ACG1 http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Allies/5-Others/03-Belgium/1-TrackedVehicles/ACG-1.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie