Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

kaz41

Jestem Nowy, Znalazłem zdjęcia na strychu u teściowej

Recommended Posts

Stalag II A Neubrandenburg istniał od września 39 do lutego 1945 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites
W opracowaniu Wielhorskiego dot. obsad broni jezdnych we IX 1939 r. go nie ma, podobnie w wykazach absolwentów CWKaw. w Grudziądzu (łącznie z 2-rocznikami promocji z IX 1939).
Niemniej z samych zdjęć masz już sporo informacji chociażby: numer i nazwę stalagu, blok w którym urzędował" i numer obozowy (Gef. 13988).
Powodzenia w dalszych poszukiwaniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mogę się mylić, ale moim skromnym zdaniem jeżeli był z rocznika 1920, to marne szanse by został przed IX 1939 oficerem. Być może w opowieściach rodzinnych jest błąd i twój stryj nie był w szkole podchorążych a w szkole podoficerskiej w pułku, co mi osobiście wydaje się bardziej prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
patrze na te fotki i.....płaszcze są jakieś krótkie, jakby piechocińskie. No i wstązki na kołnierzach a nie proporczyki. Zatem bronie jezdne raczej odpadają ( może jakis poczet dowódcy. Krój oficerek wskazywałby także na to że to paradne buty a nie takie polowe (juchtowe) jakich używały formacuje jezdne.

a fotka grupowa....czyzby to była woliera w poznańskim Starym Zoo? Zdaje się, ze Skibiński wspominał, ze podczas letniej koncentracji w Biedrusku organizowano wycieczki do tego Zoo :)

Ciekawe, ciekawe...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ponoć poszedł do szkoły wojskowej mając 16 lat cos mowiła o dęblinie, jeszcze mowiła ze 2 czy 3 listy przysłał chyba z obozu , ma poszukać


a

Share this post


Link to post
Share on other sites
mówiła ze kontakt sie urwał ale jakiś list był z angli
nie pamięta kiedy to było chyba krutko po wojnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Znalazłem Władysława Długozimę na liście przyjętych do Szkoły Podoficerskiej Piechoty dla Małoletnich Nr 1 w Koninie. Rocznik 1936-39. W związku z uwczesnymi zasadami przyjęcia do szkoły wiek i data urodzenia się zgadza.
Prawdopodobnie w sierpniu 1939 r. ukończył szkołę i został skierowany do pułku. Niestety przydziały pułkowe nie zachowały się.
Proponuję napisać do Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Opolu (www.cmjw.pl) i poprosić o informacje, podając dane osobowe i nazwę obozu. Może zachowały się dokumenty zawierające informacje i przydziale w 1939 r. oraz dacie i miejscu dostania się do niewoli.

Natomiast zastanawiający jest oficerski strój żołnierza z pierwszego zdjęcia. Ale nie do końca. Buty są oficerskie, spodnie oficerskie lub kawaleryjskie, natomiast bluza żołnierska nowego wzoru i to bez oznak stopni.
Stopień podoficerski lub przynajmniej podchorążego potwierdza pobyt w Stalagu, a nie w Oflagu.

Jeśli udałoby się zeskanować w większej rozdzielczości sylwetki ze zdjęcia 2009-03-06 16:09:10 (głównie odznaki na piersi i kołnierzyki) to można potwierdzić Szkołę dla Małoletnich.

Pozdrawiam
Stefan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzi~ęki Stefan dużo pomogłeś , postaram si~ę wstawiC w wiekszej rozdzielczosci ,'pozdrawiam..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć ,długo trzeba czekać ? , na informacje na e‑mail z www.cmjw.pl .../.......Ta dziewczyna z fotografi mogła być sanitariuszko ,łączniczko .Może więcej ktoś obeznany mógłby przytoczyć jakąś teorię..pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dostałem info z cmjw.pl o stryju stopień Gefreiter to chyba nie jest oficer ??

Uwagi: Ostatnia informacja w dokumentach brzmi: Am 6.6.44. von Stalag XII F nach Stalag überstellt (Przeniesiony 06.06.44r. ze Stalagu XII F Forbach do Stalagu II A Neubrandenburg).
Data urodzenia: 12.03.1920 r.
Przynależność państwowa: Pole
Stopień wojskowy: Gefreiter
Jednostka wojskowa: 79 Inf. Regt.
Miejsce wzięcia do niewoli: Krzywda
Data wzięcia do niewoli: 06.10.1939 r.
Numer jeniecki: 13988/IIA
Obozy jenieckie: Stalag II A Neubrandenburg, Stalag XII F Forbach
Centralne Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu zaświadcza, że w aktach o sygnaturach WASt-St. II A, l. 2209 oraz WASt.-St. XII F, l. 933 znajdują się następujące informacje dotyczące jeńca o nazwisku: Władysław Długozima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scan dokumentu. Czy pod Krzywdą były jakieś walki Z Niemcami czy tak go złapali?
z góry dzięki
pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pod Krzywdą kapitulowała i dostała się do niewoli część oddziałów SGO Polesie" gen. Kleeberga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sprawdziłem to jest kapral.Gefreiter ,pole. przynależność to rolnik czy co?

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy można znaleźć jakieś dodatkowe info, jaki był jego los po STALAGU, PCK czy nie wiem co. pomóżcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dudzin masz racje ,trochę poszperałem,SGO Polesie ,bitwa pod Kockiem 2-5.X data wzięcia do niewoli 6X..pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.
Na zdjęciach z poznańskiego ZOO nie widać żadnych odznak Szkoły Podoficerskiej Piechoty dla Małoletnich.
Można zadać pytanie do działu poszukiwań PCK.
Stefan

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information