Skocz do zawartości

Sd.Kfz 251d , a OT-810 ; Różnice


konigsberg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W ostatnim ,czasie w związku z moim bliższym zainteresowaniem pojazdem niemiecki, zacząłem szukać różnic pomiędzy nimi ,czekam na wasze spostrzeżenia..

Oto moje:

-wydłużony przód , w związku ze zmianą silnika na diesla (Tatra), jak również przedłużone zostały klapy silnika

-zniknięcie yjka"(przednia część pancerza około 40 cm od początku pojazdu ,w sdkfz ,była jedną całością)

-zmiana kątów pochylenia i przebudowa ,bocznych(zniknięcie bocznych schowków)i tylniej płyty pancernej(powrót do kształtu z wersji C)

-pancerz górny,jak również uszczelnienie pojazdu (w związku z przystosowaniem go do warunków wojny chemicznej i poatomowej)

-dodatkowe boczne otwory obserwacyjne(w związku z zamknięciem dachu"

-zmianie uległy również detale takie ,jak oświetlenie , układ wydechowy ,chłodzenie silnika(otwory na przedniej płycie pancernej), filtr powietrza , piasty koła przedniego

-jak opisałem wcześniej oryginalny silnik benzynowy Maybach 42 tukrm 100 km ,został zamieniony na dieslowski 120 konny silnik Tatry

-pojazd otrzymał również nowe suche sprzęgło

to chyba wszystko co w tej chwili przyszło mi do głowy
Napisano
Hmmm... do 251 ausf.D OTka nie ma co porównywać, już tył nadwozia go dyskwalifikuje (w sdkfz skośny, w OT łamany). Najbliższa OTkowi jest wersja C, tylko trzeba by w nim troszkę powycinać blachy.
Pozdrawiam
Napisano
- całkowicie nowe gąsienice
- koła napędowe
- całe nadwozie wyżej niż w 251"
- dodatkowa płyta pancerna pod dziobem" osłaniająca przednie zawieszenie, której nie było w 251"
- błotniki kół przedich w OT są poniżej dolnej krawędzi bocznych-górnych płyt osłanijących silnik, w 251" powyżej
  • 1 month later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie