De Horsting Napisano 8 Czerwiec 2008 Autor Napisano 8 Czerwiec 2008 tak..tak wiem ,że to powinno być w dziale identyfikacja i już tam jest.Tutaj może więcej ludzi to zobaczy.To są prawdopodobnie sprężyny kosza sprzęgła od któregoś z niemieckich ciężkich motocykliśrednica sprężyny dokładnie 19 mmdługość każdej ze sprężyn 25 mmśrednica drutu sprężyny 3,5 mmNa karteczce napisane jest:Veleo WerkGe(??)lsrin(?????)enG.m.b.h (??) Dielefe znaki zapytania to nieczytelne litery
esterendensen Napisano 8 Czerwiec 2008 Napisano 8 Czerwiec 2008 Witaj.Ciezko cokolwiek powiedziec w ciemno,jednak ja stawialbym na motocykle z silnikiem ustawionym poprzecznie(niekoniecznie boxer),sprzeglo suche,jedno,dwutarczowe o wiekszej srednicy.
Breslau74 Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 Na 100% od motocykla.Ja takie bardzo podobne widziałem w warsztacie.Były małe.Harley'e mają chyba 6 ogniwowe.I jeszcze jedno. Te sprężynki maja co najmniej 63 lata.Do 1945 roku fabryka nosiła nazwę Veleo ,a potem Valeo do dziś robią osprzęt sprzęgieł i hamulców.pozdrawiam.Podeślijcie jakiś link czy coś,też mnie to interesuje.Pozdrawiam!
Breslau74 Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 Przepraszam.Harley'e z 40-tych lat mają 8 ogniw w sprężynie.
g.polik Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 Witam ! Wydaje mi się, że nie są to sprężyny sprzęgółowe - przynajmniej do motocykli BMW czy Zundapp - jest zbyt mały skok sprężyny a jednocześnie dość gruby drut.Pozdrawiam
Breslau74 Napisano 10 Czerwiec 2008 Napisano 10 Czerwiec 2008 Popatrzcie.Tu są sprężyny od Harley'a z 1948Może te sprężynki De Horstiga są od DKW?
lupo55 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam.Pozwalam sobie wtrącic uwagę,że przedstawione sprężyny przy niewielkiej średnicy mają również małe przestrzenie między zwojami, a przy tym wykonane są z grubego" drutu. Wskazuje to na dużą ich wardośc" i małe ugięcie robocze.Podobne cechy i rozmiary posiadają sprężyny stosowane w tłumikach drgań skrętnych tarcz sprzęgłowych.Nie wiem z jakiego powodu autor postu sugeruje ich zastosowanie w sprzęgłach ciężkich motocykli (ja nie neguję słuszności tej sugestii - bo nie znam motywacji autora), lecz z powodów, które wymieniłem na początku - proponuję rozważyc przez zainteresowanych Kolegów możliwośc zastosowania w tarczach sprzęgłowych średniej wielkości samochodów.Pozdrawiam.
HD1940 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Widzę, że człowiek jest niezmordowany w poszukiwaniach, chociaż temat wałkowany był już wcześniej: http://www.odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=610720#610738
De Horsting Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam wszystkich.po pierwsze temet był maglowany ,tylko guzik z tego maglowania wyszedł.szanowny kolego HD1940 to nie są sprężyny sprzęgła od żadnej ciężarówki w ówczesnych czasach,ZA MAŁE,po drugie przeważnie w komplecie było 8 a nie 6 sztuk.a to jest komplet.Myślałem ,że są one od popularnej Olimpii,a tu guzik.ZA KRÓTKIE.dlaczego sądzę ,że są od motocykla a nawet pewny jestem ?a dlatego ,że razem z tymi sprężynami znalazłem inne części od motoru też dałem do ID i mądrych nie było.a o ile mi wiadowmo ta niemiecka rodzina nigdy samochodu nie miała.
De Horsting Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 Proszę :http://www.odkrywca.pl/to-czesci-motocykla-jakiego-id,635830.htmli kolego HD1940 wiedział ,że to część obudowy filtru powietrza .. a reszta ?
De Horsting Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 a ten guzik sygnałowy wykopałem przy zagajniku a kiedyś tam była droga około 200-300 metrów od tego gospodarstwa.parę metrów od tego znalazłem klucze naprawcze WH część zamka i koło od wozu pancernego ale to mozliwy zbieg okoliczności.
De Horsting Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 ja już to dałem do ID ale teraz myślę ,że właściciel tego gospodarstwa zgubił ten guzik w obudowie i że nie ma on nic wspólnego z wehrmachtowskimi motocyklami.choć z początku tak myślałem ,chyba błędniepozdrawiam
Catadero Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Jako sprężyny sprzęgłowe mogły mieć zastosowanie jedynie jako amortyzatory boczne tarczy sprzęgłowej.
Catadero Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Bo jako zwykłe sprężyny sprzęgłowe są:a) zbyt krótkie,b) mają zbyt mały skok.Catadero.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.