asasello84 Napisano 22 Maj 2008 Autor Napisano 22 Maj 2008 Przy fundamentach poniemieckiej kamienicy znalazłem małe płytki ceramiczne (wymiary ok. 5 x 10 cm) z grafitowym wkładem na środku.Znajomy sugerował mi, że mogły służyć komuś do wywoływania zdjęć, ale nie jestem przekonany a na technikach fotograficznych w ogóle się nie znam...Proszę o ID.
bjar_1 Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 Resztki (wnętrze) akumulatorków do talefonu polowego/radiostacji. Trafiam to na dawnym poligonie LWP, trafiają się jeszcze z niebieską obudową".
asasello84 Napisano 22 Maj 2008 Autor Napisano 22 Maj 2008 A od kiedy coś takiego produkowali? Nie znam się na łączności :/
honker Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 cześć w dawnych dobrych czasach jak jeszcze nie było prądu to na takie baterie chodziło nasze radio.pozd.marek
sp7mfu Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 Mnie to wygląda na resztki baterii anodowej. Tam gdzie nie było prądu z sieci stare lampowe radia potrzebowały baterii. Konkretnie dwóch baterii - z jednej żażyły się lampy, a druga zasilała obwody anodowe lamp. Właśnie te anodowe budowane na napięcia kilkudziesięciu V i więcej składały się z takich płytek. najczęściej spotykane baterie do telefonów polowych miały tylko 1 ale za to duże ogniwo.
asasello84 Napisano 22 Maj 2008 Autor Napisano 22 Maj 2008 Przy fundamentach poniemieckiej kamienicy znalazłem małe płytki ceramiczne (wymiary ok. 5 x 10 cm) z grafitowym wkładem na środku.Znajomy sugerował mi, że mogły służyć komuś do wywoływania zdjęć, ale nie jestem przekonany a na technikach fotograficznych w ogóle się nie znam...Proszę o ID.
Pytanie
asasello84
Przy fundamentach poniemieckiej kamienicy znalazłem małe płytki ceramiczne (wymiary ok. 5 x 10 cm) z grafitowym wkładem na środku.
Znajomy sugerował mi, że mogły służyć komuś do wywoływania zdjęć, ale nie jestem przekonany a na technikach fotograficznych w ogóle się nie znam...
Proszę o ID.
6 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi