Jump to content

Czołgi niemeickie 1939 - prośba o opinie


Recommended Posts

Tylko jedna - którą już pisałem Ci na priv. Malowanie na żółto krzyży (tak jak na PzII tutaj) jest modelarskim mitem pokutującym od jakiś 30-40 lat, wynikajacym z analizy cz-b zdjęć i nie popartym żadnymi źródłami. Najprawdopodobniem były one zamalowywane na szaro by obniżyć kontrast, bo żółty jest niewiele mniej widoczny niż biały więc nie spełniał by założónego celu.

Marek
Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno, jak się patrzy na wszystkie zdjęcia razem to są dla mnie jakby trochę monotonne, dodałbym np przy 1 czołgistę w hełmofonie siedzącego we włazie , przy jakimś innym stojącego obok pojazdu żeby była też widoczna jakaś skala.Do samych pojazdów raczej nic nie mam, przynajmniej nic nie zauważyłem.
pozdr
Szefo
Link to comment
Share on other sites

Witam!!!

Nie jestem cudownym znawca ale cos mi w PzIII nie gra. Wydaje mi sie (chyba) ze jest za duza odleglosc miedzy dolna a gurna czescia gasienicy (od gornej krawedzi kól nosnych do dolnej krawedzi walkow (kół) podtrzymujacych).
Moge sie mylic niech sie wypowiedza inni.

Z powazaniem vonadamski
Link to comment
Share on other sites

W czołgu dowodzenia, coś mi nie pasowały proporcje nadbudówki (za stroma, czy za wysoka?). Poszukałem fotki (nie wiem czy na jej podstawie był rysunek) i chyba jednak są różnice: http://www.linux-penguin.org/achtungpanzer/gallery/pz1bef_gal.htm
Link to comment
Share on other sites

Rysunki całkiem, całkiem :-). Mnie szczególnie przypadł do gustu 35(t). Kwestie związane z malowaniem będą zawsze dyskusyjne. Natomiast mój niepokój budzi:
1. koło napinające (czyli z tyłu) Pz.IV - chyba coś nie tak ze szprychami"?
2. lampa Notek na tym samym rysunku - czy rzeczywiście były stosowane w '39 na Pz.IV - jakoś nie kojarzę.
W obu sprawach mogę się mylić, bo piszę z pamięci.

Pzdr,

jotes
Link to comment
Share on other sites

No nie, sam ten błąd popełniałem kilkakrotnie, nawet raz na forum. Czołgi w wersji D /chodzi o PZkfw IV/ nie brały udziału w walkach we wrześniu 1939 roku. Pojawiły sie w jednostkach dopiero w październiku 1939 roku.
Link to comment
Share on other sites

wersji A wyprodukowano wg tego co mi się udało znaleźć 35 sztuk i wyróżniał się wyższą wieżą dowódcy typu basztowego ale nigdzie nie pisze o ich użyciu, więc chyba nie były używane w działaniach bojowych chyba że ktoś ma inne dane
pozdr
Szefo
Link to comment
Share on other sites

Żółte rdzenie krzyży?
Czy to fakt czy modelarski błąd ?
Skąd wiadomo że były żółte czy jasno szare?
Pytań jest wiele lecz należy pamiętać że żółty krzyż panuje w publikacjach od wielu, wielu lat ,myślę że od lat 60-tych i to wtedy opublikowano pierwszy rysunek z namalowanym żółtym rdzeniem krzyż .W latch 60-tych panceni faceci byli jeszcze młodzi i informace tego typu przekazywali publicystom i dobrze pamiętają jak były malowane ich pojazdy .
Zatam żółty krzyż jest prawidłowy.
Pozdrowienia
aro111
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information