Vincent_Vega_69 Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Niestety Tom ale nie masz racji. Po pierwsze od 2003 roku nie ma już pojęcia rękojmi tak więc ja również nie napisałem w poprzednim poście tak jak jest. Masz rację, że gwarancji udziela sprzedawca jednak źle to interpretujesz. Sprzedawca to nie to samo co sprzedający. Sprzedawcą jest przedsiębiorca czyli firna Denar. To ta firma ma obowiązki przyjęcia sprzętu do naprawy a nie sprzedający. Powtarzam - SPRZEDAWCA TO NIE TO SAMO CO SPRZEDAJĄCY.
karpik Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Jeszcze coś dla Toma, bo wiki to mało:http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2617088.html
Tom Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Vincent co tobie ?? nie ma rękojmi?nie ma obowiązkowej gwarancji.i dalej w temacie> sprzedaż pomiędzy dwoma os. fizycznymi to sprzedaż konsumencka czyli rękojmi nie można wyłączyć. Teraz Karpik, czytałeś choć ten link?Bo tam jest napisane to co wklejałem wyżej.Jeśli posiłkujesz sie wikipedią to przepraszam ale poczytaj sobie Kodeks Cywilny Art. 560.Narazie. Tyle w tym temacie.
karpik Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 A ty przeczytałeś? Skopiowałeś literki, nawet nie pasujące do tematu:( Pozdrawiam.
Tom Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 oj Karpik, nawet nie czytałeś tego co wkleiłem i tego co jest na tej stronie. Teraz się tak zapętliłeś że nie wiesz na co wskoczyć. może tak paluszkiem co nie pasuje do tego tematu poproszę.(W pierwszym poście wyjaśniłem tylko kto komu jest tzw. gwarantem. W odpowiedzi na wasze posty dałem odpowiedzi i to tyle>)
Vincent_Vega_69 Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Tom, bardzo Cię proszę, nie wprowadzaj w błąd innych. Napisałeś wyraźnie, że sprzedawca jest gwarantem. Jeśli koleś kupił u sprzedawcy i odsprzedał sprzęt to sprzedawcą jest ten pierwszy a nie ten drugi. A może nie ??? Ten drugi jest sprzedający - czyli nie jest sprzedawcą - różnica w prawie jest zasadnicza ale w słowie niewielka. Skoro sprzedawcą jest ten pierwszy to i on jest obowiązany przyjąć przedmiot do naprawy gwarancyjnej.
karpik Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Nom, Twoje odpowiedzi Tom, też mnie satysfakcjonują.Prowokujesz i nie masz racji. Ja kończe, a Ty może kiedyś pojmiesz różnicę R&G.Dobranoc.
Tom Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Vincent stwierdzę ze nie masz racji, z tytułu rękojmi gwarantem jest zawsze sprzedawca i to obojętne czy to firma czy osoba fizyczna.W błąd wprowadzasz ty zapisami typu od 2003 nie ma już pojęcia rękojmi.>Poproszę tylko o jedno Vincenta, możesz to wytłumaczyć, jakie są różnice: Jeśli koleś kupił u sprzedawcy i odsprzedał sprzęt to sprzedawcą jest ten pierwszy a nie ten drugi. A może nie ??? Ten drugi jest sprzedający - czyli nie jest sprzedawcą - różnica w prawie jest zasadnicza ale w słowie niewielka."A tak poza tematem to może zadać pytanie na forum prawników i zobaczyć co odpowiedzą?
Tom Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Karpik, robisz się z....., chcesz mówić o pojmowaniu ale nie wiesz o czym piszesz.dobre, jestem ubawiony. A teraz lecę i nie musicie się pocić, jak wrócę to ten wątek będzie już zapomniany.
karpik Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Widzę Tom, że zjadłeś wszystkie rozumy i dyskusja z takimi z.... jak ja jest dla Ciebie uwłaczająca:(Po raz któryś- podajesz jakiś artykuły z wiki nie mające nic do GWARANCJI.GWARANCJI udziela sprzedający. Jeżeli napisze w niej, że dostaniesz bawoła jak się sprzęt zepsuje to masz obowiązek go otrzymać i nie będzie tego w żadnej ustawie.Ustawę masz na rękojmie- niezbywalne prawo, nadane przez nasz kochany rząd. Stałe dla każdego, by nawet bez gwarancji można było dochodzić swoich praw.Pozdrawia zajebi....
Tom Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 poraz któryś nie podaje nic z tego twojego wiki :)tylko z Kodeksu Cywilnego.A cieszy mnie to że potwierdziłeś to co napisałem wcześniej.
Mirkoni Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 PanowiePojęcie ękojmi" juz nie istnieje w polskim prawie. Zastąpiło je nowe - iezgodność towaru z umową"Klient ma dwie drogi do dochodzenia swoich roszczeń.1. Gwarancja...jest ona dobrowolną sprawą producenta, lub (jak w tym przypadku) importera.2. Niezgodnośc towaru z umową.......obowiązkowa forma odpowiedzialności sprzedawcy ( w rozumieniu osoby która zawodowo" się tym para).Przy składaniu reklamacji klient wybiera z jakiej formy będzie korzystał.Najczęściej ludziska korzystają z gewarancji, gdyż mało wiedzą o tej drugiej możliwości.Gwarnt ( dot. gwarancji) może sobie zastrzec że w okresie gwarancji nie podlegają jej pewne elementy... i nie ma siły aby klient naprawił coś co było wyłączone.Natomiast iezgodność towaru z umową" nie może wyłączać pewnych spraw. Sprzedawca odpowiada za każdą usterkę sprzętu, pod warunkiem że był on właściwie użytkowany.Wobec powyższego, Denar jako importer jest gwarantem, a jako sprzedawca odpowiada względem niezgodności towaru z umową.A to że nie uznał mechanicznego uszkodzenia...to miał racje.I to tyle na ten temat.
Vincent_Vega_69 Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Jest dokładnie tak jak napisał poprzednik. Mam nadzieję, że sprawa wyjaśniona. Dodam też, że gdyby usterka wchodziła w zakres gwarancji Denar musiałby ją usunąć bez względu na fakt, że użytkownikiem w okresie gwarancji nie jest pierwszy kupujący ten sprzęt (ten, który bezpośredni zakupił ma takie samo prawo do naprawy gwarancyjnej jak ten, który kupił używany sprzęt z ważną gwarancją).
Vincent_Vega_69 Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Tom, jak napisał poprzednik od 2003 roku nie funkcjonuje już rękojmia. Sprzedawca to osoba (fizyczna bądź prawna) zajmująca się zawodowo sprzedażą danego sprzętu. Sprzedający to osoba zajmująca się okazjonalnie sprzedażą - np. sprzedaje coś, co jest już niepotrzebne.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.