Skocz do zawartości

wasze motocykle wojskowe


zoltar92

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 210
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
WLA42

na moje oko to siedzenie ( sama guma ) jest z innej formy, gorna strona gedzie sie siedzi ma inny wzór ( ruska ma inny wzór przynajmniej u mnie na moto ) a napis WZM 2 jest ewidentnie odbiciem zagłębień w samej formie, wiec ( według mnie )WZM wyprodukował tą gume.

ciekawe siedzienie nie widziałem takiego :)
pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiscie to bardzo magiczne motocykle, pamietam jak za kajtka stały dwie takie sztuki u sasiada pod domem. Trzymał je na podwórku kamienicy, jedna solo a druga z wozem, niby pod plandeką ale koty tam właziły i zapach był niesamowity. To było cos, wielkie i tajemnicze. W pewnym momencie ktos je wyłowił" i znikneły. Po pewnym czasie, jak tylko uzbierałem konieczna kase, udało mi sie kupic taka z WZM'ów i przywrócic ja do zycia. Potem nasze drogi sie rozeszły. Długa była przerwa lecz zawsze na widok przejezdzajacej emy mocniej biło serce, teraz wróciłem do tematu i mam nadzieje ze wkrótce poczuje te wibracje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks z tego co mam i widzialem no i slyszalem (ale z tym ostatnim to ostrożnie) to moim zdaniem emka byla chyba w 50% albo i więcej u nas robiona , mialem emę kupioną kiedyś z wojska w Modlinie i nic tam nic nie kombinowal i wymienial , rozebralem ją w drobny mak i zacząlem remoncik , po pewnym czasie zacząlem podejżewać że mi wcisneli" wlaśnie jakiś krajowy produkt.
Od ruskich brali chyba osprzęt elektryczny (lampa przednia z licznikiem i calymi bebechami byla ruska , lampki żólwiki,prądnica , regulator), rama (choć tu slyszalem różne wersje) , zbiornik(równiż różne wersje slyszlem) , blotniki , rama kosza?
wypiaskowalem w swojej emie karoserie i zobaczylem na szklankach przodu (również na chorągiewkach trzymających lampę)bicia wzm , to samo ze szklankami suwaków , na gondoli mialem bicia wzm oraz jakiś numer , kola pólbębny również wzm.
osprzęt kierownicy wzm czyli bicia na klamkach , na motylku.
rolgaz z biciem AK 51 , takie stosowane byly wlaśnie w wzmach , bylo to oznaczenie chyba jakiegoś stopu aluminium bo i na innych gratach potem się to trafialo.
przyśpieszacz zaplonu z mosiężną wajchą i napisami szybciej - wolniej.
trafiają się też takie z literami P oraz O , czyli opóźnienie - przyspieszenie.
podczas remontu silnika wyciągam wal a na korbach co?? , oczywiście wzm , te waly to coś pięknego , inna (o milion razy lepsza!!) jakość , na kole zamachowym oczywiście wzm.
tloki wzm , inne i inaczej wykonane , z boków tam gdzie swożeń mają charakterystyczne wycięcia , również o niebo lepsze od ruskich! , poprzez te wycięcia nie puchną po remoncie.
nie wiem jak tam z walkiem rozrządu i karterem ale na popychaczach znalazlem oczywiście bicia wzm , kola rozrządu wzm.
skrzynia biegów odlew AK 51 zresztą wszystkie większe żeczy odlewane u nas takie jak wlaśnie karter skrzyni , obudowa dyfra , tarcza kotwiczna mają charakterystyczne (trudne do opisania dla mnie)znaki? , skazy? , po odlewach wielkości 5 groszy (takie kólka) , tam gdzie wlewano aluminium do formy?(nie wiem jak to opisać ale jest to charakterystyczne tylko dla wzemów) , nie koniecznie są znaczone AK 51 ale te skazy mają wszystkie.
wajcha od ręcznej zmiany biegów jest stalowa a w dolnej części wykonana z mosiądzu(te mosiężne odlwy sa strasznie chamskie i toporne) , motylek chamulca z mosiądzu i często sygnowany wzm.
korek paliwa z aluminium i od spodu pieczątka wzm.
lewy suwak inny troszkę odlew aluminium i często sygnowany wzm.
atak i talerz dyfra też na pewno robiony w wzm.
slyszalem(!) także że środek skrzyni również byl tam robiony ale tego się u siebie nie dopatrzylem.no oczywiście gumy siedzeń wzm , delikatniejsza guma , szybciej się niszczyly od tych ruskich plastików ale byly wygodniejsze.
wszystką drobnicę też u nas robili ,linki , przewody na świece i do cewki (są fajne) , wiązkę elektryczną , pręty chamulca , sprężynki itp.
nic nie wiem co z lagami i dolami przodu.
fotki niektórych gratów wżucę ale mam kiepawy aparat i ciężko mi uchwycić szczególy ale ks gdybyś byl w okolicach warszawy to zapraszam na oględziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Witam Was.
Podzielam wasza milosc do motocykli, bo inaczej tego nazwac nie mozna!
Mam zamiar kupic emke, bedzie to moj pierwszy sowiet i nie wiem na co zwracac uwage przy tego typu motocyklach. Nie mam pojecia o slabych i mocnych stronach tego sprzetu . Co jest norma jezeli chodzi o wady w tego typu konstrukcjach. Chcialbym sie troszke doksztalcic Moze macie jakies ciekawe materialy lub linki do stron o tej tematyce? Dzieki z gory. Pozdrawiam milosnikow sowietow!! Painter.
PS. Przepraszam za pisownie ale uzywam kompa z jezykiem Portugalskim a zmieniac na Polski nie moge! Pozdro!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Painter kupujac rusa musisz nastawic sie na duze wyrzeczenia i ciagle grzebanie. Najwazniejsze aby motocykl mial dokumenty i byl kompletny. Kazdy motocykl radziecki po zakupie i tak trzeba rozebrac, wyremontowac i zlozyc ponownie wiec stan technizny nie jest tak wazny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,
cieszesie ze ktos ma taka wyczerpijaca wiedze o WZM'ach. Z teg co pamietam to moja pierwsza ema posiadała aluminiowy korek paliwa bardzo precyzyjnie wykonany, mosiezną dzwignie przyspieszacza a wspomniana dzwignie zmiany biegow powinienem miec do dnia dzisiejszego. Zreszta jest ona wykonana bardzo topornie i tak mi sie nie podobała ze zamieniłem ja na aluminiowa a ta rzuciłem na półke i chyba lezy tam do dziś. jak znajde to dodam zdjecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie