Skocz do zawartości
  • 0

emblemat firmy Horch


milbas

Pytanie

Napisano

Witam prosze o pomoc w identyfikacji.

Wiem, że horch to stara przedwojenna firma produkująca samochody - niemiecka - czy to dobry trop?

Czy plakietka jest przedwojenna i czy była używana na samochodach czy na innych maszynach ????

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
MILBAS

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Emblemat na pewno z atrapy samochodu Horch.Firma produkowała samochody osobowe jako samodzielna wytwórnia w latach 1899-1932 i w koncernie Auto Union (Audi,DKW,Horch,Phanomen,i Wanderer)w Zwickau(Saksonia-Niemcy).Firma w początkach swego istnienia budowała pojazdy z czterocylindrowymi silnikami o pojemności skokowej od 1588 do 8440(!).W latach trzydziestych XXw. samochody Horch należały do pojazdów luksusowych i na zamówienie można było otrzymać indywidualnie wykonaną karoserię przez firmę Glaser,Neuss czy Armbruster.Jednak samochody w dalszym ciągu nosiły nazwę Horch.W latach 1933-39 Horch zbudował kilka wyścigowych samochodów Auto Union Grand Prix z silnikiem z tyłu,zaprojektowanych przez Ferdynanda Porsche.
W czasie wojny duże limuzyny Horch,wraz z innymi luksusowymi markami(Audi,Mercedes czy Maybach)były używane przez oficerów wyższej rangi,dowódców i jako samochody sztabowe,np. Horch 853 napędzany ośmiocylindrowym silnikiem o poj.skokowej 5litrów.
Napisano
a tam limuzyny...
SDKFZ 222, 223
Leichter Panzerspähwagen (Lekki pojazd opancerzony") to seria samochodów pancernych z napędem na cztery koła, produkowanych w Niemczech w latach 1935 – 1944.

Zostały zaprojektowane przez zakłady Eisenwerk Weserhütte, podwozia były produkowane w Auto-Union w Zwickau, a montowano na nich nadwozie i uzbrojenie w firmach F. Schichau i Maschinenfabrik Niedersachsen.

Wszystkie pojazdy tej serii używały standardowego zawieszenia sPkw I Horch, z pochylonymi płytami pancernymi i wieżyczką. Do 1941r. napędzane były silnikiem benzynowym Horch V8 o pojemności 3,5 l i mocy 81 KM(po 1941r. ten sam silnik ale o mocy 90KM), co dawało im maksymalną prędkość na drodze do 75 km/h i około 40 km/h w terenie. Ich zasięg wynosił około 280 km.
Napisano
Na pewno przedwojenny.Mozliwe ze z samochodu ( wystepowal razem z symbolem autounion)
tu ciekawa stronka odnosnie starych wozów
http://www.deutsche-automobile.de/model.php?action=ZeigeModel&ID=327
Napisano
Catadero - dlaczego uważasz, że emblemat pochodzi z atrapy pojazdu ?????

Dodam, że jest to wykopek.

Dzięki za kolejne wyjaśnienia :-)

Pozdrawiam
xxxxx
Napisano
http://www.cartoontrabant.pl/
na tej stronie w galeriach sa foto ze zlotów trabanciarzy w Zwickau. Napewno sa tam foto samochodów z muzeum trabanta z Zwickau, które jest też muzeum Horcha i Auto Union. Sa tam stare samochody, może taki znaczek się znajdzie.
Napisano
Pisząc atrapa pojazdu" wyraziłem się nie dość precyzyjnie. Powinno być atrapa chłodnicy pojazdu".
A.Korbaczewskia tam limuzyny"-świadomie pominąłem wątek pojazdów sensu stricto wojskowych gdyż nie miały one emblematu firmowego.A właśnie pochodzenie takiego emblematu jest tu tematem wiodącym.
Nie mam na razie możliwości zamieszczania fotek,a szkoda,bo znacznie ułatwiło by mi to korespondencję.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie