M-i Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Niestety, nie jest to zgodne z prawdą. Zamówienie Anglia I zostało wykonane do 31 maja 1939, z tym że:A) w kwietniu: Starachowice - 8 egz.Rzeszów - 14 egz.B) w maju:Starachowice - 4 egz.W czerwcu zrealizowano pierwszą transzę zamówienia Anglia II, czyli 8 egz.
Woj42 Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 A to akurat się zgadza. Termin dostawy dla transakcji Anglia I został określony na 1 czerwca 1939 r. Tu nie ma rozbieżności. Tyle, że Anglia I to 80 dział, a nie 26.Gdybyś chciał kontynuować bardziej szczegółową dyskusję, to podaję adres mailowy: wojmazur@autocom.pl
M-i Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Co do Holandii, ponieważ obciążenie zakładów produkujących armaty plot. 40 mm uległo zmianie, dokononano przesunięć w produkcji na rzecz zamówienia Holandia II.
M-i Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Pisałem wyraźnie, że chodzi mi o rok budżetowy 1939-1940, a nie całe zamówienie.
Woj42 Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Cóż - wygląda, ze masz rację (i szczegółowe materiały na dodatek). Jestem pod wrażeniem. :-)W takim razie przyjąć by jednak chyba należało, że wymienione przez Ciebie 26 dział z zamówienia Anglia I to nie całość tego zamówienia, ale esztówka" przypadająca na rok budżetowy 1939/40?Ciekawe ponadto, dlaczego Dowództwo Obrony Przeciwlotniczej 5 IV 1939 r. podało O. I SG dane nieaktualne już od co najmniej trzech tygodni. I dlaczego brytyjskie obstalunki rozbijano na tak drobne stosunkowo transze.
M-i Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Możliwości produkcji dział plot. 40 mm w zakładach starachowickich i rzeszowskich wynosiły łącznie w okresie pokoju 35-40 dział miesięcznie. Ponieważ równocześnie realizowano zamówienia zarówno dla odbiorców krajowych, jak i zagranicznych, a miesięczne możliwości produkcji były ograniczone, decydowano się na niewielkie transze, aby pogodzić zamawiających.
Woj42 Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 Tyle to i ja wiem. ;-) Tylko jeszcze 1 II 1939 r. O. I SG pisał o 150 działach dla Anglii (jako dodatku do 80 zakupionych uprzednio), z których 56 zostało już zamówionych. Sprawa zamówień angielskich była aktualna co najmniej od września 1938, więc był czas, by rozdział zamówień przeprowadzić. W dodatku wygląda, że ostatnie 4 transze podpisano w krótkim czasie - między 1 II, a 26 III, kiedy to - jak napisałeś - zawarte były już wszystkie z 6 umów.P.S: Wątek jest dla mnie bardzo ciekawy, ale kontynuować będę mógł dopiero gdzieś w piątek zapewne. Jutro rano wyjeżdżam do archiwów. ;-)
Tankist Napisano 18 Styczeń 2007 Autor Napisano 18 Styczeń 2007 witam ponowniedzięki za zainteresowanie tematem, nawet bardziej obszerne niz w założeniachkilka fotek optyki do boforsa 40 mmproszę o ew. zidentyfikowanie do boforsów którego kraju można tę optykę przypisać, oznaczenia jak na fotce plus stempel ( niewidoczny na fotkach ) rodzaj korony zamkniętej od góry.Będe wdzięczny za informacje ew. sugestie co do kraju pochodzenia, ja osobiście stawiam na angielskiego boforsa.na ostaniej fotce widać kompletność tej optyki, jest nawet pędzelek i żaróweczki zapasowe.pozdrawiam i czekam na ciekawe wpisy
M-i Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 Jest to portugalski komplet do 40 mm armaty przeciwlotniczej M/1940 Bofors.
M-i Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 Oto portugalski Bofors 40 mm M/1940 z podlizbońskiego muzeum
Tankist Napisano 24 Styczeń 2007 Autor Napisano 24 Styczeń 2007 Otrzymałem informację od jednego z kolegów, że optyka jest jednak produkcji szwedzkiej ( być może że do portugalskich boforsów ) i identyczna była przy pierwszej partii boforsów zakupionych przez Polskę wraz z licencją.Wybita sygnatura BALTIC i nr seryjny oraz ta korona, to podobno ma świadczyć o szwedzkim pochodzeniu.Mam w związku z tym pytanie do kolegów znakomicie znajacych temat:w którym roku Szwecja realizowała kontrakty do Portugalii?Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dot tej optykipozdrawiam
polsmol Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Jestem pod wrażeniem waszej wiedzy. Nie piszecie czasem książek? Na pewno bym kupił. Ale do rzeczy ;-)Mam takie głupie (na tle waszej dyskusji) pytanie . Na zdjęciach armat 40 mm zdobytych w Polsce przez Niemców można zaobserwować przynajmniej trzy rodzaje felg. Czy wiecie może dlaczego jest ich aż tyle, z jakich samochodów ciężarowych je zapożyczono i czy były produkowane w Polsce czy kupowane na wolnym rynku za granicą (to by wyjaśniało różnorodność). Z góry dziękuję. polsmol
Tankist Napisano 11 Luty 2007 Autor Napisano 11 Luty 2007 odświeżam wątek jedynie w celu ponowienia prośby w temacie przedstawionej przeze mnie optyki
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.