Skocz do zawartości
  • 0

Armata Flak 88


piotrk1

Pytanie

Ostatnio czytałem broszurkę na temat umocnień na linii Maginota i zaciekawiła mnie informacja, że do niszczenia znajdujących się tam umocnień Niemcy używali armat przeciwlotniczych Flak 88. Jestem laikiem w tych sprawach i dlatego zwracam się z prośbą do fachowców z tego forum i wyjaśnienie mi paru spraw. W Wikipedii znalazłem trochę informacji o tych armatach, było kilka modeli. Przypuszczam, że używany był model 36 lub 37. Armaty te podobno uważane są za najlepsze w owym czasie.
Który model był używany do niszczenia umocnień, na czym polegała siła tych armat, jakiej używano amunicji.
W broszurce tej zamieszczone jest zdjęcie kopuły obserwacyjno – strzeleckiej GFN fortu nr 2 w fortecy mniejszej Kerfent a z opisu wynika, że zniszczona została bezpośrednim ogniem z 200 m armaty Flak kal. 88. Zniszczenia tego betonowego umocnienia są znaczne, wyrwany z posady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio czytałem broszurkę na temat umocnień na linii Maginota i zaciekawiła mnie informacja, że do niszczenia znajdujących się tam umocnień Niemcy używali armat przeciwlotniczych Flak 88. Jestem laikiem w tych sprawach i dlatego zwracam się z prośbą do fachowców z tego forum i wyjaśnienie mi paru spraw. W Wikipedii znalazłem trochę informacji o tych armatach, było kilka modeli. Przypuszczam, że używany był model 36 lub 37. Armaty te podobno uważane są za najlepsze w owym czasie.
Który model był używany do niszczenia umocnień, na czym polegała siła tych armat, jakiej używano amunicji.
W broszurce tej zamieszczone jest zdjęcie kopuły obserwacyjno – strzeleckiej GFN fortu nr 2 w fortecy mniejszej Kerfent a z opisu wynika, że zniszczona została bezpośrednim ogniem z 200 m armaty Flak kal. 88. Zniszczenia tego betonowego umocnienia są znaczne, wyrwany z posady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach