Skocz do zawartości

Rekonstrukcja lotnicza -może nadalby sie do czegoś mój samolot???


Rekomendowane odpowiedzi

Jak się to czyta to odnoszę nie odparte wrażenie, że każdy ciągnie do siebie taka staropolska przywara, a to chłopakowi trzeba pomóc a nie Wam panowie ma być dobrze. Ogólnie uważam, że powinienieś sam podjąc decyzję co z nim zrobisz i jak go pomalujesz tu np. pzl-ka też fajnie ale nie o tym mowa. Sam zadecydyj gdzie i do kogo polecisz w jakim oznakowaniu czy malowaniu a jak się komuś nie podoba to pa pa. Do chwili gdy w Polsce nie mamy odpowiedniej repliki samolotu wrześniowego nie ma co wybrzydzać. Wszyscy widzieli Bahnę w Czechach i co lipa nie było takich samolotów już wtedy. Bzura - oficer niemiecki w kibelwagenie zwracający uwagę co niektórymn że są umundurowai niezgodnie z realiami a samochód co lipa, jeszcze takich nie było. Kolego okaul niech Pan patrzy swojego bo inaczej żle Pan na tym wyjdzie. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Ja bym go pomalował, jak wrześniowy samolot wojskowy w tamtym czasie, mniejsza o to, czy faktycznie ten typ tak był malowany, czy nie i szachownice na skrzydłach i będzie super. W żadnego tam cywilnego bym się nie bawił.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaul, odezwij sie ponownie. PILNE !!!!!!!!!

Przepraszam wszystkich, że jak na chacie się zachowuję (proszę też Administratora o wycięcie tego posta za parę godzin), ale sprawa ważna i pilna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hart,
też tak myślę że na Bzurze super by to wyglądało - w komplecie do pancerki". Ja jestem otwarty, a za miesiąc będę gotowy.

Na razie samolot zostanie pomalowany we w miarę uniwersalne barwy -Olive Drab-em, mam już nawet wzór farby (Model Master), i kurdę -jest spora różnica w odcieniu porównując do takiego np Humbrola 26 zmieszanego z czarnym 7:1 uważanego (przez jednego ze znajomych)za polskie khaki". Także teraz poszukam sobie dobrej mieszalni i dopytam się czy mi zmieszają mat z dodanym uelastyczniaczem - chciałbym lakier DuPont'a bo mi sie sprawdził w poprzedniej maszynie.

Budowa funkcjonalnej repliki czegokolwiek latającego to spory problem, ale zawsze mozna spróbować tego mojego grata nieco upodobnić. Mozna uzyskać lepszy efekt modyfikujac kształt usterzeń (u mnie to jest ramka z rurki obciągnięta płótnem), czy dając inne końcówki skrzydeł -np owalne zakończenia z laminowanej pianki. Zmiana kształtu okien tez wchodzi w rachubę. Sporo też da sie wyczarować z maski silnika.
Główny problem -to wiedzieć do czego właściwie go upodobnić.

Kształtem najbliższy L2 Grasshopper'owi, niestety Cub czy Storch sa tak charakterystyczne i znane -że to po prostu by nie przeszło. Za RWD przemawia właściwie tylko historia, ale za to sercu bliska...

Zresztą -akurat Cuba nie chcę symulować, bo repliki Cubów się produkują" niemal już seryjnie w Warszawie, w Yalo" można sobię fundnąć zmniejszonego Pipera i nie wydziwiać. A i oryginały latają...

Czyli - samolot wrześniowy sztuk jedna", albo quasi-Grasshoper po przyklejeniu gwiazd.

pzdrw

Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaul!
Wielu purystów się może ze mną nie zgodzić , ale dla mnie najważniejsze jest abyś Ty , skoro chcesz , mógł się pojawic nad Bzurą. Ważne jest serce i zapał , a samolot z biegiem czasu dopracujesz . Niech ludzie zobaczą szachownice nad polem bitwy , bo to jest najważniejsze . Bzura ma chwytać za sercei honorować zapał ludzi - a szczeguły robione wszelkim kosztem , nie zawsze są potrzebne.
Generalnie - czekamy na Ciebie.
Hart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hart - jak obiecasz dać się przejechać wz 34 to się na pewno zobaczymy. ;-)

Boruta - dzięki, ja będę podobnie działał -tylko raczej na RAL-ach, (bo jedna żółta potrafi być bardziej żółta niz ta zieleńsza zielona :-) a musze mieć możliwość zmieszania nowej i takiej samej.

Dostałem taka broszurę o 663 Dywizjonie i musze zmienić zdanie o Austerach -bo akurat Auster IV to wykapany Tulak po kosmetycznych" zmianach usterzenia i oszklenia.
Ale to temat na inny sezon...
W kazdym razie spróbuję się via Wiraże" skontaktować z plk Zielińskim - bo wyglada że czlowiek sporo wie o 663 jak i posiada rochę" materiałów.

Na razie jednak polatamy we wrzesniowych barwach

pzdrw

Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanie do własciciela samolotu czy mozna by na pana liczyć też pod serokomlą ??
co prawda tqam był tylko jeden samolot i to zwiadowczy ale miło by było gościć pilota i wtedy brak nam tylko fkotylli pińskiej :)
prosze o odpow.
a serokomla jest w październiku 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hart - to jesteśmy umowieni :-)
(A jakbyś chciał wleżć do mojego patyka" to sie będę miał przynajmniej czym zrewanżować)

Kamilo - (i reszta chłopaków którzy pisali z zaproszeniami):
Zacznę ustalać jakiś plan jak będe miał przemalowany samolot w Polsce, bo teraz - to sobie moge tylko pogadać.
Dzięki temu ze jeden z Was bardzo mi pomógł z prawem jazdy, może będe tu szybciej niż myslałem - jeszcze raz dziękuję.

Grzesiek - napisałeś wcześnij ze noga PSZ nie postała w Piper Cub'ie... no i wygrzebałem przypadkiem coś takiego:
ozkazem d-twa art. 2 Korpusu L577(A.AXI z dnia 30.IV.44) na podst [...] zostali odkomenderowani na przeszkolenie do 5. Armii Amerykańskiej: por art Kijowski Adam, por art Grodzicki Sławomir, por art Perucki Felicjan por art Ruszała Feliks i ppr art Stelnicki Marian. W/W oficerowie przybyli na lotnisko polowe koło Venarto (okolice Monte Cassino) w dniu 7 maja [...] i grupa ta z chwila przybycia na lotnisko wzieła udział w bitwie o Monte Cassino prowadząć rozpoznania i ognie z powietrza [...]W bitwie tej oficerowie artylerii 2 korpusu latali z pilotami angielskimi na samolotach Piper lub lotnictwa U.S.A"
Tyle wspomnienia mjr art Adama Kijowskiego.

Czyli - Pipery maja swój polski akcent, i to jeszcze w bitwie o Cassino. (Jeden z nich nawet został ogniem z klasztoru zestrzelony -11 maja, pilotował kpt W E Wright D.F.C)

pozdrawia

Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akagi, ale nie mów że nie chciałbyś spróbować... ;-)
A i Dywizjon Pancerny inaczej będzie wyglądać z luftu.

Dzisiaj dobierałem barwy, mam obiecane że mi wymieszają stosowne khaki (półmat niestety), reszta oznaczeń sie rysuje" -dam na razie malowanie Czapli (Bo jakieś P11 to by było przegięcie)
Rzeczy idą ku dobremu, wymyslajcie scenariusz na Bzurę, macie mnie tam jak w banku.

pzdrw

Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Coś w temacie zrzutów meldunków z samolotu.
Fajne zdjęcie z epoki.

http://allegro.pl/item117408306_samolot_podchwytuje_meldunek_4_pulk_lotniczy.html

(link podałem poglądowo a nie w celu reklamy czyjejś aukcji)

Pozdr,
Łukasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Z tego co wiem Pan Antoni Nowak który ma serwis naprawy szybowców w Międzybrodziu Bialskim posiada orginalnego Piper Cuba (SP-AFY). Jest on pomalowany w pasy inwazyjne. Z resztą zobaczcie sami http://www.nowakservice.pl/odbudowa.html Może warto by się skontaktować przy okazji jakiejś rekonstrukcji z Panem Antonim. W tym roku Piper latał podczas zlotu w bielsku - w około alianckie pojazdy a nad głowami kierujący ogniem artylerii Piperek - coś wspaniałego!! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie