Widdowmaker Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 Poszukuję informacji odnośnie bomby wymienionwej w tytule.Chodzi tu przede wszystkim o ilości przejęte po Niemcach oraz użycie w WP. Czy 12-sto kilogramowe bomby produkcji polskiej używać można było zamiennie (np. w Potezach)???Czy 12,5 kg bombę niemiecką produkowano w Polsce???Ogólnie wszelkie informacje i może zdjęcia :)
JoncaA Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 zdobycz na Niemcach ok.15 000, kilka tysiecy zezłomowano w latach trzydziestych, przerabiając skorupy na bomby ćwiczebne. Bomba wz.27 i jej zapalnik (PG-27 ?, ale głowy nie dam) były wzorowane na 12,5 kg PuW. Maleńka różnica w brzechwach, zapalnik nieco uproszczony z przyczyn technologicznych.Odróżnić się dają, ale tylko na bardzo dobrych zdjęciach, że nie wspomnę o oryginałach.. Zapalniki wzajemnie wymienne, bomby na samolotach takoż...Zdjęc nie znalazłem, może mi wpadną w ręce jak będę szukał zupełnie czegoś innego..
TomekSz Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 A. Popiel Uzbrojenie lotnictwa polskiego 1918 - 1939 " .
cieciwa Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 TomekSz, czy jest cos o transporcie tych bomb ?Np. z fabryki na lotnisko, czy do magazynu?I jak rozumiem wszystkie zdjecia/skany pochodza z tejsamej pozycji literaturowej?
TomekSz Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Zawsze staram się podawać źródło zdjęć czy skanów przy pierwszym poście , a przy następnych stawiam tylko kropkę .Alę będę musiał to zmienić i stawiać j. w." ,może wtedy będzie to bardziej czytelne i zrozumiałe . Co do pierwszego pytania to raczej nic ciekawego na ten temat tam nie ma , ale wieczorem sprawdzę to dokładnie .
Gebhardt Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Cieciwa, jest to opisane w regulaminie sluzby uzbrojenia. Jezeli nie masz to daj znac, podesle ci na priva.
Widdowmaker Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 A ja też załapałbym się na regulamin??? Bardzo proszę :) widdowmaker@poczta.fm :)
cieciwa Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 TomekSz, u mnie niewidac tej kropki - dlatego wolalem zapytac.Gebhardt, jestem zainteresowany _wszystkim_ co dotyczy kwatermistrzostwa, sluzb pomocniczych i inzynieryjno-technicznych. [takie male zboczenie] :)
Gebhardt Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 W duzym skrocie:) Zaopatrzenie w amunicje lotnicza niczym specjalnym sie wyroznialo od zaopatrzenia w amunicje innych typow poza tym ze nie podlegala zaopatrzeniu jednostkowemu lecz sztuka. Poza sytuacjami wyjatkowymi, cykl zaopatrzenia rozpoczynal sie od codziennego meldunku amunicyjnego jednostki. Amunicja byla dostarczana od szczebla wyzszego do nizszego srodkami przewozowymi szczebla wyzszego. Organizacyjnie istnialy nastepujace zrodla zaopatrywania:Glowne skladnice uzbr (w kraju) - w dyspozycji naczelnego wodza (rezerwa zaoptrzenia)Skladnice uzbrojenia - w dyspozycji dcy armii. Przyjmuje, segreguje i wydaje mat uzbr. Stacja magazynowa uzbrojenia - stacja kolejowa lub wezel. Miejsce adresowe armii dla transportow mat uzbr z kraju i frontu. Rozdziela i wysyla mat uzbr do WJ i oddzialow pozadywizyjnych. Stacja zaopatrywania - stacja lub punkt kolejowy gdzie przychodza pociagi z mat uzbr dla WJ i oddzialow pozadywizyjnych. Obslugiwana przez organa sluzby uzbr. Sklad stacyjny - magazyn mat uzbr polozony na stacji kolejowej ly w poblizu. Obslugiwany przez sl uzbr. Orodek zaopatrywania - miejsce wydawania mat uzbr ze srodkow przewozowych armii do srodkow przewozowych WJ.Sklady drogowe - miejsce gdzie mat uzbr dowezione srodkami armii sa skladane. Poniewaz lotnictwo istnialo zasadniczo jako jednostki armijne, punkty rozdzielcze (styk kolumn mat uzbr WJ z taborami oddzialow) dotycza amunicji lotniczej tylko w przypadku przydzialu np plutonu lotniczego do WJ a punty amunicyjnne (oddzialy ponizej WJ) raczej tylko w wyjatkowych przypadkach. Przewoz amunicji lotniczej naogol nastepowal srodkami kolejowymi i samochodami. Przewoz kolumnami konnymi nalezal raczej do wyjatku. Do przewozu amunicji uzywano wagonow 15-tonowych krytych (KD). Wagony opieczetowane tylko nalepkami wojskowymi. Pociag skladal sie z jednego parowozu i roznej ilosci wagonow. W celach bezpieczenstwa jeden wagon za parowozem byl pusty (!). Samochody byly oznaczane tylko numerem kolejnym. LadwnoscMyszka lotn nr 2: (1)60 sztuk/skrzynia; (2)6 skrzyn na woz taborowy; (3) 26 skrzyn na samochod; (4) 233 skrzyn na wagon kolejowy 15 tonMyszka zapal T-34 (1) 60 (2) 12 (3) 50 (4) 4371 kg bomba lotn zapal elektron (1) 25 (2) 11 (3) 43 (4)374 10 kg bomba lotn typ M frs (1) 4 (2) 9 (3) 36 (4) 31712 kg bomba lotn PUW i wz 27 (1) 4 (2) 7 (3) 28 (4) 24650 kg bomba lotn frs D T (1) 1 (2) 5 (3) 18 (4) 15750 kg bomba lotn PUW i wz 29 (1) 2 (2) 2 (3) 10 (4) 9070 kg bomba lotn PUW (1) 2 (2) 2 (3) 8 (4) 68100 kg bomba lotn PUW i wz Z-31 (1) 1 (2) 2 (3) 10 (4) 90300 kg bomba lotn PUW (1) 1 (2) 1 (3) 4 (4) 35Cieciwa, Widdowmaker - przyslijce mi na priva Wasze adresy pocztowe (nie mail!) to przysle wam ksero.
cieciwa Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Wszystko pieknie, ladnie :) tylko JAK duze sa te skrzynie i jak one wygladaja ?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.