Skocz do zawartości

Pociski okretowe.

SP17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam. Mam pytanie - czy pocisk działa okrętowego powiedzmy ponad 100mm miał konstrukcję zewnętrzną, która od razu zdradza że to okrętowy czy niczym się nie różnił. Znalazłem taki w Oliwie kal. ponad 100mm ale nie 150mm. Jeden z kolegów poszukiwaczy twierdzi, że to z pancernika Gnaisenau ( nie wiem czy dobrze napisałem ). Pozdrawiam i czekam na ewentualny opis.
Napisano
Może być z torpedowców lub drugorzędnej artylerii krążowników - 105 mm, ewentualnie 127 mm. Gneisenau - nie wiem którego dnia go zatopiono.
Napisano
Nie chciałem niczego sugerować ale pasowałby kaliber 127mm. Pytanie jednak czy można taki rozróżnić od altyl. lądowej. Dodam jeszcze, że ma ok. 40cm długości.
Napisano
No właśnie czy można je jakoś zidentyfikować .Też kilka trafiłem za obwodową koło Gdyni.
Napisano
Nie znam się na detalach, ale co ciekawe artyleria okrętowa była 127 mm (np. starsze niszczyciele), a lądowa (w tym Flak) 128 mm...
Postaram się do jutra wybadać sprawę dot. typów okrętów na Zatoce i ich artylerii.

Pytanie poboczne - gdzie w okolicach 3M były stanowiska najcięższego Flaku 128 mm???
Napisano
Odp. na pytanie poboczne: Na pewno na Kolibkach na stanowiskach fortecznych. Poza tym to mogły być w innych miejscach na stanowiskach polowych.
Pozdro
Napisano
Kurczę, w Kolibkach aż 128? A nie 105?
A Markowiec? Rzucę okiem na www.xzn.prv.pl, ale i to nie jest chyba na 100%. 128 to była już rzadkość duża.

---------------------------------
O OKRĘTACH:
---------------------------------
Pierwszy rzut oka wykazał rzeczy następujące:

- artyleria okrętowa średniego kalibru z jednostek z 1945 na Zatoce to 150 mm lub 105 mm. Takie były działa na krążownikach, nowych niszczycielach i torpedowcach. Muszę posprawdzać czy nie było tam starszego niszczyciela, oraz co było na kanonierkach (Artillerie-Traeger).
Ale raczej 127 mm z okrętu w 1945 było trudno napotkać.

- artyleria lądowa to też 105 lub 150