Skocz do zawartości
  • 0

lufy

muslim

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Ojej, zostałam rozszyfrowana! ;-)
A tak na serio - to ja przepraszam, pisałem to na jakimś durnym laptopie i cholera mnie brała bez myszy!
Górna lufa to 2 cm Flak 38 (albo Flakvierling 38 - samo działko było to samo), tu nie ma żadnych wątpliwości.
Natomiast dolne - to na logikę 2 cm Flak 30, hamulec wylotowy na przykład, ale na zdjęciu za słabo widać detale zamocowania lufy - powinien tam być, ja wiem z 15-20 cm od wlotu do lufy dość wąski pierścień - zgrubienie (a nie taki bysiu jak na lufie od 38), a na samym końcu (czy raczej początku, czyli na zdjęciu z prawej) nieco węższy od lufy gwint. Jak teraz na to patrzę, to chyba ten pierścień ledwo, ale jednak, widać.

Zresztą 2 cm Flak 30 i 2 cm Flak C/30 to chyba to samo działko, ale na różnych podstawach, zresztą nie znam się na Kriegsmarine.

A mi się tak WCALE nie wydaje!
Wzorcowy przykład lufy od 2 cm Flak 38 masz na pierwszym zdjęciu w tym temacie (górna).
Z drugiej strony, gdybyś podał kilka podstawowych danych, jak kaliber, długość całkowita, długość samej lufy (bez tłumika), w miarę możliwości długość gwintu, a o zdjęciu całej lufy z profilu nie wspominając - to życie byłoby znacznie łatwiejsze.
A co rozumiesz pod hasłem 38"? 10,5 cm Flak 38 albo 5 cm Pak 38 na przykład? :-) A tak na poważniej, to trzeba tu podawać pełne nazwy i kalibry, bo cyfry znaczą tyle co wzór po naszemu i mogą oznaczać cokolwiek, np. pozostając przy aplotach - były po dwa flaki 18, 36, 37, 38 i 41, a na upartego i 39 - tyle że w różnych kalibrach, dodaj do tego KwKi i parę innych klas dział i naprawdę nie wiadomo o co chodzi.

Pzdr

Grzesiu

Tej dolnej na tym zdjęciu nie widać, ale znalazłem ją razewm z niemieckimi gadżetami. Utknęła w niej łuska więc ją zostawili. Widziałem kiedyś jakieś zdjęcie gdzie było coś podobnego i podpisali Flak 2cm ppanc.
Może macie jakieś zdjęcia :)
A czy ta na górze może być od działka z 4 lufami?