Skocz do zawartości

Suzuki Samurai


Mathew

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli mogę tylko sprostować to raczej Samuraj smutno wypada przy Jimnym i wiem to z praktyki rajdowej.

Bardzo wiele osób myli Samuraja z SJ410 i SJ413.

SJ410 - dychawiczny silnik, po założeniu większych opon każdy posiadacz wie że sprzęgło w terenie jest 5 minutowe"

SJ413/później Samuraj - mocniejszy silnik, szersze mosty po założeniu reduktora od SJ410 i większych opon sporo potrafi i jest to absolutnie najlepsza propozycja dla początkujących offroadowców z małym budżetem.

Dalej standardową drogą jest wspomaganie i tutaj set od Opla Omegi wchodzi bez problemów, dalej silnik 1,6 - niestety trochę przeróbek, wada to brak dołu, mocno trzeba kręcić co nie zawsze jest dobre w luźnym podłożu.

Zawieszenie - stosuje się resory od Wranglera lub przerabia na sprężyny, przy szerokich mostach jest to dosyć proste, przy wąskich mocno problematyczne.

Przy rajdach typu Trophy Jimny jest o wiele lepszy niż samuraj. Wystarczy go podciąć, odciążyć i może rywalizować z mocniejszymi maszynami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
No nie wiem Bocian, Straż Leśna używa u nas Jimny, ale nie bardzo to to umywało się do wcześniejszej Nivy czy Uaza - włączanie napędu elektromagnetycznie, nie ma co do ręki złapać przy włączaniu napędu, niższe od mojej blaszanki, jakieś takie bardziej delikatne...

Zresztą cena używanego Jimny jest raczej powalająca w porównaniu z Samurajem używanym....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanując zdania Kolegów, mimo wszystko uważam, że cena nowego Suzuki Jimny ( wersja podstawowa) jest akurat “przystępna” czy wręcz niska w porównaniu z innymi nowymi terenówkami ( czy SUV-ami). Biorąc pod uwagę to, że jest to auto na prawdziwej ramie, ze sztywnymi mostami, dobrym reduktorem i na prawdę dzielne w terenie, nie dziwie się że zasila flotę firm typu Lasy Państwowe. Proszę policzyć ile nowych aut np. Nissan Terrano można by kupić zamiast 10 nowych Jimny? A do prawdziwego offu nikt tych samochodów i tak nie będzie używał, bo ich zadanie jest inne. Z resztą chyba żadne auto bez przeróbek, na standardowych oponach nie nadaje się do prawdziwego terenu ( wiem co mówię, bo sam mam Uaza ). Nowy UAZ 31512 kosztuje w Polsce tylko 4 tyś złotych mniej od nowego Jimnego, a jego awaryjność i koszty eksploatacji są “troszkę” większe. Pozdrawiam serdecznie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co ?

Jimny jest takie tanie ? w porównaniu z innymi ?

Ponad 60 tys zł za wózek ? Nowy Uaz kosztuje pod 60,000 PLN ?

Nie wiem, chyba jestem biedakiem, bo nigdy nie myślałem, że będzie mnie stać kiedykolwiek na nową terenówkę ponad 60 kafli od ręki. Lasy kupowały i inne samochody typu Nissan Patrol i Toyota Hilux.
Mnie przynajmniej nie stać na ponad 60 kafli.

Gdybym miał takie pieniądze woałabym kupić mało używane Terrano, przynajmniej większe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo iltisa.Silnik vw 1.7 benzyna pochodzi z rodziny vw/audi tyle ze byl produkowany i montowany w ARGENTYNSKICH wersjach vw.Nie wiem jak Ty Bocian, ale ja rzadko bywam a argentynie:-)

Ad.2.
Samuraj i sj.413 to ten samochod.Jest o niebo lepszy w terenia od jimnego.Mowie o aucie z fabryki a nie rajdowych mutacjach.
A dyskutujac o malych terenowkach warto wspomniec pajero junior/pinin.wyglada smiesznie jak miniaturka prawdziwego pajera ale w polu bije na lep ferozy jimne i normalne pajera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Acer Ok. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, szanuje zdanie innych. Nie rozumiem tylko dlaczego podajesz cenę ponad 60000zł skoro cena nowego Jimny to 49900zł? Natomiast nowy Uaz w Polsce kosztuje 45000zł. Czytając drugą część Twojego postu, mam wrażenie, że gdyby nasza rozmowa toczyła się na żywo to chciałbyś mnie pobić. Nie bardzo wiem także, co do tematu wnosi Twoja dywagacja na temat statusu majątkowego? Pozdrawiam i oświadczam że nie zamierzam dalej ciągnąć tego tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba od 49000 wzwyż chciałeś powiedzieć ? Owszem ale w wersji najbardziej podstawowej, do której zwykle dokupuje się szereg potrzebnych bardziej lub mniej elementów, skutkiem czego jak byśmy podliczyli cena doszłaby do 60,000
Jak Lasy kupowały dla Straży flotę Jimnych w przetargu to cena bez dodatkowego zamówionego wyposażenia wynosiła właśnie prawie 60 kafli.
Dywagacja na temat statusu majątkowego wnosi bardzo dużo, bo temat dotyczy jednego z najtańszych, lepszych i dostępnych samochodów terenowych jakim jest Samuraj, a nie Jimnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy ktos jezdzil sj 410 z litrowym silnikiem?
Potrzebuje czegos zeby sie rozbijac po polach i lasach w promieniu 15 km. od domu.Tak ze jak mi sie fura spiXXli to moge wrocic na piechote.Aha, rajdowcem nie jestem:-)dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SJ410 z litrowym silnikiem nie nadaje sie do jazdy terenowej a przynajmniej potrzeba dużo samozaparcia.

Niejednokrotnie nawet na reduktorze musiałem popychać auto ręcznie lub wysiadać żeby kierowca mógł ruszyć pod górkę :)

Problemem głównym jest to że w terenie jeździ się momentem obrotowym nie mocą a tej wersji SJ410 wyraźnie brakuje.

Kup SJ413 i załóż reduktor od 410 o mocniejszych przełożeniach, auto zacznie jeździć. Reduktory są tanie a przekładka nawet na ulicy nie zajmie więcej niż 2 godziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porada dnia - zanim zrobi sie prawo jazdy kupuje się komara z papierami i opłaca OC jakieś 30zł rocznie.
Od tego momentu zniżki już lecą więc jak dorobi się samochodu i prawa jazdy od razu wskakuje na 60% bezszkodowej.

1,7 w Iltisie to dokładnie ta sama jednostka co w każdym VW AUDI 1,6 - 1,8 w rocznikach 83-93 różnice w stosunku do golfa głownie będą w uchwycie filtra oleju i mocowaniu łapy sprzęgła bo tam masz silnik w poprzek, również dodatkowy kanał na odmę w bloku w rocznikach 89> który można zaślepić. Również kolektor dolotowy a dokładniej centralny otwór wodny. Jak zmienisz z całym osprzętem od golfa to tylko pozostaje problem mocowania filtra oleju.

Załóż od AUDI 80/100 1.8 DR (jednogardzielowy prosty gaźnik i 75PS) albo DS (dwugardzielowy 2B2 i 90PS) będzie najmniej problemów a te silniki są o wiele bardziej elastyczne niż 1.6, również są przystosowane do montażu wzdłuż więc odpada większość problemów, nie mają również dodatkowych otworów w bloku do odmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Witam

Ja zamierzam sobie kupić samuraja tylko, że wersje LONG, mam takie pytanie ile jest miejsca w centymetrach od końca przednich siedzeń do końca bagażnika? da rade tam się przespać jako tako, czy raczej nie? mam około 190 wzrostu. Oczywiście chodzi o wersje LONG bo w tej mniejszej wersji to raczej nie:P

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie