Jump to content

a co to?


yoony

Recommended Posts

Wygląda na jakąś ciężarówkę - dwie osie, z tego przynajmniej jedna na resorze. Dość charakterystyczne piasty kół, więc jak ktoś się zna na Blitzach i innych takich, to powinien dać sobie radę :-)
Link to comment
Share on other sites

Ten polgasienicowy to rzeczywiscie sdkfz 11 (charakterystyczne drzwi pojemnika na amunicje). A'propos -czy ktos zna jakis w miare prosty sposob odrozniania sdkfz 6 od 7? (pelno ich zdjec jest na ebayu i nie moge ich poidentyfikowac).

Co do tej ciezarowki, to pod flaki byly uzywane m.in. Mercedesy 4500?...
Link to comment
Share on other sites

Bede raczej zgadywal , niz odpowiadal...
5 cm FlaK41 auf s gl LKW 4.5t.?Tzn. na Mercedesie L4500A?
Ciezko cos wiecej wypatrzyc.
Pozdrowienia
Grendel
Link to comment
Share on other sites

Co do najszybszego odroznienia Sd Kfz 6 od Sd Kfz 7 -
- przednie kola szostki" sa , ze tak powiem : pelne" , zas w siodemce" felge laczy z osia szesc dosc grubych szprych"...Tak jest przynajmniej na chyba wszystkich zdjeciach , jakie widzialem.
Pozdrowienia
Grendel
Link to comment
Share on other sites

Cóż 6 i 7 na piewszy rzut oka róźnia błotniki nad kołami przednimi - 6 miała od przodu wysoko podcięte w górę. Jak tego nie widac to trzeba analizować zawieszenie - są różnice. Czasami również z kontekstu widać - 6 była dość wyrażnie mniejsza od 7, ostatecznie były to pojazd 5t versus 8t
Link to comment
Share on other sites

6 od siudemki najlatwiej po kolach
6 ma 8 otworow o krztakcie zblizonym do litery D
7 ma 7 otworow ktore okreslilbym jako trojkatne
pozatym jest roznica w wysokosci zawieszenia kola napinajacego
6 ma charakterystyczne przednie kolo ppelne 7 szprychowe
Link to comment
Share on other sites

Flak 5cm to na pewno za duzo - ja mialem watpliwosci, czy to na zdjeciu wyglada chociaz na 3,7cm (ale chyba tak?).

Co do sdkfz 6 i 7 - dzieki. Ci perfidni Germanie nawet nie zrobili im roznych atrap chlodnicy :-)
A jeszcze jak sie okazuje, ze istnialy wczesne sdkfz-7 i sdkfz-6 (nawet z rozna iloscia kol)... W kazdym razie, jesli cos ciagnie 15cm sFH-18 to chyba etatowo powinien to byc 7?
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to na ciężerówce jest Flak 30, ale typ określenie typu pojazdu to mnie przerasta- zapewne miał platformę z opuszczanymi siatkowymi burtami - ale to tylko trochę ogranicza krąg podejrzanych :-)

Co do rozróźniania to 6, 7 i wczesne 8 są często wzajemnie mylone ze względu na duże różnice w wyglądach wczesnych i późnych wariantów. Jeszcze nie rozróznianie 8 i 9 powoduje niezły zamęt. Te błędy są nagminne w większości publikacji :-(
Link to comment
Share on other sites

Na pierwszym zdjęciu jakby Diana? :-)

Działko na drugim zdjęciu to bez wątpienia 3,7 cm Flak 36 albo 37 (trudno wyczaić, brak celownika) - 2 cm Flak 30 miał skromniejsze łoże górne i bez odciążaczy, z kolei 5 cm Flaków 41 była tylko garstka na uzbrojeniu Luftwaffe, pomijając wielkość miały zupełnie inne, bardzo charakterystyczne komory zamkowe, ten na ciężarówce 4,5 t, podobnie zresztą jak i na ciągniku półgąsienicowem, to pojedyńczy prototyp, o którym zdaje się nic konkretnego nie wiadomo...
Link to comment
Share on other sites

Na dwóch wcześniejszych zdjęciach mamy gep. Zgkw. 8 t (Sd. Kfz. 7), opancerzoną wersję ciągnika używaną w schwere Panzerjägerabteilungen uzbrojonych w przeciwpancerną odmianę holowanej armaty 8,8 cm Flak 18. Zwróćcie uwagę, że działa te mają krótkie boczne ogony przeznaczone do strzelania na podwoziu, bez opuszczania działa na ziemię, oraz dodatkowe pojemniki amunicyjne z lewej strony łoża górnego. Nie posiadają natomiast nastawnicy zapalników, ani odbiorników parametrów strzelania na stanowiskach celowniczych. Identyczna przeciwpancerna wersja Flaka 18 była montowana na opancerzonych ciągnikach Daimler-Benz DB 10 Zgkw. 12 t (Sd. Kfz. 8), natomiast działa montowane na Sd.Kfz. 9 były już zwykłymi przeciwlotniczymi 8,8 cm Flakami 37.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information