yoony Napisano 3 Marzec 2003 Autor Napisano 3 Marzec 2003 co to jestpodwozie wyglada na sdkfz6 natomiast nadwozie jest dlamnie zagatka wmadzie razie nie wyglada na 6http://ardenne44.free.fr/cmOrtho12.JPG
yoony Napisano 3 Marzec 2003 Autor Napisano 3 Marzec 2003 faktycznie w 6 otwory w kolach nie byly okragle
Marek Jaszczołt Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Lepsze jest:http://ardenne44.free.fr/cmLodometz01.JPGquiz co to mogło być :-)Marek
jotes Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Wygląda na jakąś ciężarówkę - dwie osie, z tego przynajmniej jedna na resorze. Dość charakterystyczne piasty kół, więc jak ktoś się zna na Blitzach i innych takich, to powinien dać sobie radę :-)
jotes Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Tylko co robi to działko w miejscu, gdzie wg. mnie ma być szoferka :-))))))) Sam nie wierzę w to co napisałem.
yoony Napisano 3 Marzec 2003 Autor Napisano 3 Marzec 2003 strzelal bym ze sdkfz 222 ale ty dzialko chyba ma oslone ?wiec moze jeden kfz 70?
Gość Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Ten polgasienicowy to rzeczywiscie sdkfz 11 (charakterystyczne drzwi pojemnika na amunicje). A'propos -czy ktos zna jakis w miare prosty sposob odrozniania sdkfz 6 od 7? (pelno ich zdjec jest na ebayu i nie moge ich poidentyfikowac).Co do tej ciezarowki, to pod flaki byly uzywane m.in. Mercedesy 4500?...
Gość Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Bede raczej zgadywal , niz odpowiadal...5 cm FlaK41 auf s gl LKW 4.5t.?Tzn. na Mercedesie L4500A?Ciezko cos wiecej wypatrzyc.PozdrowieniaGrendel
Gość Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Co do najszybszego odroznienia Sd Kfz 6 od Sd Kfz 7 -- przednie kola szostki" sa , ze tak powiem : pelne" , zas w siodemce" felge laczy z osia szesc dosc grubych szprych"...Tak jest przynajmniej na chyba wszystkich zdjeciach , jakie widzialem.PozdrowieniaGrendel
Marek Jaszczołt Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Cóż 6 i 7 na piewszy rzut oka róźnia błotniki nad kołami przednimi - 6 miała od przodu wysoko podcięte w górę. Jak tego nie widac to trzeba analizować zawieszenie - są różnice. Czasami również z kontekstu widać - 6 była dość wyrażnie mniejsza od 7, ostatecznie były to pojazd 5t versus 8t
yoony Napisano 4 Marzec 2003 Autor Napisano 4 Marzec 2003 6 od siudemki najlatwiej po kolach 6 ma 8 otworow o krztakcie zblizonym do litery D7 ma 7 otworow ktore okreslilbym jako trojkatne pozatym jest roznica w wysokosci zawieszenia kola napinajacego 6 ma charakterystyczne przednie kolo ppelne 7 szprychowe
Gość Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Flak 5cm to na pewno za duzo - ja mialem watpliwosci, czy to na zdjeciu wyglada chociaz na 3,7cm (ale chyba tak?).Co do sdkfz 6 i 7 - dzieki. Ci perfidni Germanie nawet nie zrobili im roznych atrap chlodnicy :-)A jeszcze jak sie okazuje, ze istnialy wczesne sdkfz-7 i sdkfz-6 (nawet z rozna iloscia kol)... W kazdym razie, jesli cos ciagnie 15cm sFH-18 to chyba etatowo powinien to byc 7?
Marek Jaszczołt Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Jak dla mnie to na ciężerówce jest Flak 30, ale typ określenie typu pojazdu to mnie przerasta- zapewne miał platformę z opuszczanymi siatkowymi burtami - ale to tylko trochę ogranicza krąg podejrzanych :-)Co do rozróźniania to 6, 7 i wczesne 8 są często wzajemnie mylone ze względu na duże różnice w wyglądach wczesnych i późnych wariantów. Jeszcze nie rozróznianie 8 i 9 powoduje niezły zamęt. Te błędy są nagminne w większości publikacji :-(
Grzesio Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Na pierwszym zdjęciu jakby Diana? :-)Działko na drugim zdjęciu to bez wątpienia 3,7 cm Flak 36 albo 37 (trudno wyczaić, brak celownika) - 2 cm Flak 30 miał skromniejsze łoże górne i bez odciążaczy, z kolei 5 cm Flaków 41 była tylko garstka na uzbrojeniu Luftwaffe, pomijając wielkość miały zupełnie inne, bardzo charakterystyczne komory zamkowe, ten na ciężarówce 4,5 t, podobnie zresztą jak i na ciągniku półgąsienicowem, to pojedyńczy prototyp, o którym zdaje się nic konkretnego nie wiadomo...
jotes Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Przy okazji skorzystam i zapytam: zaciekawiło mnie co jest w przedziale bojowym tego pojazdu?
yoony Napisano 4 Marzec 2003 Autor Napisano 4 Marzec 2003 to jest pancerna wersja ciagnika sdkfz 7 ta czesc za kabina miesciala obskluge dziala a dalej byl kawalek wolnej przestrzeni choc nie wiem do czego sluzyl powstalo tego nie wiele
jotes Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Wygląda na to, że kierowca siedział tam wyżej niż w zwykłej wersji?
Grzesio Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 Na dwóch wcześniejszych zdjęciach mamy gep. Zgkw. 8 t (Sd. Kfz. 7), opancerzoną wersję ciągnika używaną w schwere Panzerjägerabteilungen uzbrojonych w przeciwpancerną odmianę holowanej armaty 8,8 cm Flak 18. Zwróćcie uwagę, że działa te mają krótkie boczne ogony przeznaczone do strzelania na podwoziu, bez opuszczania działa na ziemię, oraz dodatkowe pojemniki amunicyjne z lewej strony łoża górnego. Nie posiadają natomiast nastawnicy zapalników, ani odbiorników parametrów strzelania na stanowiskach celowniczych. Identyczna przeciwpancerna wersja Flaka 18 była montowana na opancerzonych ciągnikach Daimler-Benz DB 10 Zgkw. 12 t (Sd. Kfz. 8), natomiast działa montowane na Sd.Kfz. 9 były już zwykłymi przeciwlotniczymi 8,8 cm Flakami 37.
Marek Jaszczołt Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 GrzesiuTen warian Sd Kfz 8 to był DB9 a nie DB10 :-)
yoony Napisano 4 Marzec 2003 Autor Napisano 4 Marzec 2003 pogladajcie sobie rozne sd.....napewno zobaczycie roznicehttp://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/Bilderseiten/zugkraftwagen-R.htm#Maultier
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.