Skocz do zawartości
  • 0

Co to za piekna szabelka?

Kiler

Pytanie

Napisano

Witam!
Wyszlo ostatnio cos takiego. Po wstepnym czyszczeniu tak sie prezentuje. Jaki to okres i z jakiego kraju pochodzi? Dlugosc calosci 95 cm, dlugosc glowni 82 cm, szerokosc glowni przy jelcu 3 cm. Glownia byla srebrzona (niklowana,chromowana???), jelec z mosiadzu pieknie zdobiony. Szabla (o ile to szabla) jest lekka. Dziekuje za odpowiedzi.
Kiler

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!
Wyszlo ostatnio cos takiego. Po wstepnym czyszczeniu tak sie prezentuje. Jaki to okres i z jakiego kraju pochodzi? Dlugosc calosci 95 cm, dlugosc glowni 82 cm, szerokosc glowni przy jelcu 3 cm. Glownia byla srebrzona (niklowana,chromowana???), jelec z mosiadzu pieknie zdobiony. Szabla (o ile to szabla) jest lekka. Dziekuje za odpowiedzi.
Kiler

Napisano
Nie znam się na szabelkach,ale ten inicjał AIII to car AleksanderIII,który skończył panowanie bodajże w 1894roku.
Tak że szabelka raczej carska,wyprodukowana przed datą jak wyżej.
Napisano
Witam, nie zgodze się z poprzednikiem jest to napewno żabla piechoty oficerska wzór 1913,przedstawia sobą oficerską dragońską szaszkę ze wzoru 1881/1909.
W żelaznych pochwach. Najprawdopodobniej była noszona w metalowej pochwie przy stroju paradnym. Pozdrowienia.
Napisano
Pięękna!! Rękojeść rosyjska-oficerska- to pewne.Wątpliwości budzi głownia-powinna mieć 2 żłobienia jeszcze ? pochwa powinna być drewniana, pokryta skórą??Może jakieś bicia na głowni-data??może napis cyrylicą- łotoust".Rękojeść taka jak w tej szabli oficerskiej z początku 20 w, rączka ciemna, 12 żłobień.- wówczas długość głowni (z 2 ma żłobieniami )powinna wynosić 70cm, i 3.2 cm szerokości, całkowita długośc 93.5 cm, ale pochwa drewniana.
W szabli rosyjskiej kawalerii z 1881 głownia -74.2cm , 3cm szer, rączka drewniana, pokryta skórą z mosięznym oplotem.
pozdr
Napisano
Jest to szabla rosyjska oficera piechoty wz.1913.Szabla -