Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

obert8

Lotnisko lodz widzew 1939

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o informacje na temat lotniska wojskowego lodz widzew w 39 roku i co sie tam dzialo po 39 wiem ze w 1939 staly tam nasze p11 i p7 dziekuje obert8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Też jestem z Łodzi ale nie słyszałem. W którym to było miejscu?
Mel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz na myśli lotnisko polowe znajdujące się mniej więcej za dzisiejszym Polmosem?
Ironrat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ciagnelo sie w strone widzewa ale co sie dzialo z nim po 39 czy bylo urzywane przez niemcow ? Moze ktos cos wie pzdr obert8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lotnisko polowe na widzewie znajdowało sie w miejscu gdzie obecnie stoi sobie GEANT" i jego parkinigi oraz puste pole miedzy Geantem i Urzedem Stanu Cywilnego :) tyle wiem od moich dziadkow ktorzy mieszkaja w poblizu ...

Swoja droga jak budowano Geanta to w gazetach kilka razy wspominano o problemach ze zbrojeniami podloza po przedwojennym lotnisku ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie się wydawało, że tam gdzie stoi obecnie GEANT" było przed wojną boisko Widzewa Łódź. Tak przynajmniej gdzieś wyczytałem (Encyklopedia Fuji???).
Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pewne wątpliwości,którymi chciałbym się podzielić.W opisach wrześniowej działalności 161 i 162 EM jest mowa o polowym lotnisku w majątku Widzew-Ksawerów. Czyli chodzi o teren między Rudą Pabianicką a Pabianicami. Czy informacje o lotnisku zlokalizowanym w rejonie dzisiejszego Geanta" są pewne ? Kiedy ewentualnie miałoby powstać ? Przed wojną ten rejon był już od dawna w administracyjnych granicach Łodzi i wcale nie były to peryferie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co sie dowiedzialem byly przy tym lotnisku jakies zaklady doswiadczalne byl na ten temat artykul w jakies lodzkiej gazecie i na 100 % bulo tam lotnisko dzieki za zdjecie pzdr obert8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do zdjecia nie sadze ze jest z Lodzi bo stacjonowaly tam pzl 7 i pzl 11 a na zdjeciu stoja czaple lws mewa w okolicah lodzi bylo tez lotnisko w Sokolnikach ale gdzie? Lotniska te nalerzaly do armii LODZ wiadomosci o lotniskach w lodzi sa w ksiazceSILY LOTNICZE POLSKI I NIEMIEC 1939 autorstwa JERZEGO B CYNKA str 99 pzdr obert8 i mauser hess

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zdjęcie jest autorstwa Hugo Jagera i było wydawane w serie Die Soldaten ..."
I widoczne na nim samoloty są wyłącznie niemieckie.
Seria wrześniowa" , zdjęcie nr 59

Poza tym istniej jeszcze kolorowa odbitka tego zdjęcia , w archiwum TimePix.
Wszystkie opisane jako lotnisko w Łodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie Jaegera ( a właściwie zdjęcia, bo znam jeszcze jedno ) faktycznie zostało zrobione w Łodzi ale na lotnisku Lublinek. Na Lublinku praktycznie przez całą wojnę stacjonowała jakaś jednostka szkolna Luftwaffe. Lublinek jest z resztą znany i sprzed wojny. Odbywały się tam kursy Przysposobienia Wojskowego Lotniczego.
obert8- czy pamiętasz coś więcej z tego artykułu ? Zakłady doświadczalne to też bardziej pasuje na Lublinek. Niemcy mieli tam całkiem niezłe zaplecze techniczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiekrzylem zdiecie i te samoloty po lewej stronie wygladaja mi na czaple a te obudowy silnikow jak przod od mewy ale moze sie myle Co do tego zakladu doswiadczalnego to bylo tam napisane ze przy lotnisku na widzewie zreszta moja mama rozmawiala z zona niezyjacego juz inzyniera z tych zakladow na i ona tez mowila o widzewie B ylem zreszta dzisiaj w tych okolicach i przy GEANIE jest rozbierany jakis stary budynek ceglany jesli jutro nie pojade w teren to sie tam przejde Kurcze nie pamietam gdzie byl ten artykul o tych konstruktorach PZDR obert8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć Jaegera jeszcze jedno dotyczy Łodzi. Najczęściej jest podpisywane jako udynek dowództwa lotniska w Łodzi".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to juz wyglada mi na lublinek ale nie moge znalez zadnych zdiec z czasow okupacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no mi sie wydaje to raczej za pewniak ... skoro pamietaja je ludzie i w gazetach o tym takze wspominano ... fotki jeagera pokazane przez akagiego to lublinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a oto co znalazłem po wpisaniu w google lotnisko polowe widzew"

31 sierpnia 1939 r. III/6 Dywizjon Myœliwski (161 i 162 EM) przeleciał na lotnisko polowe Widzew koło Łodzi i został włączony w skład Armii "Łódż. Ppor. Główczyński do pierwszego lotu bojowego wystartował po południu 1 wrześia. Zestrzelił wtedy prawdopodobnie Henschla Hs-126. Następnego dnia, do spółki z ppor. Tadeuszem Kocem, zestrzelił Me-110. 3 września w porannym locie zestrzelił rozpoznawczego Ju-86K, a 4 września Hs-126. 6.9.39 zestrzelił He-111, ale z trudem wylądował na uszkodzonym samolocie - załoga niemieckiej maszyny ratowała się zrzuceniem bomb, a odłamki dosięgnęły samolotu ppor. Główczyńskiego."

http://free.polbox.pl/g/grs1/glowczynski.htm

takze to lotnisko tam było ;) a co do jego miejsca wydaje sie pewniakiem mi ze bylo wlasnie tam - byc moze wlasnie dlatego ze bylo tam wczesniej lotnisko teren ten przez tak dlugo okres czasu byl praktycznie niezagospodarowany - bo sam pamietam ze byl tam jedynie tartak i puste pola albo jakies wiaty - zero ciezszych budowli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki bolas jeszcze podraze ten temat popytam sie ludzi pzdr obert8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko się zgadza bolas ale ten fragment dotyczy polowego lotniska Widzew-Ksawerów, które nie ma nic wspólnego ( poza nazwą ) z dzielicą Łodzi. Myślę,że należy uściślić temat lotnisk w Łodzi :

1. Lublinek - lotnisko aeroklubowe,wykorzystywane w czasie wojny przez Niemców.

2. Widzew-Ksawerów - majątek koło Łodzi, na pd-zach od Rudy Pabianickiej, lotnisko polowe 161 i 162 EM

3. Widzew - tajemnicze lotnisko w okolicach dzisiejszego Geanta" przy Al. Piłsudskiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×

Powiadomienie o plikach cookie