Skocz do zawartości

Anakonda


Gunship!

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam. Poszukuję pewnej informacji.
Mianowicie chodzi mi o Anakondę wykonaną w wariancie specjalnym a użytkowaną kiedyś przez 103 PL NJW MSW.
Maszyna oznaczona była numerem burtowym 510. Znalazłem informację że(najprawdopodobniej) w 1998 roku została utracona (zniszczona) w podczas lotów na rzecz jednostki GROM.

Wie ktoś coś więcej na ten temat?
Napisano
Witam
Z tego co wiem to była wykonana w malowaniu
'low visibility' czyli w tym wypadku kamuflaż jak i znaki przynależności państwowej wykonane w szarościach i małym kontraście pomiędzy kolorami.Fotek niestety nie mam i sam bym chetnie zobaczył.Ale twoje informacje które podałeś wydają sie potwierdzać moje.Jedyny wizerunek tego Sokoła znalazłem na opakowaniu kalkomani do modeli.

Spróbuj tu:
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/
http://www.airliners.net/search/

Pozdrawiam
@ndrew
Napisano
http://www.sanko.wroclaw.pl/w-3/big/0510-2.jpg
to jest to malowanie l-v"

a tu
http://www.sanko.wroclaw.pl/w-3/big/0510-1.jpg
Standardowe malowanie z 103.

Z tego jednego zdjęcia wnioskuję że została utracona gdzieś w czasie ćwiczeń a nie w akcji :)


Dzięki wielkie @ndrew!

Pozdrawiam

Gunship
Napisano
Kiedyś w tv pojawiło się zdjęcie tej Anakondy już po wypadku, leżącej jeśli dobrze pamiętam na boku. Wg tego co publikowała nasza prasa oraz amerykańska, zginął wtedy jeden z operatorów GROM-u. Proponuję poszukać na pl.misc.militaria. Temat na pewno był tam poruszany
Ironrat
PS. @ndrew podał właśnie link do zdjęcia pochodzacego z programu, o którym wspominałem.
Napisano

Witam,


Śmigłowiec W-3RM (także spotykana nazwa W-3SP) „Anakonda” o nr fabr. 39.05.10 została wyprodukowana 16.02.1993 r. , a 29.04.1993 r. rozpoczęła służbę w 103. PL MSW na warszawskim Bemowie, latała z nr takt. „510” .
W dniu 01.07.1998 r. została przekazana do Grupy Reagowania Operacyjno-Manewrowego (GROM). Malowanie zmieniono w malarni Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy na 'low visibility', a numer na „0510”.
U Gromowców śmigłowiec zbyt długo nie polatał gdyż już w dniu 21.08.1998 r. został rozbity podczas pierwszych ćwiczeń na zlokalizowanym w Rembertowie poligonowym miasteczku. W trakcie wykonywania skomplikowanego elementu ćwiczenia śmigłowiec zaczepił końcem łopaty wirnika nośnego o dach budynku. D-ca załogi usiłował przeciwdziałać nagłemu zwrostowi drgań maszyny lecz śmigłowiec stracił wysokość i uderzył dolną częścią belki ogonowej w skraj dachu. „Anakonda” wykonała następnie zakręt w lewo i zderzyła się z ziemią. Na całe szczęście ranny został jedynie jeden z komandosów ale uszkodzenia jakie doznał śmigłowiec spowodowały odstąpienie od remontu i wycofanie go ze służby.
Według oceny komisji powodem awarii był błąd pilota polegający na niewłaściwej ocenie wysokości zawisu nad dachem budynku.

Alkali

Napisano
Dawno to było i pokiełbasiło mi się. Operatorów (2) wg p.m.m odpadło od Sokoła i zginęło przy innej okazji, a nie w trakcie tego wypadku.
Ironrat
  • 4 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie