Jump to content

Messer 109 z urą"?


BLACK JACK

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply
Witam.
Coś mi chodzi po głowie" :-) ale teraz nie mam jak sprawdzić , czy się myle.
Książka Wolfganga Spate (przez a- umlaut). Oblatywacze.
Chyba coś wspominał o próbach montowania dziwnych typów broni w samolotach Luftwaffe.
Pozdrawiam.
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

Super zdjęcie, samolot raczej doswiadczalny, nie ma żadnych oznaczeń

Na broń to to nie bardzo wygląda. Po pierwsze dziwny kąt - no bo jak tym w ogóle wycelować? To w ogóle nie wyglada na coś z czym się da latać.

Na miotacz ognia... hmmm... tak przez śmigło? Myślę nie ma takiej siły która by mogła wyrzucic palącą sie ciecz do przodu, przez struge zasmigłową. Że o naporze powietrza nie wspomnę. (Sa prostsze sposoby na podpalenie własnego
samolotu -nie?)

Rury wydechowe? Nieee, tam widać normalne rury wydechowe.

Smugacze do akrobacji? Eeee taaam. Łatwiej było dodać do rur wydechowych salmiaku. No i jakie opory...

Gazy bojowe? A ile ich można zatankować do myśliwca? I to z przedziału silnika? Tym bardziej nie wyglada to na aparaturę agro.

Ta konstrukcja jest :

1. jakimś układem pomiarowym, na przykład do naziemnego pomiaru statycznej siły ciągu - mocowanie rury sugeruje montaż tego ustrojstwa do ramy silnika -najmocniejszego elementu platowca. Albo zdjecie z jakichś prób (ja wiem...
może skręcanie kadłuba...?)

2. Może to hol? Krzyżacy" robili próby z holowaniem calkiem sporych samolotów. A mysliwiec ma przecież spory nadmiar mocy.

3. Przyrząd technologiczny. Wstepny projekt czegoś do holu lub ktoryś z pomysłów na montaż samolotu na czymś.

4. Albo na przykład odejmowany element lotniskowej nagrzewnicy.

5. Dowcip? Photoshop nie takie cuda potrafi wyczarować...

pzdrw

k
Link to comment
Share on other sites

Może i jestem ślepy a na samolotach wcale się nie znam ale wydaje mi się, że to coś" zakończone jest od strony silnika osią z kołem (zębatym a może klinowym?) przenoszącym napęd od silnika za pośrednictwem łańcucha czy tez paska ukrytego za metalową osłoną.
Pozdrawiam L.
Link to comment
Share on other sites

Do Okaula,
Nie wiem, czy sie dało latać z tą rurą, ale wiem, że próbowali! Muszę grzebnąć w moich przepastnych archiwach, bo powinienem mieć jeszcze kilka zdjęć rozwalonej 109" z rurą.
Prześlę w przyszłym tygodniu ...

W każdyn razie nie mogę oprzeć się myśli, że rura w czasie lotu mogła być opuszczana, chociaż mogło to być trudne ze względu na opór powietrza, aczkolwiek wygląda na oprofilowaną ...

A może to sprzęt do tankowania w locie?

BJ
Link to comment
Share on other sites

Okaul napisał - Po pierwsze dziwny kąt - no bo jak tym w ogóle wycelować? "
ano da się - rura nie jest równolegle do kadłuba (przekręcona o pewnein kąt w prawo) dzięki czemu być może dało się celować celownikiem zamontowanym z boku (a nie na środku) dzieki temu linia celownicza była obok zasłaniającego widok silnika
ale to tylko moja hipoteza - więc nie bijcie :)
a co do latania z tym - to nie widze przeciwskazań do tego aby ten meser mógł latać
pozadro
Link to comment
Share on other sites

Witam.Jeśli chodzi o gaz bojowy albo inną trucizne to jest to prawdopodobne.Właśnie ten mechanim (pasek klinowy ?)sugeruje taką możliwość.Ciekawa jest teoria (moja)że jest to aparatura do pomiaru skażenia .Pilot opuszczał rure i pobierał powietrze do analizy .Angole malowali romby specjalną farbą ale chyba tylko oni .Może niemcy wymyślili rure ?????.michu
Link to comment
Share on other sites

Super temat, strasznie mi sie podoba.
Koniecznie poroszę lepsze jakies lepsze zdjęcia przodu i tyłu.

Kurdę, ja naprawde nie mam pojecia cóż to moze byc.
Mam troszke godzin nalatanych, i troche róznych instalacji widziałem - ale to wcale mi tu nie pomaga.

O miotaczach ognia nie wiedziałem, że do tyłu, ale tym niemniej nie bardzo widzę sens takich wynalazków w mysliwcu. B52 i tony napalmu -to rozumiem.

Z tym celowaniem to szło mi o to, że w poziomym (mniej więcej) locie strzał szedł by mocno do góry. I mocno na bok -to cholerstwo nie idzie w osi kadłuba. Więc jak policzyć/uwzglednic poprawki celowania?

Gaz bojowy - no myśle ze ja bym jednak na miejscu konstruktora wsadził pojemniki do skrzydeł i system dystrybucji" skierował do tyłu, na krawędź spływu.. Dlaczego to idzie od silnika?

Ktoś bardzo słusznie zauważył ze to cóś" wyglada na opuszczane... To dziwne zakonczenie jest jakby oprofilowane. Mówię jakby - bo to powinna być, kurdę, kropla.
To może byc klucz. Opuszcza się anteny, czasem ramieniem podnosi się z ziemi różne przedmioty (meldunki)... Ale to wszystko w większych samolotach... Tutaj pilot nie ma najmniejszej szansy kontrolowac co się z tym czymś dzieje.
Według mnie raczej nie służy to do precyzyjnych operacji.

Jeśli to miało sie opuszczać - to jakaś antena, magnetometr (np na podwodne łódki :-)

Jesli to miało by pracować w położeniu jak na zdjeciu to stawiałbym na hol do naprawde ciężkiego obiektu -ta przekladnia" na początku może byc mechanizmem wyczepiania. To tłumaczyłoby dlaczego jest zamocowane do głównej wręgi albo ramy silnika i dlaczego idzie skośnie do tyłu -lina musi przechodzic daleko od urządzen sterowych, poza obszarem wychyleń steru kierunku. To by tłumaczyło dlaczego ustrojstwo jest silnie odchylone od podłuznej osi płatowca.

pzdrw

ok-aul
Link to comment
Share on other sites

Z tą katapultą to porażka. Samolot jak widać wystartował - rama została. Swoją drogą ciekawa konstrukcja. Amerykańce wykorzystywali parę, szybowce mogły startować na gumę, a to ?
Znajac niemiaszków wymyślili pewnie coś ciekawego.

Co do tej rury, to mogło to być urzadzenie do zadymiania.
Pomysł wykorzystany na smigłowcach Mi-2. Służył on do ukrycia działań wojsk własnych, zrewsztą chyba sami wiecie ...... .
Tylko średnica rury nie ta. Na trzepaku ma ok. 20cm. średnicy, może mniej.
Przebiega ona od poziomu silników w dół, pod kątem ok 45 stopni.
Z rozpylaniem gazu to nie wiem, ale cieczy może być, tylko powinny być jakieś dysze?
pozdrawiam comet
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information