Skocz do zawartości

Samochód dla poszukiwacza.


Raned

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Wszystko fajnie tylko ciut drodie te maszynki. Dziej mógłbyś wkleić jakiś link, albo wyjaśnić ile czego trzeba i jak przebiega proces? Ja mam forda sierre 2.3d. Zarłoczna bestia- 10l/100km, w dodatku jeżdze na zimówkach żeby w terenie było lepiej. I tak minusem jest mały prześwit ale jakoś się hula:) Takie paliwo to dobra koncepcja na oszczędzanie
  • Odpowiedzi 167
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Bardzo dobra strona o biopaliwach:
http://www.biodiesel.pl/
Ja jezdzie na biodieslu juz od 6 lat tyle ze uzywam mieszanki estrow i ON sprzedawanych normalnie na stacjach, faktem jest ze samochod mniej spala, ciszej pracuje i jest bardziej dynamiczny.
Przez caly ten okres kiedy uzywam biodiesla mnie mialem najmniejszych problemow z silnikami!
W Warszawie tankuje na tych stacjach:
http://www.konpal.pl/o_firmie.htm
Napisano
trochę zmienia się temat z pojazdu na zasilanie pojazdu poszukiwacza, ale to też ważne. biopaliwo robi sie bardzo łatwo prawie jak herbate pierwszy mój ester metylowy zrobiłem w słoiku po powidłach. sprawa jest prosta proporcje 1 litr oleju 0,146 litra metanolu bądz etanolu ale ten drugi ma znacznie lepsze przezznaczenie niż paliwa. 17 gramów wodorotleku potasu (KOH)koh można zastąpić innymi katalizatorami kupić można w sklepach z odczynnikami chemicznymi. metanol misza sie z koh aż do rozpuszczenia koh roztwór robi się cipły wlewamy go do oleju o temperaturze 25-40 stopni C, (wazne żeby nie przegrzać bo metanol wyparuje i proporcje szlag trafi) mieszać przez 30 do 60 minut odstawić na dobe aby wytrąciła się gliceryna a na górze zostaje biodiesel czyli ester metylowy. ester do baku a glicerynke do pieca albo na mydło albo na pole jako nawóz albo na parafine na świeczki ja nią ogrzewam mój domek i część szklarni. bioester dobrze jest przefiltrowac na 3 mikrony ale sprwę też załatwia zostawienie go na miesiąc w spokoju na dnie odstaną sie wszelkie zanieczyszczenia i tak czyściutki ester wlewam do dwu litrowego silnika z turbo dładowaniem w proporci 70%estra 30% ON. a świerzutki do wolnossących siników ciągników 100% estra. a reaktor moza kupić za 5000 zł (widziałem taki na allegro) ja swój sam sobie zrobiłem bo to w sumie nic trudnego.niech cetany napędzają nasze konie mechaniczne.a batterie wykrywaczwe.
Pozdrawiam
Dziej
Napisano
http://www.biopaliwa.pl/index.php?go=25
no to ja dodaje ciekawy link na temat przydomowej produkcji paliwa. Dziej masz racje z tym etanolem:)
Napisano
Tanie paliwo -> wiecej kasy na hobby ;)
Max bio na jakim jezdzilem turbodieslem to 40% (niemieckie komunikacyjne) teraz to co kupuje to 18,8% robione w Trzebini, super paliwko!
Napisano
Witam!
Ja jeżdżę merolem 123 - (popularna beczka) i jak jest ciepło leję CZYSTY olej rzepakowy bez rzadnych domieszek. Przy temperaturach >10 stopni nie ma problemu - tylko frytami wali z wydechu.:o) Jeździłem tak pół sezonu letniego - od kiedy się dowiedziałem, że można. Podobno nowsze pompy mogą tego nie przetrzymać, ale rzędowe bosche - to i owszem. Tak coby całkiem OT nie było - ponoć któreś z polskich wozów pancernych przedwojennych był przewidziany do awaryjnego zasilania tym właśnie paliwem.
pozdrawiam
J23pl
Napisano
rzepaczek przestaje smierdziec frytami jesli jest dostarczony do silnika podgrzany do 90-110st.testowane w fordzie transit,pomysl kolegow ze stanow.
Napisano
A podgrzewanie jak jest realizowane - bo 90 - 110 to ciut za dużo żeby do tego wykorzystać cieczchłodzącą.
pozdrawiam
J23pl
Napisano
witam
podgrzewanie jest obslugiwane przez grzalke elektr.-12v,ok150watt mocy,potrzebny jeszcze termostat kontrolujacy prace grzalki.umieszczone to wszystko przed pompa wtryskowa w dodatkowym pojemniku,wazne zeby byl w miare szczelny bo jak sie zapowietrzy to kupa.przy tej mocy grzalki pojemnik ma ok 0.25l pojemnosci.
Napisano
co do pdgrzewaczy to wiem że takie są i że mają sie dobrze ale ja uważam że jeżli pompa wtryskowa zaprojektowana jest do pracy w temperaturze 60-70 stopni to 100 110 a nawet czytałem 160 co na pewno jest za dużo może zaszkodzić choć nie zawsze, zasada jest taką ze silniki nisko i srednioobrotowe pompy tych silników poradzą sobie nawet z opałem oczywiście sktóci ich życie ale pamiętajmy że opał zawiera dużo siarki i jest bardziej (suchy)to z olejem czy bioestrem będą wspópracować długo i szczęsliwie, im wyższe ciśnienie wtrysku tym dokładniesza pompa i bardziej wrażliwa na zanieczyszczenia (silniki osiągające obroty powyżej 4000na min.)tu trzeba dobrze się zastanowić co sie leje bo taka pompa jak sie wysra to spokojnie mozna beknąć za nią 2500zł + wymina jakie 500zł. dlatego do mojej vectry nie leją 100% estra choć wiem że jest czysty i dodaję do niego 30% ON ale jak przydzie lato to może i zaryzykuję na 100%. pompe z ciągnika można zrobic samemu prawie w wrunkach piskoownicy ale te dokładniejsze to prawdziwe bestie $$$.
pozdrawim
Dziej
Napisano
Witam!
Jeśli komuś zapaszek nie przeszkadza - to w lato podgrzewanie nie ma sensu - bardzo komplikuje sprawę,(chyba,że ktoś podpasuje podgrzewany filter) a efekty mizerne - robi się to, zeby móc korzystać z alternatywnego paliwa także w zimę - ale wtedy montuje się podgrzewacz w zbiorniku, żeby parafinka się nie wytrącała a i przewody przydałoby się ocieplić. Ludziska kombinują z dwoma zbiornikami (jeden na ON a drugi na rzepak) i systemem zaworów - to z kolei ma sens na dłuższych trasach. Żeby było taniej mozna lać nawet olej posmażalniczy - zdobywany jako odpad - po przefiltrowaniu oczywiście. Trzeba także pamiętać, że rzepaczek jest bardziej agresywny i wymyje paskudztwa ze zbiornika i przewodów tudzież naruszy węże - takie informacje krążyły po sieci, chociaż ja akurat ich nie potwierdziłem.
Pozdrawiam
J23pl
Napisano
Witam
Widze że post zmienił sie w wielki przepis na BIOpaliwo. Bardzo przyjemnie dowiedzieć sie o takich sprawach i myśle że czas zacząć przyzwyczajać mego Gaza bo rzepaku:). Za tydzień jade do chaty i spróbuje coś umieszać jakieś 5 l na próbe i jakoś to przetestować. Powiedzcie mi tylko panowie gdzie można kupić wodorotlenek potasu? Jest ogólnie dostępny? Oraz metanol (czy denaturat = metanol?)czy można zastąpić czymś innym? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Napisano
Dziej, jeśli możesz przekazać swój patent na machinerie" do produkcji biopaliwa, to będe wdzięczny. pora spróbować czegoś nowego.
pozdrawiam. krzysiek.
Napisano
radeg4x4 denaturat powinien sie nadawć bo to etanol tylko skarzony smoła kostna i zasadą pirydynową ten fioletowy ale ostanio go nie widac oficjalnym środkiem do skarzania jednym z listy jest tzw bitrex (benzoensan denatonium) ale to nie E-330 choć bardziej szkodliwy nie jest, potrzeba 30 gram żeby zabić człowieka i ma mocno gorzki smak ale dawka w spirytusie skarzonym jest 10 tysięcy razy mniejsza i menele by poiły ale gorzki smiertelnie i sie nie da ryj wykręca.. równie dobrze nadaje się ropałka do grilla i płyn do spryskieaczy ale kondensat taki do -70 stopni. no i etanol skarzony o którym pisałem wyżej po 3.3 zł za litr da sie uzdatnić do picia, bitrex likwiduje się utleniaczem (podchloryn sodu)ale to do picia( niektórzy robią na tym smiertelnie duże pieniądze) do reakcji z olejem może byc skarzony. tak więc może być nawet spirytus retyfikowany ( ja go uzyłem z bólem serca w mojej pierwszej reacji na bioestra nie wiedziłem wtedy tyle co teraz(czytać czytać))metanol kupuje 2,4złza litr/. dalej idąc za pytaniem radeg4x4 deanturat to etanol nie metanol metanol ma w cząsteczce 1 węgiel a etanol ten do picia ma dwa węgle i nie powoduje slepoty i smierci tylko upjenie alkohowe znane prawie wszystkim ,do reakcji na oleju można z powodzeniem uzywac i etanolu i metanolu . wodorotlenek potasu techniczny jest dostępny w sklepach z odczynnikami chmicznymi po 4- 5zł za kilo tylko w workach po 25 kilo drogi laboratoryjny po 10- 15 zł za 50 g. mysle ze twój uaz jezeli jest diselem bez turbo i nie osiaga 3500 obrotów na min. może spożywac wierzchnią warstwę reakcji z wielkim smakiem i bez szkody dla zdrowia :) a jesli jest wysoko obrotowym silnikiem to pozostaw estra na jakieś 15 - 20 dni i wtedy bedziesz miał naprawdę czysty bez glicryny taki można lać do bardziej precyzyjnych układów wtryskowych.



krzychuna5 jak zrobisz pierwszą reakcję to bedziesz wiedział jak ja zmechanizować żeby nie była zbyt uciążliwa ja moje pierwssze estry w wiekszych ilościach mieszałem w beczce po kapuście 120 L kijem od szczotki spędzając 40 minut nad beczką mieszjąc pomysły same sie nasówały, a estra sciagałem przez tależyk żeby nie wymieszać gliceryny. a tak na marginesie to mój reaktor kosztował mnie koło 3000 zł. i robi 200 litrów na dobę. choć na jesieni było już za mało mysle nad drugim i wiekszym.
Pozdrawim
Dziej
Napisano
Witam
Na początku wielkie dzięki dla Dziej'a. W Gazie mam wolnoobrotowego poczciwego 2,5 litrowego disla z Forda Transita bez turbo także denaturat na próbny wypust biopaliwa wystarczy. Wodorotlenek potasu postaram się załatwić z uczelni bo akurat pisze prace licencjacką z biopaliwa i CNG to dogadam sie z promotorem i myśle ze mi pomoże. Za użycie czystego spirytusu retyfikowanego to mi by chyba nikt rozgrzeszenia nie dał ;). Więc załatwiam w tygodniu te sprawy i na weekend postaram sie umieszać pare litrów na próbe no i przetestować :). Jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam
Radeg4x4
Napisano
Tak na marginesie, dzieki uprzejmosci P. Adriana z serwisu biodiesel otrzymalem w dobrej rozdzielczosci skan wykresu prob przeprowadzonych na hamowni Citroena Berlingo 1,9D. Proby przeprowadzono napedzajac auto ON i OR, bardzo ciekawa lektura.
Napisano
Dziej być może tak wysokie spalanie związane jest z uszkodzoną sondą lambda. Pojedź se do warsztatu i sprawdź.

pozdro
Mathew
Napisano
witam....a co powiecie o golfie syncro 4x4 pojemnosc 1,8 pełny wtrysk,wspomaganie,abs.nie jest autem terenowym ale jego napęd swietnie sie spisuje mysle ze to dobre rozwiązanie
Napisano
Do adalbert7 - a po co chcesz kit żenić gościowi? (o kurka jak to bmi :o) ) Polecam lekturkę - sporo tego ale warto http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html.
Pozdrawiam
J23PL
Napisano
WRRR bezpośredni link nie chodzi. Trzeba tak:
http://macmerc.eltrakon.pl
potem forum, mercedesy klasyki, w wyszukiwarkę wpisz rzepakowy i wybierz pierwszy post - Potato - tankuj za darmo".
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie.
J23 PL
Napisano
no to może zminimy lekko kierunek z paliwa na..zawieszenie. Co Wy na to?
Moja sierra jest troche niska w teren. Myślałem nad wstawieniem gumowych podkładek dystansowych między kielich a sprężyne, ale przy tym jest kupa roboty. Słyszałem też o guach wkręcanych między zwoje sprężyn ale podobno taka operacja może w dużym stopniu przyczynić się do pęknięcia samej sprężyny. Ciężar przenosi się na nie zablokowane zwoje i one mogą pyknąć. Piszcie wasze pomysły i doświadczenia
Napisano
Z g... miodu nie zrobisz. Bedzie lepiej na wybojach a gorzej na czarnym, kwestie bezpieczenstwa pomijam jako oczywista.
Oponami mozna zyskac nieco przeswitu, to chyba najtansze rozwiazanie.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie