searcher Napisano 24 Październik 2004 Autor Napisano 24 Październik 2004 Witam wszystkich.Mam wielką prośbę do wielce szanownych forumowiczów:zależy mi na jak największej ilości zdjęć Lockheed P-38 Lightning.Najlepiej dość szczegółowych.Jesli ktoś przypadkiem zna jakieś ciekawe strony...Będę ogromnie wdzięcznyPozdro..
@ndrew Napisano 24 Październik 2004 Napisano 24 Październik 2004 http://www.airliners.net/search/ ->wpisz tu swojego P-38 lightninga i powinieneś mieć fotki z airshow-ów (generalnie sa tam też fajne fotki innych typów)http://www.aviation-forum.de/forum/hmportal.php?sid= ->spróbuj też tuhttp://community.webshots.com -> tu teżhttp://1000aircraftphotos.com/index.html ->tu teżhttp://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/index.html ->tu teżhttp://forum.axishistory.com ->tu teżPzdr.@ndrew
searcher Napisano 25 Październik 2004 Autor Napisano 25 Październik 2004 Dzięki wielkie..może ktoś jeszcze..???Oczywiście o posiadaniu przez kogoś oryginału nie mam co marzyć... :-)
IRONRAT Napisano 25 Październik 2004 Napisano 25 Październik 2004 Oryginały i to latajace były na świecie 2. P-38 lecący nad głową na wysokosci kilkunastu metrów robi naprawdę wrażenie. Niestety jeden z nich rozbił się kilka lat temu i został już tylko jeden.Zobacz http://www.p-38online.com/ oraz podane tam linki.Ironrat
IRONRAT Napisano 25 Październik 2004 Napisano 25 Październik 2004 Jeśli ktoś ma odpowiednie środki lub też dobrego sponsora, to na Grenlandii jest do wzięcia 5 kompletnych P-38 oraz 2 B-17. Trzeba je tylko wydobyć. Znajdują się pod ok. 90m warstwą lodu.http://www.thelostsquadron.com/Ironrat
searcher Napisano 26 Październik 2004 Autor Napisano 26 Październik 2004 Dzięki IRONAT.Chodzi o to,że mam trafionego(chyba) P-38.I o to chyba" właśnie chodzi.W miarę regularnie coś wyciągam...a potrzebowałbym jakiś konkretnych zdjęc dzieki który mógłbym mieć pewność,że moja maszyna to właśnie P-38.Zainteresowanych odsyłam do postów: allison V 1710 http://www.odkrywca.pl/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&id_forum=2&ktory=104311#104311Pozdro
michał ł Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Iron - latających P-38 jest więcej :-)Oprócz tego rozbitego jest kilkahttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4423314.htmlhttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-417630.htmlhttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4426981.htmlhttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4426981.htmlhttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4427183.htmlhttp://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4453186.htmljest jeszcze taki biały z czerwonymi dodatkami - cięzko uszkodzony pare lat temu, ale ma latac.wogóle ta stronka jest niezłą kopalnią wiedzy - nie zawsze infa sa aktualne - ale większość.http://www.warbirdregistry.orgpzdrMichał
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Masz absolutnie rację. Liczba latających P-38 jest płynna. Ta wyciągnięta na Grenlandii, od pewnego czasu pojawia się na pokazach w locie.Ironrat
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Pozycja druga na twojej liście Glacier Girl" to właśnie ta maszyna z Grenlandii.Ironrat
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Searcher,przeczytałem ten drugi wątek i myśle, że przy takiej ilości tabliczek znamionowych identyfikacja samolotu jest bardzo prawdopodobna.Jedna z tabliczek wyglada mi na tabliczkę od silnika Wright-Cyclone takiego jakie były montowane na latających fortecach. Równocześnie preznetujesz tabliczkę Allisona. Czyżby były tam 2 samoloty? Nowa zagadka.Kolejna z tabliczek, które mnie zainteresowały to tabliczka znamionowa od jakiegoś elementu awioniki. Chwilowo szukam od czego. Wykorzystując archiwa producenta nie powinno być problemów z identyfikacją maszyny na której zamontowano to urządzenie. Firma to dzisiaj potentat w dziedzinie awioniki: Bendix-King. Jeśli podesłałbyś mi lepszy skan tej tabliczki, to mogę do nich uderzyć bezpośrednio.Podobnie powinna wyglądać sprawa z silnikami, szczególnie Allisonem. Jeśli chodzi o Wrighta, czy istnieje, kto go przejął wraz z archiwami - nie wiem.Ironrat
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Jeszcze jedna prośba. Czy możesz mi podać dokładny typ silnika W-C. Na skanie odczytałem tylko R..600-11. Nie wiem czy dobrze. Jeśli tak to jest to Wright R-2600-11 Cyclone. 14 cylindrów. Poszukam w moich materiałach na jakich maszynach go montowano.Ironrat
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Takie silniki miały Douglas A-20 Havoc Douglas B-23 Dragon North American B-25 Mitchell Lockheed B-37 Martin PBM Mariner Curtiss SB2C Helldiver Grumman TBF Avenger IronratPS. Co tu jest grane?? 2 różne rozbite samoloty??
IRONRAT Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Jeśli chodzi o tabliczkę Bendixa w oparciu o to co wiem FT-244-A jest to rack czyli podstawa montażowa, rodzaj półki, do montowanego na niej urządzenia, którym mogła być np. radiostacja.Ironrat
searcher Napisano 26 Październik 2004 Autor Napisano 26 Październik 2004 Witam.IRONAT, ta tabliczka od Wright-Cyclone, to nie moje.To wkleił swoje trofeum WOYTA.Moja tabliczka to ALLISON V-1710 i BENDIX(i faktycznie masz rację-radiostacja).Znalazłem taką radiostacje w necie ale kiepskie zdjęcia:http://www.warbirdrelics.com/radio_equipment_2.htmgłównie wykorzystywane na MUSTANGACH.Koresponduje z Michałem Muchą z A.M.I.A.P i on mówi,że niestety tabliczka od radia nic nam nie da bo radia nie by konkretnie odnotowywane.A tak na marginesie super jest ta strona o P-38 z GrenlandiiPozdro
IRONRAT Napisano 27 Październik 2004 Napisano 27 Październik 2004 Powtarzam, to NIE jest tabliczka od radia. To jest tabliczka od podstawy montażowej. Na tej podstawie montowano różne urządzenia (awionikę), ale nie tylko radia.Ironrat
IRONRAT Napisano 27 Październik 2004 Napisano 27 Październik 2004 searcher,proponuję, abyś ze zdjęciami tego co wydobyłeś skontaktował się z grupą, która wyciągała tego P-38 na Grenlandii. To zapaleńcy i dysponują sporą wiedzą na temat tego samolotu. Powinni być w stanie, na podstawie twoich znalezisk potwierdzić (lub nie) twoje przypuszczenia co do typu rozbitego sammolotu.Pozdrawiam i powodzenia.Ironrat
searcher Napisano 1 Listopad 2004 Autor Napisano 1 Listopad 2004 Właśnie dostałem wiadomość od ekipy,która wydobyła GLACIER GIRL na Grenladii.Okazuje się,że moje znalezisko to na 100% P-38, najprawdopodobniej model J (taki jak na zdjęciu)! ! !Pytanie tylko jaką miał nazwę....i załogę..PozdroP.S.:Honory wszystkim poległym...
bjar_1 Napisano 1 Listopad 2004 Napisano 1 Listopad 2004 Jak dojdziesz dokładnie co to był za samolot to napisz! Powodzenia w poszukiwaniach!pzdrbjar_1
IRONRAT Napisano 1 Listopad 2004 Napisano 1 Listopad 2004 Witam searcher,czyli kierunek, który wskazałem był dobry. Skontaktowałem się w międzyczasie w sprawie silnika z jego producentem i czekam na odpowiedź. Powinni być w stanie na podstawie numeru seryjnego coś powiedzieć o samej maszynie. Potem można zacząć szukać informacji i załodze. Życzę powodzenia.IronratPS.W takim dniu jak dzisiaj świeczka i honor dla na razie nieznanej załogi tego P-38.
searcher Napisano 2 Listopad 2004 Autor Napisano 2 Listopad 2004 IRONRAT...no jak Ci się uda....Normalnie masz u mnie jakiegoś fajnego gadżeta z tego P-38...i możesz trzymać mnie za słowo..Pozdro i z góry dzięki..
IRONRAT Napisano 2 Listopad 2004 Napisano 2 Listopad 2004 Nie mówmy chop...A tak na poważnie, to na razie brak od nich konkretnych informacji. Co do samego P-38, to sprawa jest prawdopodobna. Eskortowały one naloty, np. Gdyni, w których startowano z Anglii, bombardowano w Polsce, a misje kończono w Rosji. Powrót odbywał się poprzez Włochy.Ironrat
IRONRAT Napisano 2 Listopad 2004 Napisano 2 Listopad 2004 Ch.. oczywiście hop.Searcher,czy orientujesz się kiedy mniej więcej ten p-38 został utracony?Ironrat
searcher Napisano 3 Listopad 2004 Autor Napisano 3 Listopad 2004 Niestety..Ludzie,którzy pamiętają wrak,wprowadzili" się po wojnie...Ale przypomnę tylko,że podobno było w nim bardzo dużo koców i jakiś skrzynek,zatem chyba zaopatrzeniowy...chociaż mi się to nie trzyma kupy..Może to coś pomoże..
IRONRAT Napisano 3 Listopad 2004 Napisano 3 Listopad 2004 Samoloty z 55 FG biorące udział w nalotach na Gdynie potrafiły pozostawać 3 dni w Rosji przed powrotem z misji wahadłowej. To nie ma zbytniego sensu, ale może zabierali przynajmniej część aprowizacji ze sobą. Części zamienne - to byłoby logiczne. Spróbuję się czegoś dowiedzieć od człowieka z tej jednostki. Może takie loty dostawcze też się odbywały.Ironrat
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.