Skocz do zawartości

Lockheed P-38 Lightning....


searcher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.Mam wielką prośbę do wielce szanownych forumowiczów:zależy mi na jak największej ilości zdjęć Lockheed P-38 Lightning.Najlepiej dość szczegółowych.Jesli ktoś przypadkiem zna jakieś ciekawe strony...Będę ogromnie wdzięczny
Pozdro..

Napisano
http://www.airliners.net/search/
->wpisz tu swojego P-38 lightninga i powinieneś mieć fotki z airshow-ów (generalnie sa tam też fajne fotki innych typów)

http://www.aviation-forum.de/forum/hmportal.php?sid=
->spróbuj też tu

http://community.webshots.com -> tu też
http://1000aircraftphotos.com/index.html ->tu też
http://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/index.html ->tu też
http://forum.axishistory.com ->tu też

Pzdr.
@ndrew
Napisano
Oryginały i to latajace były na świecie 2. P-38 lecący nad głową na wysokosci kilkunastu metrów robi naprawdę wrażenie. Niestety jeden z nich rozbił się kilka lat temu i został już tylko jeden.
Zobacz http://www.p-38online.com/ oraz podane tam linki.
Ironrat
Napisano
Jeśli ktoś ma odpowiednie środki lub też dobrego sponsora, to na Grenlandii jest do wzięcia 5 kompletnych P-38 oraz 2 B-17. Trzeba je tylko wydobyć. Znajdują się pod ok. 90m warstwą lodu.
http://www.thelostsquadron.com/

Ironrat
Napisano
Dzięki IRONAT.Chodzi o to,że mam trafionego(chyba) P-38.I o to chyba" właśnie chodzi.W miarę regularnie coś wyciągam...a potrzebowałbym jakiś konkretnych zdjęc dzieki który mógłbym mieć pewność,że moja maszyna to właśnie P-38.Zainteresowanych odsyłam do postów: allison V 1710
http://www.odkrywca.pl/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&id_forum=2&ktory=104311#104311
Pozdro
Napisano
Iron - latających P-38 jest więcej :-)
Oprócz tego rozbitego jest kilka
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4423314.html
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-417630.html
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4426981.html
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4426981.html
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4427183.html
http://www.warbirdregistry.org/p38registry/p38-4453186.html
jest jeszcze taki biały z czerwonymi dodatkami - cięzko uszkodzony pare lat temu, ale ma latac.

wogóle ta stronka jest niezłą kopalnią wiedzy - nie zawsze infa sa aktualne - ale większość.
http://www.warbirdregistry.org

pzdr
Michał
Napisano
Searcher,
przeczytałem ten drugi wątek i myśle, że przy takiej ilości tabliczek znamionowych identyfikacja samolotu jest bardzo prawdopodobna.
Jedna z tabliczek wyglada mi na tabliczkę od silnika Wright-Cyclone takiego jakie były montowane na latających fortecach. Równocześnie preznetujesz tabliczkę Allisona. Czyżby były tam 2 samoloty? Nowa zagadka.
Kolejna z tabliczek, które mnie zainteresowały to tabliczka znamionowa od jakiegoś elementu awioniki. Chwilowo szukam od czego. Wykorzystując archiwa producenta nie powinno być problemów z identyfikacją maszyny na której zamontowano to urządzenie. Firma to dzisiaj potentat w dziedzinie awioniki: Bendix-King. Jeśli podesłałbyś mi lepszy skan tej tabliczki, to mogę do nich uderzyć bezpośrednio.
Podobnie powinna wyglądać sprawa z silnikami, szczególnie Allisonem. Jeśli chodzi o Wrighta, czy istnieje, kto go przejął wraz z archiwami - nie wiem.
Ironrat
Napisano
Jeszcze jedna prośba. Czy możesz mi podać dokładny typ silnika W-C. Na skanie odczytałem tylko R..600-11. Nie wiem czy dobrze. Jeśli tak to jest to Wright R-2600-11 Cyclone. 14 cylindrów. Poszukam w moich materiałach na jakich maszynach go montowano.
Ironrat
Napisano
Takie silniki miały
Douglas A-20 Havoc
Douglas B-23 Dragon
North American B-25 Mitchell
Lockheed B-37
Martin PBM Mariner
Curtiss SB2C Helldiver
Grumman TBF Avenger

Ironrat
PS. Co tu jest grane?? 2 różne rozbite samoloty??
Napisano
Jeśli chodzi o tabliczkę Bendixa w oparciu o to co wiem FT-244-A jest to rack czyli podstawa montażowa, rodzaj półki, do montowanego na niej urządzenia, którym mogła być np. radiostacja.
Ironrat
Napisano
Witam.
IRONAT, ta tabliczka od Wright-Cyclone, to nie moje.To wkleił swoje trofeum WOYTA.Moja tabliczka to ALLISON V-1710 i BENDIX(i faktycznie masz rację-radiostacja).Znalazłem taką radiostacje w necie ale kiepskie zdjęcia:
http://www.warbirdrelics.com/radio_equipment_2.htm
głównie wykorzystywane na MUSTANGACH.
Koresponduje z Michałem Muchą z A.M.I.A.P i on mówi,że niestety tabliczka od radia nic nam nie da bo radia nie by konkretnie odnotowywane.
A tak na marginesie super jest ta strona o P-38 z Grenlandii
Pozdro
Napisano
Powtarzam, to NIE jest tabliczka od radia. To jest tabliczka od podstawy montażowej. Na tej podstawie montowano różne urządzenia (awionikę), ale nie tylko radia.
Ironrat
Napisano
searcher,
proponuję, abyś ze zdjęciami tego co wydobyłeś skontaktował się z grupą, która wyciągała tego P-38 na Grenlandii. To zapaleńcy i dysponują sporą wiedzą na temat tego samolotu. Powinni być w stanie, na podstawie twoich znalezisk potwierdzić (lub nie) twoje przypuszczenia co do typu rozbitego sammolotu.
Pozdrawiam i powodzenia.
Ironrat
Napisano

Właśnie dostałem wiadomość od ekipy,która wydobyła GLACIER GIRL na Grenladii.Okazuje się,że moje znalezisko to na 100% P-38, najprawdopodobniej model J (taki jak na zdjęciu)! ! !Pytanie tylko jaką miał nazwę....i załogę..
Pozdro
P.S.:Honory wszystkim poległym...

Napisano
Witam searcher,
czyli kierunek, który wskazałem był dobry. Skontaktowałem się w międzyczasie w sprawie silnika z jego producentem i czekam na odpowiedź. Powinni być w stanie na podstawie numeru seryjnego coś powiedzieć o samej maszynie. Potem można zacząć szukać informacji i załodze. Życzę powodzenia.
Ironrat

PS.W takim dniu jak dzisiaj świeczka i honor dla na razie nieznanej załogi tego P-38.
Napisano
IRONRAT...no jak Ci się uda....Normalnie masz u mnie jakiegoś fajnego gadżeta z tego P-38...i możesz trzymać mnie za słowo..
Pozdro i z góry dzięki..
Napisano
Nie mówmy chop...
A tak na poważnie, to na razie brak od nich konkretnych informacji. Co do samego P-38, to sprawa jest prawdopodobna. Eskortowały one naloty, np. Gdyni, w których startowano z Anglii, bombardowano w Polsce, a misje kończono w Rosji. Powrót odbywał się poprzez Włochy.
Ironrat
Napisano
Niestety..Ludzie,którzy pamiętają wrak,wprowadzili" się po wojnie...
Ale przypomnę tylko,że podobno było w nim bardzo dużo koców i jakiś skrzynek,zatem chyba zaopatrzeniowy...chociaż mi się to nie trzyma kupy..
Może to coś pomoże..
Napisano
Samoloty z 55 FG biorące udział w nalotach na Gdynie potrafiły pozostawać 3 dni w Rosji przed powrotem z misji wahadłowej. To nie ma zbytniego sensu, ale może zabierali przynajmniej część aprowizacji ze sobą. Części zamienne - to byłoby logiczne. Spróbuję się czegoś dowiedzieć od człowieka z tej jednostki. Może takie loty dostawcze też się odbywały.
Ironrat

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie