Skocz do zawartości

Suwnice w zakładach remontowych niemieckich wozów pancernych


beaviso

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę speców od pancerki o komentarze w sprawie suwnic używanych w zakładach remontowych do napraw czołgów niemieckich. Jakieś nazwy, fotki?

Oto dlaczego pytam:
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,2342534.html (pomysleć że to tuż obok mnie... stało.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak to było naprawdę z ponownym odkryciem" tej suwnicy.
2 lata temu @ndrew wskazał mi tą suwnice, znajdującą sie nieopodal torów SKMki. Jestem zielony w tej tematyce i dla mnie wyglądała jak zwyczajna współczesna suwnica. Ładnie zakonserwowana. Pomalowana na żółto. Przyjąłem tą informację wówczas z niedowierzaniem. Heh...a to jednak była prawda.
@ndrew - może napiszesz coś o tej suwnicy?
pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam tekst, bo za 2 tygodnie zniknie. (będzie płatny)

Unikat trafił na złom

mac 15-10-2004 , ostatnia aktualizacja 15-10-2004 21:58

Gdański ZKM wywiózł na złom unikatową suwnicę, którą miał wykorzystać w swoim nowym filmie Volker Schlöndorff, reżyser Blaszanego bębenka", za którego dostał Oscara.

Jeszcze niedawno suwnica stała na terenie dawnej zajezdni tramwajowej w Gdańsku Wrzeszczu, obok nowego Żaka. Zauważył ją Jacek Borzych, kierownik produkcji filmu fabularnego o Annie Walentynowicz, słynnej suwnicowej ze Stoczni im. Lenina. Film ten w Gdańsku w przyszłym roku ma kręcić Volker Schlöndorff, reżyser Blaszanego bębenka", laureat Oscara. - Obejrzałem ją i sprawdziłem, że to suwnica z czasów wojny marki Friese - mówi Borzych. - Dowiedziałem się ze źródeł historycznych, że służyła ona do napraw niemieckich czołgów typu Tygrys. Nie jestem ekspertem, ale z informacji, które dostałem, wynikało, że mogła być to jedyna tego typu suwnica na świecie.