Jump to content

Zycho

Forum members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W sumie to żadna tajemnica skoro jest na zdjęciach. Samochód kupił pan Robert Steć, ten od wyścigów. W swoim czasie posiadał/posiada też sporo innych jeszcze bardziej związanych z polską motoryzacją pojazdów i rzeczy np. silnik PzInż 405 (jeden z 3 zachowanych egzemplarzy) znany z słynnego Lux-Sporta.
  2. Wyczyść, podaj wymiary będzie łatwiej. Z tego zdjęcia wydaje się zwykły czterocylindrowy dolniak który raczej miał pompę wody.
  3. Z tego co pamiętam to Lilpop montował i Oldsmobile w pierwszym okresie. O ile się nie mylę podwozie 155 było dostarczane jako kompletne do karosowania (głównie pod autobusy), więc kształty kabin mogą się różnić w zależności od karosującego. Co więcej, tak jak Chevrolecie, co roku były wprowadzane kosmetyczne zmiany więc łatwo można określić rocznik. Ale faktem jest że nigdy nie przyglądałem się znaczkom - rzeczywiście jest to Old. Co do zdjęcia z pierwszego wątku - ewidentnie tablica rejestracyjna wojskowa, 14066 (system z lat 1928 - 1937 - Tablice wojskowe miały czarne tło i białe znaki. Numer składał się z 4 cyfr a później z 5 cyfr. Na samochodach i motocyklach wojskowych umieszczano z przodu i z tyłu dwie tablice jednorzędowe. Numer mógł być też namalowany z przodu i z tyłu bezpośrednio na pojeździe) to było późniejsze W14-066 wg. systemu numeracji wprowadzonego pod koniec 1937.
  4. Taka ciekawostka, bo tabliczka znamionowa z tego egzemplarza przetrwała i gdzieś są nawet jej zdjęcia na forum...
  5. Tak szczerze mówiąc przypomina mi wszystko z tamtego okresu PRL - od żuka, przez nysę, syrenę czy warszawę. Oprócz tego że się różniły kolorami, to coś było na rzeczy z średnicą. Hmm może rzeczywiście kierunek Ursus 328 ?
  6. Jelcz RTO zwany Ogórkiem, to nie jest na pewno. Jaka średnika koła ?
  7. Zwrotnica ze zdjęć po wymiarach to jednoznacznie Fiat 508.
  8. W przypadku cegielni bardzo istotny jest rejon z jakiego pochodzi zdjęcie czyli gdzie jest wmurowana. To były lokalne manufaktury i nikt wówczas nie woził cegieł po całym kraju.
  9. Jednak kształtem na oko to 508, rano zmierzę raz jeszcze w garażu. Wcześniej źle zrozumiałem wymiary. W 618 jednak widać że mocowanie do tarczy kotwicznej jest okrągłe.
  10. Na pewno nie jest od 508, ale wymiarowo wydaje mi się za mała na 621. W sumie to dziwne, może to wykopki z jakiegoś większego miejsca rozbiórek...
  11. 5 - fragment osłony rozrządu a nad 7 ta blacha to wydaje mi się że to jest mocowanie łopaty do skrzyni ładunkowej
  12. 7 - zwrotnica, ale od czego bez wymiarów nie wiem 8 - mocowanie do broni mocowane go kabiny 9 - zamek skrzynki narzędziowej 10 - zawias drzwi do drewnianej kabiny i wieszak do wnętrza 12 - nie pasują mi do 621 ale sworznie resorów, może zaczepów holowniczych ?? 13 - sworzeń zwrotnicy 15 - wieszak do resorów i pasuje mi do PF 508 16 - metalowa skrętka/wzmocnienie do drewnianej kabiny 17 - sworznie resorów 23 - obejma rury wydechowej lub czegoś podobnego 1 i 24 - pasuje mi do wersji strażackiej, polewaczki jako mocowanie przewodów gaśniczych oprócz tego prawie pół ramki szyby od 621 i na jednym ze zdjęć mocowanie resora do ramy.
  13. Części na oko wyglądają na Fiata ale większego - 621. Skrzydełka z emblematu jak najbardziej Polski Fiat ale wcześniejsza produkcja, jak był lutowany i płaski to na 99% PF621, jak dokręcany to myślimy dalej. Możesz złapać wymiary zwrotnicy ? To powinno jednoznacznie wskazać pojazd.
  14. Równie dobrze, a nawet prędzej jest to element z flagowego produktu Centralnych Warsztatów Samochodowych np. motocykl Sokół. Nie pamiętam czy w 1000 był on przykręcany do bloku silnika, ale szukałbym wśród tych pojazdów.
  15. A na dodatek scan w lustrzanym odbiciu... widać po numerze rejestracyjnym.
×
×
  • Create New...

Important Information