Jump to content

ISU-122


Woodhaven

Recommended Posts

Wnętrza przedziału załogi i silnikowego zostały odnowione. Wróciły z renowacji elementy wyposażenia w tym zbiorniki, części armaty, stojaki amunicyjne i wiele innych elementów. Naprawione zostały cięgna sterujące planetarnymi mechanizmami skrętu oraz cięgna poszczególnych biegów. Częściowo zrekonstruowane zostały przewody paliwowe, olejowe jak i wodne. Na podstawie zachowanej instalacji elektrycznej udało się dorobić nowe przewody maksymalnie zbliżone w swojej konstrukcji do oryginałów. Wszystkie elementy pomalowane zostały farbą dobraną na podstawie zachowanych próbek kolorów.

Link to comment
Share on other sites

Zdajemy sobie sprawę, że często jako nasi odwiedzający (stronę czy muzeum, w którym jesteśmy wolontariuszami), widzicie częściowy efekt naszych prac... Dlatego dzisiaj wrzucamy post "Jak było, a jak jest teraz" 🙂
Prezentujemy porównanie wnętrza przedziału załogi ISU-122. Część materiału fotograficznego pochodzi z 2015 roku, kiedy po raz pierwszy weszliśmy do wnętrza działa. Druga to stan obecny - efekt tysięcy roboczogodzin jakie zostały włożone w renowację. Oczywiście to jeszcze nie koniec prac, jednak efekt widać gołym okiem.

399539695_882458133647297_3450478955285081229_n.jpg

399541753_882457916980652_2460275629384644802_n.jpg

399582536_882457836980660_2940132184132912663_n.jpg

399592541_882457846980659_2075331301706599717_n.jpg

399605920_882457740314003_7770878389940876427_n.jpg

399609653_882457736980670_1161513232869389528_n.jpg

399623176_882457930313984_8981144269638090471_n.jpg

399642975_882457943647316_1371567888795191768_n.jpg

399643137_882458076980636_451061364776419613_n.jpg

399716977_882457733647337_3222548649845317549_n.jpg

399737882_882458196980624_3858506853249893222_n.jpg

399758634_882458060313971_7972926436616168950_n.jpg

399783527_882457806980663_3899479968563313038_n.jpg

399801790_882458030313974_3028155010609944468_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 
Cytat
Serce na miejscu po ponad 60 latach, pacjent ma się dobrze!
Od kilku dni, zgodnie z zapowiedziami, silnik od ISU-122 jest już na miejscu. Po remoncie, przetestowany tego lata, może posłużyć jako napęd działa pancernego.
Sama operacja wkładania silnika nie jest bardzo skomplikowana, jednak jest kilka niuansów. Przede wszystkim ze względu na wentylatory oraz osłonę wentylatorów kierunkującą powietrze potrzeba dość dużo przestrzeni. W celu uzyskania odpowiedniej ilości miejsca należy przekręcić skrzynię przekładniową do góry. Następnym krokiem jest uniesienie dźwigiem ważącego niemal 1300 kg zespołu i osadzenie na łapach. Sam silnik przykręcany jest bez żadnych poduszek bezpośrednio do podpór przyspawanych do kadłuba. Całość skręcana jest za pomocą 8 bardzo wytrzymałych śrub. Wszystko wymaga nieco precyzji operatora dźwigu oraz osób towarzyszących. Kiedy silnik znajdzie się na swoim miejscu można przystąpić do jego osiowania względem skrzyni przekładniowej. Tolerancja odchyłek według instrukcji każdej z płaszczyzn wynosi 0,6 mm. Wał silnika i sprzęgła łączony jest z wałem atakującym skrzyni przekładniowej przy pomocy dwóch ruchomych flansz i sprzęgła półelastycznego.

 

400944711_889148409644936_1009438770249259690_n.jpg

401612586_889148466311597_205201763786646032_n.jpg

401634680_889148716311572_4672387052559084307_n.jpg

401846022_889148602978250_881920003836616850_n.jpg

402461935_889148659644911_3976955033523320134_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jak wiecie - kilka dni temu uruchomiliśmy zbiórkę na chłodnicę i kilka dodatkowych elementów do niej.

Dzięki Waszej pomocy oraz zaangażowaniu dostaliśmy ogromnego kopa motywacyjnego! Dlatego od razu zabraliśmy się do roboty! Na zdjęciu możecie zobaczyć zbiorniczek chłodnicy - efekt naszych prac.

Jednocześnie przypominamy, że zbiórka wciąż trwa i możecie ją znaleźć pod tym linkiem:

https://pomagam.pl/73eth4

418551093_926542425905534_2573002503116771459_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cytat
U nas nudy nie ma! Od kiedy bardzo nas zmotywowaliście to cały czas działamy na wysokich obrotach…! Oj, wysokich. I dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami radosnymi wieściami z postępów prac nad projektem ISU.
Część pieniędzy ze zbiórki mogliśmy już wykorzystać i zrobiliśmy to! Dzięki pozyskanym środkom udało się naprawić pierwszą połówkę chłodnicy! Było w niej sporo nieszczelności, ale dzięki pomocy doświadczonych ludzi udało się to „załatać”. Chłodnica jest już po pierwszych próbach szczelności i doskonale daje sobie radę. Trzyma ciśnienie i już wiemy, że posłuży nam baaaaardzo długo.
Jesteśmy na ostatniej prostej – pomóżcie nam dozbierać resztę wymaganej kwoty i spełnić nasze marzenia o tym, aby Isiątko pojechało o własnych siłach.

 

r3.jpg

r4.jpg

r44.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 
Cytat

 

288 otworów później...
Przyleciała paczka z wyciętymi ramkami dla drugiej chłodnicy.
Radek już połowę spasował z oryginalnymi zbiorniczkami chłodnicy, nad
resztą pracuje. Potem malowanie detali i jedziemy do wytwórcy chłodnic rozmawiać o
ostatnim kroku - dorobieniu reszty chłodnicy.
Wraz z elementami ramek wycięliśmy od razu detale "kraty" zabezpieczającej w trakcie pracy chłodnice przed uszkodzeniami mechanicznymi - dobrze widać je na jednym ze zdjęć.
Ciągle brakuje nam środków, ale mamy nadzieję że przedsięwzięcie się
uda! Już tak niewiele brakuje do osiągnięcia celu...

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information