Woodhaven Napisano 1 Listopad 2023 Autor Napisano 1 Listopad 2023 Wnętrza przedziału załogi i silnikowego zostały odnowione. Wróciły z renowacji elementy wyposażenia w tym zbiorniki, części armaty, stojaki amunicyjne i wiele innych elementów. Naprawione zostały cięgna sterujące planetarnymi mechanizmami skrętu oraz cięgna poszczególnych biegów. Częściowo zrekonstruowane zostały przewody paliwowe, olejowe jak i wodne. Na podstawie zachowanej instalacji elektrycznej udało się dorobić nowe przewody maksymalnie zbliżone w swojej konstrukcji do oryginałów. Wszystkie elementy pomalowane zostały farbą dobraną na podstawie zachowanych próbek kolorów. Cytuj
Woodhaven Napisano 5 Listopad 2023 Autor Napisano 5 Listopad 2023 (edytowane) V12 na docierce. Docieranie silnika W-2IS, jak cieknie znaczy że płyny są.. Edytowane 5 Listopad 2023 przez Woodhaven Cytuj
Woodhaven Napisano 5 Listopad 2023 Autor Napisano 5 Listopad 2023 Zdajemy sobie sprawę, że często jako nasi odwiedzający (stronę czy muzeum, w którym jesteśmy wolontariuszami), widzicie częściowy efekt naszych prac... Dlatego dzisiaj wrzucamy post "Jak było, a jak jest teraz" Prezentujemy porównanie wnętrza przedziału załogi ISU-122. Część materiału fotograficznego pochodzi z 2015 roku, kiedy po raz pierwszy weszliśmy do wnętrza działa. Druga to stan obecny - efekt tysięcy roboczogodzin jakie zostały włożone w renowację. Oczywiście to jeszcze nie koniec prac, jednak efekt widać gołym okiem. Cytuj
Woodhaven Napisano 16 Listopad 2023 Autor Napisano 16 Listopad 2023 Cytat Serce na miejscu po ponad 60 latach, pacjent ma się dobrze! Od kilku dni, zgodnie z zapowiedziami, silnik od ISU-122 jest już na miejscu. Po remoncie, przetestowany tego lata, może posłużyć jako napęd działa pancernego. Sama operacja wkładania silnika nie jest bardzo skomplikowana, jednak jest kilka niuansów. Przede wszystkim ze względu na wentylatory oraz osłonę wentylatorów kierunkującą powietrze potrzeba dość dużo przestrzeni. W celu uzyskania odpowiedniej ilości miejsca należy przekręcić skrzynię przekładniową do góry. Następnym krokiem jest uniesienie dźwigiem ważącego niemal 1300 kg zespołu i osadzenie na łapach. Sam silnik przykręcany jest bez żadnych poduszek bezpośrednio do podpór przyspawanych do kadłuba. Całość skręcana jest za pomocą 8 bardzo wytrzymałych śrub. Wszystko wymaga nieco precyzji operatora dźwigu oraz osób towarzyszących. Kiedy silnik znajdzie się na swoim miejscu można przystąpić do jego osiowania względem skrzyni przekładniowej. Tolerancja odchyłek według instrukcji każdej z płaszczyzn wynosi 0,6 mm. Wał silnika i sprzęgła łączony jest z wałem atakującym skrzyni przekładniowej przy pomocy dwóch ruchomych flansz i sprzęgła półelastycznego. Cytuj
Woodhaven Napisano 4 Styczeń Autor Napisano 4 Styczeń (edytowane) https://pomagam.pl/73eth4 Edytowane 4 Styczeń przez Woodhaven Cytuj
Woodhaven Napisano 9 Styczeń Autor Napisano 9 Styczeń Jak wiecie - kilka dni temu uruchomiliśmy zbiórkę na chłodnicę i kilka dodatkowych elementów do niej. Dzięki Waszej pomocy oraz zaangażowaniu dostaliśmy ogromnego kopa motywacyjnego! Dlatego od razu zabraliśmy się do roboty! Na zdjęciu możecie zobaczyć zbiorniczek chłodnicy - efekt naszych prac. Jednocześnie przypominamy, że zbiórka wciąż trwa i możecie ją znaleźć pod tym linkiem: https://pomagam.pl/73eth4 Cytuj
Woodhaven Napisano 31 Styczeń Autor Napisano 31 Styczeń Cytat U nas nudy nie ma! Od kiedy bardzo nas zmotywowaliście to cały czas działamy na wysokich obrotach…! Oj, wysokich. I dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami radosnymi wieściami z postępów prac nad projektem ISU. Część pieniędzy ze zbiórki mogliśmy już wykorzystać i zrobiliśmy to! Dzięki pozyskanym środkom udało się naprawić pierwszą połówkę chłodnicy! Było w niej sporo nieszczelności, ale dzięki pomocy doświadczonych ludzi udało się to „załatać”. Chłodnica jest już po pierwszych próbach szczelności i doskonale daje sobie radę. Trzyma ciśnienie i już wiemy, że posłuży nam baaaaardzo długo. Jesteśmy na ostatniej prostej – pomóżcie nam dozbierać resztę wymaganej kwoty i spełnić nasze marzenia o tym, aby Isiątko pojechało o własnych siłach. Cytuj
Woodhaven Napisano 11 Luty Autor Napisano 11 Luty Cytat 288 otworów później... Przyleciała paczka z wyciętymi ramkami dla drugiej chłodnicy. Radek już połowę spasował z oryginalnymi zbiorniczkami chłodnicy, nad resztą pracuje. Potem malowanie detali i jedziemy do wytwórcy chłodnic rozmawiać o ostatnim kroku - dorobieniu reszty chłodnicy. Wraz z elementami ramek wycięliśmy od razu detale "kraty" zabezpieczającej w trakcie pracy chłodnice przed uszkodzeniami mechanicznymi - dobrze widać je na jednym ze zdjęć. Ciągle brakuje nam środków, ale mamy nadzieję że przedsięwzięcie się uda! Już tak niewiele brakuje do osiągnięcia celu... Cytuj
Woodhaven Napisano 16 Marzec Autor Napisano 16 Marzec (edytowane) Edytowane 16 Marzec przez Woodhaven Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.