Skocz do zawartości
  • 0

Małe ogniwo gąsienicy


Pytanie

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Napisano

Bzdura . Klepka od ciężarówki półgąsienicowej Opel lub Ford maultier albo nawet innej firmy . Dlaczego nie są to czołgowe klepki . Bardzo proste , w 1939 po kampanii Niemcy zaczęli wielkie sprzątanie swojego zniszczonego sprzętu , i w ciągu kilku miesięcy pozbierali swoje pojazdy. W dodatku nikt ich nawet nie próbował rozbierać przez chłopów bo mogło się to dla rozbierającego bardzo źle skończyć. Polskie pojazdy spalone i zniszczone praktycznie często pozostawiano i ludność miejscowa je rozbierała. Tak że wtedy raczej klepek nie pozostawiono. za to w latach 44-45 znowu wróciły walki na nasze tereny , tyle że bez pojazdów typu Pzkpfw I i II bo... ich już kompletnie nie używano. Więc nie ma szansy aby zdobyć klepkę z tych czołgów . Jedynie co jeszcze w bardzo niewielkich ilościach używano to artyleria gąsienicowa "Wespa" . Tyle że wespy też w większości wytracono w walkach w latach 42-43 a w 44-45 to ostatnie sztuki maszerowały i były unikatami w walkach. Za to ciężarówki półgąsienicowe to był standard na polskich bezdrożach i Niemcy używali ich praktycznie kilkanaście tysięcy !!! , to była masa pojazdów które dostarczały sprzęt i zaopatrzenie dla mielonej przez Ruskich niemieckiej armii. I to właśnie te pojazdy rozbijane , niszczone masowo na naszych terenach gubiły właśnie te klepki jak nie całe pasy gąsienic. I jest to przez to jedna z najpopularniejszych znajdowana w lasach gąsienica niemiecka. Ale jest to klepka z maultierów a nie z czołgów.

  • 0
Napisano

Bzdura z tymi Wespe. W każdej dywizji pancernej były w pułku artylerii pancernej. Mardery II również się zdarzały w batalionach ppanc., choć tutaj rzeczywiście raczej jako pojedyncze sztuki.

W swojej okolicy znam co najmniej 10 miejsc, gdzie były porzucone lub zniszczone Wespe.

  • 0
Napisano

OK . istotnie wespe były jeszcze w 44 i 45 użytkowane ale... w sumie wyprodukowano ich zaledwie ciut około niecałe  700 szt , tak że tak czy tak jeśli przyjmiemy że połowa to front wschodni a druga połowa reszta świata to co to jest zaledwie 300 szt na froncie od 43 do 45 . to jest to suma sumarum drobna ilość w porównaniu z kilkoma tysiącami maultierów , które głównie były produkowane na front wschodni a nie na zachodni. Na zachodzie była gęsta sieć dróg bitych , utwardzonych, asfaltowych dla których maultier był w zastosowaniu bez sensu. Tam stosowano normalne ciężarówki kołowe . Za to Rosja i Polska to praktycznie bardzo duża ilość dróg leśnych , nieutwardzonych , szutrów ,piachów i tam niestety niezastąpiony jest maultier.  Możemy też przypisać od biedy klepkę do pojazdu panzerwerfer 42 Sd.Kfz 4/1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie