Skocz do zawartości
  • 0

Małe ogniwo gąsienicy


Pytanie

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Napisano

Bzdura . Klepka od ciężarówki półgąsienicowej Opel lub Ford maultier albo nawet innej firmy . Dlaczego nie są to czołgowe klepki . Bardzo proste , w 1939 po kampanii Niemcy zaczęli wielkie sprzątanie swojego zniszczonego sprzętu , i w ciągu kilku miesięcy pozbierali swoje pojazdy. W dodatku nikt ich nawet nie próbował rozbierać przez chłopów bo mogło się to dla rozbierającego bardzo źle skończyć. Polskie pojazdy spalone i zniszczone praktycznie często pozostawiano i ludność miejscowa je rozbierała. Tak że wtedy raczej klepek nie pozostawiono. za to w latach 44-45 znowu wróciły walki na nasze tereny , tyle że bez pojazdów typu Pzkpfw I i II bo... ich już kompletnie nie używano. Więc nie ma szansy aby zdobyć klepkę z tych czołgów . Jedynie co jeszcze w bardzo niewielkich ilościach używano to artyleria gąsienicowa "Wespa" . Tyle że wespy też w większości wytracono w walkach w latach 42-43 a w 44-45 to ostatnie sztuki maszerowały i były unikatami w walkach. Za to ciężarówki półgąsienicowe to był standard na polskich bezdrożach i Niemcy używali ich praktycznie kilkanaście tysięcy !!! , to była masa pojazdów które dostarczały sprzęt i zaopatrzenie dla mielonej przez Ruskich niemieckiej armii. I to właśnie te pojazdy rozbijane , niszczone masowo na naszych terenach gubiły właśnie te klepki jak nie całe pasy gąsienic. I jest to przez to jedna z najpopularniejszych znajdowana w lasach gąsienica niemiecka. Ale jest to klepka z maultierów a nie z czołgów.

  • 0
Napisano

Bzdura z tymi Wespe. W każdej dywizji pancernej były w pułku artylerii pancernej. Mardery II również się zdarzały w batalionach ppanc., choć tutaj rzeczywiście raczej jako pojedyncze sztuki.

W swojej okolicy znam co najmniej 10 miejsc, gdzie były porzucone lub zniszczone Wespe.

  • 0
Napisano

OK . istotnie wespe były jeszcze w 44 i 45 użytkowane ale... w sumie wyprodukowano ich zaledwie ciut około niecałe  700 szt , tak że tak czy tak jeśli przyjmiemy że połowa to front wschodni a druga połowa reszta świata to co to jest zaledwie 300 szt na froncie od 43 do 45 . to jest to suma sumarum drobna ilość w porównaniu z kilkoma tysiącami maultierów , które głównie były produkowane na front wschodni a nie na zachodni. Na zachodzie była gęsta sieć dróg bitych , utwardzonych, asfaltowych dla których maultier był w zastosowaniu bez sensu. Tam stosowano normalne ciężarówki kołowe . Za to Rosja i Polska to praktycznie bardzo duża ilość dróg leśnych , nieutwardzonych , szutrów ,piachów i tam niestety niezastąpiony jest maultier.  Możemy też przypisać od biedy klepkę do pojazdu panzerwerfer 42 Sd.Kfz 4/1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie