seba_legenda Napisano 14 Luty 2023 Napisano 14 Luty 2023 Ostatnio znalazłem takie o to dziwactwo. Jakieś pomysły co to może być? Gdy brałem w google grafika wyszukiwanie zdjęciem to wyskakiwały mi niepodobne do tej. Znaleziona w miejscu, w którym znalazłem inne łuski z okresu 2wś pozdrawiam Cytuj
0 Landszaft Napisano 14 Luty 2023 Napisano 14 Luty 2023 a skąd twierdzenie że to w ogóle łuska ??. z wyglądu i materiału to chyba ołów . To jest coś do czegoś co się łączyło z czymś. Cytuj
0 seba_legenda Napisano 14 Luty 2023 Autor Napisano 14 Luty 2023 (edytowane) Nie wiem co to. Bazując na mojej niemalże zerowej wiedzy wygląda to na jakieś coś z amunicji do strzelb, tylko nie pasuje to na dnie wypukłe. Nie znam się więc pytam Edytowane 14 Luty 2023 przez seba_legenda Cytuj
0 Landszaft Napisano 14 Luty 2023 Napisano 14 Luty 2023 Dajesz zdjęcie ale nic Ci się nie chce opisać . Ani wielkość ani wymiary, ani z czego zrobione . Po prostu domyśl się widzu Cytuj
0 seba_legenda Napisano 14 Luty 2023 Autor Napisano 14 Luty 2023 Już naprawiam swój błąd: wysokość: 1,8cm bez wypuklenia 2cm z wypukleniem szerokość: 1,5cm materiał nie wiem Cytuj
0 Landszaft Napisano 14 Luty 2023 Napisano 14 Luty 2023 Stary ty masz to przed nosem więc musisz rozpoznać czy to mosiądz czy cynk , czy ołów czy inne ustrojstwo . Z wyglądu materiału można wysnuć przypuszczenie że to na pewno nie mosiądz , po szarym kolorze metalu można przyjąć że to prawdopodobnie ołów który w ziemi pokrył się powierzchniowo szarozielonkawym tlenkiem . Jak ołów , cynk czy cyna , to na pewno to nie jest nic związane z łuska , bo łusek nie robiło się z tak miękkich materiałów . w dodatku gdzie spłonka , gdzie materiał inicjujący ??. Raczej jest to ołowiana , zatyczka do jakiegoś urządzenia która ma rant aby nie wpadła głębiej i żeby można to było wyjąć z tego urządzenia . Do czego raczej nie uzyskasz odpowiedzi. Same wymiary też dyskwalifikują jako łuskę do czegokolwiek. Cytuj