Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Słuszna uwaga- no właśnie, to jest błąd w rosyjskim podpisie. Nasi podają, że jest to październik 1919 r. Generalnie, szerokotorowy "Konarzewski 1.D.Strz.Wlkp.",  jest to " składak"- część wagonów pochodzi z przejętego carskiego pociągu pancernego (po modernizacji) a część pochodzi z pociągu pancernego zdobytego na trasie transsyberyjskiej.

10665[1].jpg

Napisano

A gdzie nasi podają? Pytam się, ponieważ zdjęcia które ostatnio wrzuciłem są ( wg. opisu) z 16 września 1919 między stacjami Rynia i Kowalicze. I to z rosyjskiego źródła również pochodzi z tego dnia.

Napisano

Ukaże się taki artykuł. To zdjęcie, które wrzuciłeś pochodzi z dobrze napisanej publikacji: "Poznańczycy w wojnie polsko-bolszewickiej 1919-1921- autor dr Bartosz  Kruszyński ( u mnie na półce). Pod tym zdjęciem istotnie  została podana zła nazwa miesiąca - powinno być "październik". Z  racji tego wydarzenia wykonano sesję zdjęciową (np. foto Peto).

 

pawlik_4.jpg

Napisano

No to w takim razie pojawił się nowy " babolek" z tej publikacji ?  Również stoi u mnie na półce i czasami zastanawiam się, ile pomyłek w opisach wyjdzie ? Na razie dwa opisach zdjęć związanych z Lotnictwem, teraz jeden w temacie PP...

Napisano

Generalnie takich "baboli" jest więcej- błędny opis do tego zdjęcia pochodzi z 1928 r. i jest powielany do dzisiaj. To nie jest szerokotorowy poci. panc. "Warszawa", lecz nowoczesna konstrukcja taboru bojowego "Hallerczyka",  zbudowana latem 1920 r. w KBPP - Warszawa!

Nowy tabor P.P.4 Hallerczyk 1920.jpg

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Napisano

:-)... Teraz Krzysztof długo będziemy czekać, na coś nowego w tym temacie, do kolejnej niespodzianki. To zdjęcie muzealne zamieściłem kiedyś.

Napisano

Warto zwrócić uwagę, że nastąpiła wymiana uszkodzonej armaty rosyjskiej 3- cale (kal.76,2 mm) na niemiecką kal. 77 mm.   Zamieszczone teraz zdjęcie przedstawia fragment wagonu artyleryjskiego polskiego szerokotorowego polskiego pociągu pancernego "Pionier-szeroki" (a nie "Lisa-Kuli") a osłonę "pancerną" nad rosyjskimi polówkami wykonali już Polacy. Nie w pełni gotowy pociąg  (był to typu "Wolna Ukraina"- bez obrotowych wież armatnich) początkowo był sowiecki, a następnie petlurowski pod nazwą "Pomsta". Podczas odwrotu z Podola późną jesienią 1919 r. osłaniał rządowe pociągi (z Petlurą na czele) oraz transport złota banku ukraińskiego. Po przejęciu pociągu pancernego "Pomsta" został obsadzony polską załogą z lwowskiego "Pioniera" i w związku z tym otrzymał nazwę "Pionier-szeroki", a lwowski pociąg pancerny "Pionier" był jako skład rezerwowy był we Lwowie bez obsady.

Pionier-szeroki.jpg

  • Tak trzymać 1
Napisano

To ostatnie zdjęcie, Krzysztof, to jest chyba " mister obiektywu" w naszych watkach ?  Ale to dobrze, bowiem pojawia przy okazji kolejnej identyfikacji. Ileśmy nad tym zdjęciem dyskutowali ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie