Jump to content
Woodhaven

Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2

Recommended Posts

Otwieramy część 2 dotyczącą konserwacji pojazdów wydobytych z Pilicy

Link do konserwacji cz. 1
http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=747091#1874045

Link do wydobycia
http://odkrywca.pl/sdkfz-w-pilicy,746895.html#746895

Lakier Sd.Kfz. 250 został już w większości zabezpieczony. Na konserwację wciąż czeka największy element, którym jest kabina pojazdu.
Silnik jest już zmontowany i czeka tylko na nowe obudowy pomp olejowych. Dla przypomnienia- oryginalne całkowicie się utleniły :(
Tymczasem wzięliśmy się za remont gąsienic, które w niemieckich pojazdach półgąsienicowych posiadały łożyskowanie wałeczkowe. W każdej klepce znajdują się dwa łożyska z kilkunastoma wałeczkami. Cała gąsienica składa się z ponad tysiąca elementów!
Jak się okazało, łożyska w momencie zatopienia pojazdu nie były nasmarowane. Niestety, uszczelniacze nie wytrzymały ciśnienia kilkudziesięciu centymetrowego słupa wody, przez co wewnątrz klepek znaleźliśmy wodę wraz z piaskiem z Pilicy. W efekcie byliśmy zmuszeni rozebrać każdą sztukę. Po o piaskowaniu okazało się, że prawie wszystkie są w tragicznym stanie blacharskim. Na zdjęciach przedstawiamy efekty naszej pracy. "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace przy renowacji Sd.Kfz. 250 z Pilicy wciąż trwają. Wielkimi krokami zbliżamy się do finalnego montażu pojazdu.
Jacek Sienkiewicz, jako główny koordynator i wykonawca prac przy tym projekcie nie spoczywa na laurach. Na poniższych zdjęciach przedstawiamy efekty jego pracy- zakonserwowane i zregenerowane przednie zawieszenie transportera. Jedyne części które kwalifikowały się do wymiany to kalamitki smarownicze.
Kolejnymi elementami przygotowanymi do zamontowania są amortyzatory, w których wymieniliśmy jedno ramię, ponieważ oryginalne było zbyt skorodowane.
Aktualnie prowadzimy prace nad układem smarowniczym. Poniżej zamieszczamy zdjęcia, ukazujące stan zachowania rurek stalowych oraz aluminiowych centralek" smarowniczych.
Nasz elektryk rozpoczął prace nad układem elektrycznym. Już teraz możemy zdradzić, że instalacja, którą zamontujemy w tym Sd.Kfz. będzie wyróżniała ten pojazd na tle innych restaurowanych pojazdów w kraju i na świecie. Ale o tym niedługo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information