Woodhaven Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Otwieramy część 2 dotyczącą konserwacji pojazdów wydobytych z PilicyLink do konserwacji cz. 1http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=747091#1874045Link do wydobyciahttp://odkrywca.pl/sdkfz-w-pilicy,746895.html#746895 Lakier Sd.Kfz. 250 został już w większości zabezpieczony. Na konserwację wciąż czeka największy element, którym jest kabina pojazdu.Silnik jest już zmontowany i czeka tylko na nowe obudowy pomp olejowych. Dla przypomnienia- oryginalne całkowicie się utleniły :(Tymczasem wzięliśmy się za remont gąsienic, które w niemieckich pojazdach półgąsienicowych posiadały łożyskowanie wałeczkowe. W każdej klepce znajdują się dwa łożyska z kilkunastoma wałeczkami. Cała gąsienica składa się z ponad tysiąca elementów!Jak się okazało, łożyska w momencie zatopienia pojazdu nie były nasmarowane. Niestety, uszczelniacze nie wytrzymały ciśnienia kilkudziesięciu centymetrowego słupa wody, przez co wewnątrz klepek znaleźliśmy wodę wraz z piaskiem z Pilicy. W efekcie byliśmy zmuszeni rozebrać każdą sztukę. Po o piaskowaniu okazało się, że prawie wszystkie są w tragicznym stanie blacharskim. Na zdjęciach przedstawiamy efekty naszej pracy. " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Gąsienica w elementach. Łącznie gąsienica Sd.Kfz. 250 składa się z około 7000 elementów ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Stare uszczelniacze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Bieżnia łożyska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Podkładki zabezpieczające przed dostaniem się grubych zabrudzeń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 podkładki dystansowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Szpilki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 pieski" mające zapobiec obracaniu się biężni łożyska względem szpilki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Nowe uszczelniacze w ilości 152 sztuki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Teraz trzeba ułożyć kilka tysięcy wałeczków ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Gąski już prawie skończone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Gąski już prawie skończone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 Prace przy renowacji Sd.Kfz. 250 z Pilicy wciąż trwają. Wielkimi krokami zbliżamy się do finalnego montażu pojazdu. Jacek Sienkiewicz, jako główny koordynator i wykonawca prac przy tym projekcie nie spoczywa na laurach. Na poniższych zdjęciach przedstawiamy efekty jego pracy- zakonserwowane i zregenerowane przednie zawieszenie transportera. Jedyne części które kwalifikowały się do wymiany to kalamitki smarownicze. Kolejnymi elementami przygotowanymi do zamontowania są amortyzatory, w których wymieniliśmy jedno ramię, ponieważ oryginalne było zbyt skorodowane. Aktualnie prowadzimy prace nad układem smarowniczym. Poniżej zamieszczamy zdjęcia, ukazujące stan zachowania rurek stalowych oraz aluminiowych centralek" smarowniczych. Nasz elektryk rozpoczął prace nad układem elektrycznym. Już teraz możemy zdradzić, że instalacja, którą zamontujemy w tym Sd.Kfz. będzie wyróżniała ten pojazd na tle innych restaurowanych pojazdów w kraju i na świecie. Ale o tym niedługo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.