Perun Napisano 27 Luty 2015 Autor Share Napisano 27 Luty 2015 Dzień dobry!Czy w samolotach Luftwaffe mógł być zainstalowany jakiś mechanizm samoniszczący? Chodzi mi o Ju 188 D2 (wersja rozpoznawcza). W książce R. Michulca Ju 188 i Ju 388" na s. 64 natrafiłem na wzmiankę o samolkwidatorze Fug 25 a". Fug 25 a to urządzenie działające na zasadzie swój--obcy: http://en.wikipedia.org/wiki/FuG_25a_Erstling O ile dobrze zrozumiałem angielski tekst, pozwalało ono Niemcom zidentyfikować samolot jako swój własnyWięc cóż to takiego był ten samolikwidator? Mechanizm niszczący urządzenie, które nie powinno wpaść w ręce nieprzyjaciela?Historia z samolikwidatorem przypomniała mi się po rozmowie z leciwym już świadkiem, który twierdzi, że na pokładzie uziemionego Ju 188 D 2 znalazł kostki trotylu wielkości mydła. Co o tym sądzicie?Proszę się nie śmiać, jeśli napisałem coś od rzeczy", w temacie LW jestem akurat trochę zielony. ;) Sprawą Ju 188 zajmuję się niejako przypadkiem".Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perun Napisano 27 Luty 2015 Autor Share Napisano 27 Luty 2015 Przeoczyłem fragment tekstu z wikipedii...The Luftwaffe was known for fitting sensitive devices like "Erstling with small explosive charges to allow their destruction in order to avoid capture. A short fuse allowed the crew to reach a minimum safe distance".Więc sprawa samolikwidacji jest wyjaśniona. Myślicie, że te kostki trotylu, o których mówił świadek, to właśnie ładunek wybuchowy przeznaczony do zniszczenia Fug 25 a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...