telaviv 0 Posted December 28, 2014 Witam, witajcie ! Pierwszy mój post na Waszym forum , postaram się nie spalić : / Trafiłem tu w poszukiwaniu informacji o niemieckich eszelonach i transportach wojsk pancernych , tematem interesuje się od dobrej chwili jest to jednak nisza tak ogromna w literaturze fachowej ze aż dziw bierze . Interesują mnie przede wszystkim kurioza ładowane na wagony , szczególnie końca wojny gdy instrukcje przepisy i regulaminy były drugoplanowe a w pospiechu na tabor ładowano co i jak popadnie . Przy ok 400 transportach wojskowych na dobę w chwili rozpoczęcia ataku na ZSRR niewiele zachowało się fotografii ukazujących Deutsche Reichsbahn na froncie , ładowanie i rozładunek klamotów na platformy . Niemcy niechętnie zresztą fotografowali tabor . Całość zawarta jest w dwóch , trzech książkach niemieckojęzycznych i alles . Niejedna zagadkę rozwiązało to forum jak zdążyłem się zorientować jeśli wiec macie w swoim posiadaniu jakiekolwiek fotografie eszelonów pancernych , załadunku , rozładunku , życia na wagonach , maskowania , malowania niemieckiego reichsbahnu z lat 1942-45 , ogólnie co i jak oraz na czym się woziło będę wdzięczny , ze swojej strony również będę kontynuować watek . Za pomoc dziękuję Pozdrawiam Cdn... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 28, 2014 Popatrz tu:http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=569645#569745i tu:http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=312136#312179 Quote Share this post Link to post Share on other sites
telaviv 0 Posted December 28, 2014 Panzerjäger Tiger Sd.Kfz. 184 na platformie podczołgowej SSyms Quote Share this post Link to post Share on other sites
telaviv 0 Posted December 28, 2014 Dobry materiał , dobrze trafiłem . Sporo fotek już widziałem ale eszelony z eskorta plot. niezmiernie ciekawe , kilka rewelacyjnych ujęć otoczenia , sporo ładowania na wagony , w zasadzie SSym bardzo rzadko na fotografiach , mega dobre ostre foty SS Köln ze Sturmgeschütz III . Bardzo mi to pomocne jest ! Niezmiernie wdzięczny Ci jestem . Pozdr ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 Temat jest bardzo ciekawy i dla mnie, więc gdy trafię coś ciekawego, to wstawię. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 Pz.Rgt.35 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 platformy jakieś zdobyczne (SNCF?) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 acht-acht" na włoskiej platformie Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 Jak widać dla Pz.Kpfw.III późnych wersji, które ważyły ok. 22000 kg spokojnie wystarczały platfromy 2-osiowe... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 29, 2014 Grossdeutschland" 1944 r. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjar_1 344 Posted December 30, 2014 Francja '44 Quote Share this post Link to post Share on other sites
telaviv 0 Posted December 30, 2014 Witaj , ograniczony dostęp do sieci nie pozwala mi być na bieżąco , dziękuję za tak liczne materiały , wiele z nich jest mi niezmiernie pomocnych . Późniejszym wieczorkiem rozpisze się więcej , mam taka zagwozdkę , może razem ja rozłożymy na drobne . Pozdr! Quote Share this post Link to post Share on other sites
telaviv 0 Posted January 1, 2015 Chodzi o to że w transportach używano : 1 - wagonów zdobycznych co oczywiste oprócz Rosji bo tam zwężano każde tory i dostosowywano do normalności " . 2 - Do transportu czołgów ciężkich i raczej tylko i wyłącznie do niego platformy SSyms . Nie znalazłem na SSyms prawie nic innego jak Tygrysy . Nawet czołgi średnie ładowano na platformy SS Koln i inne . SSys prawie nie widać , sporadycznie . Wagony Typu Om Linz widać w co poniektórych transportach . Inne sporadycznie . Królują wagony typu R Stuttgart . I to mnie ciekawi . Większość a właściwie wszystko wożono na nich , w modelarstwie praktycznie nie istnieją . Ale pytanie innej maści , w wagonach typu R są przynajmniej dwa oznaczenia : Rr i Rs , wnioskuje ze są to te same wagony choć różnią się wzmocnieniem szkieletu wagonu ( tym od spodu ) , wydaje mi się ze Rr jest konstrukcji drewnianej a Rs całkowicie stalowy . Czy ktoś orientuje się czym jeszcze różnią się te wagony , jakiś schemat , szkic poglądowy z książek z epoki . Były tez jeszcze wagony Stuttgart typ Rms a może i inne . Żaden inny wagon do transportu nie posiada tylu wersji co ten . Wiem ze pytania moje bardziej na forum kolejarskim powinienem zadawać ale tabor DRG i DR do 1945 roku to w sumie olbrzymie przedsiębiorstwo i kawał wysiłku wojennego wzięło na siebie . Pozdrawiam . Quote Share this post Link to post Share on other sites